رونمایی موزیلا از جستجوگر صوتی و دو ابزار دیگر در فایرفاکس

موزیلا تست چند طرح را برای فایرفاکس شروع کرد که به کاربران اجازه میدهد که فایل های حجیم تری را بفرستند همچنین بتوانند با صدایشان جستجو کنند و همچنین یادداشت برداری کنند. فایلی به نام  send  در نوار اشتراک به شما اجازه میدهد که فایل هایی با اندازه های ۱ گیگابایت را با کشیدن آنها روی وبسایت مقصد به اشتراک بگذارید. فایلها در ابتدا قبل از آپلود کردن سرور موزیلا بعلت پر حجمی شان کاربران را محدود می کردند.

رونمایی موزیلا از جستجوگر صوتی و دو ابزار دیگر در فایرفاکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

جستجوگر صوتی

شرکت موزیلا گفته است:اضافه کردن فایلها یک URL  تولید می کنند که شما می توانید به دوستانتان بفرستید و آنها میتوانند بی واسطه و مستقیم به فایلها دست پیدا کنند.

موزیلا فایلهای آپلود شده را بعد از یک روز یا بعد از اینکه آنها برای یکبار دانلود شدند عوض میکند. شرکت این نرم افزار فاش کرد:این طرح منابع حتی در روی دیگر مرورگرها حتی بجز فایرفاکس هم کار می کند.

دیگر طرحی که توسط موزیلا معرفی شده است اجرای صدا میباشد.موزیلا خیلی وقت پیش اجرای صدا بر google,yahoo,dock dock go با برنامه و هدفی برای معرفی کردن ابزاری برای سایت های بیشتر اضافه کرده بود . برای استفاده از این طرح شما نیاز دارید که بر روی آیکون میکروفون کلیک کنید که معمولا در طرف راست محل جستجو وجود دارد. اجازه دهید با این عملکرد میکروفون کامپیوترتان فعال شود و هر آنچه را که میخواهید بیابید را بگویید.

سرانجام آخرین راه حل معرفی شده که یادداشت برداری است و (هنر کمینه ای) یا مینی مالیت ابزار نوت پد که در جستجوگر فایرفاکس موجود است این امکان را به شما میدهد که هر کجا که میخواهید یادداشت برداری کنید. بابت اینکه ابزار اشتراک فایل اساس و پایه ی وب است آن دو طرح دیگر(یادداشت و جستجوگر صدا)بعنوان مرورگر استفاده میشود.یادداشت برداری اولین امکانات برای فایرفاکس در این نوع نیست چون که مرورگر همواره یادداشت برداری سریع را داشته است. همه این سه طرح که در آزمایش هستند بخشی از تست برنامه های مقدماتی موزیلا میباشند که اداره کردن این ابزار را برای ایجاد یک ایده نو قبل از اینکه آنها را به عمومیت ارائه دهد را هدف قرار داده است. با این گفته ها ثابت شد که خواهیم دید که موزیلا طرح هایی را بعنوان ورژن جدید فایرفاکس که نوعی تست مقدماتی هستند منتشر خواهد کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي