افشاگری اردشیر احمدی علیه آرین غلامی شطرنج باز جوان

آرین غلامی که این روزها نامش به خاطر عدم رویارویی با شطرنج باز اسرائیلی بر سر زبان ها افتاده است از سوی اردشیر احمدی همسر سارا خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایرانی مورد انتقاد عجیب و افشاگری قرار گرفت.

افشاگری اردشیر احمدی علیه آرین غلامی

اردشیر احمدی که در اکثر مواقع در مسابقات همسرش را همراهی می کند در یک پست اینستاگرام افشاگری عجیبی علیه آرین غلامی انجام داد که در ادماه می خوانید.

افشاگری اردشیر احمدی علیه آرین غلامی شطرنج باز جوان

اردشیر احمدی در توضیح عکس زیر نوشت:

آرین غلامی رو تقریبا دو ساله میشناسم. عکس اول هم خودم ازش گرفتم تو مسابقات جوانان ایتالیا. حالا که این روزها به خاطر بازی نکردن در مقابل حریف اسرائیلی سر زبان ها افتاده و حسابی داره سؤ استفاده میکنه، باید بدونه که انسان فریبکار هیچ موقع نمیتونه با کلک مسیر سعادت رو طی کنه.
آرین همیشه قبل مسابقه میگفت ای کاش بخورم به حریف اسرائیلی تا یکم معروف بشم! این جمله رو خیلی‌ها از آرین شنیدند. من قصد داشتم که سکوت کنم اما وقتی میبینم یک بازیکن نه چندان قابل با یک حرکت عوام فریبانه وارد ترکیب تیم ملی میشه و حق دیگر شطرنج بازان رو ضایع میکنه، لازم میدونم چند نکته رو عرض کنم .
نکته اول: در خبرها عنوان شد که آرین غلامی در مسابقات جهانی شطرنج از مدال طلای خود گذشت!! این مسابقات اصلا مسابقات جهانی نبود! مسابقات آزاد معمولی بود و هر کس میتونه شرکت کنه مثل همون مسابقه تخته نرد که من رفتم! آرین تقریبا نفر هشتصدم در رده بندی جهانی حساب میشه!!! بله! یعنی اصلا در حد مسابقات جهانی نیست چون حداقل هشتصد شطرنج باز بهتر از آرین در دنیا وجود داره پس اصلا نمیتونه در مسابقات مهم شرکت کنه
نکته دوم: در شطرنج به علت تعداد بالای بازیکنان امکان استفاده از قرعه ممنوعه(فوربیدن پیرینگ) هست. یعنی بازیکنان ایرانی میتونند درخواست عدم رویارویی با حریف اسرائیلی بدهند. در همه ی مسابقات شطرنج، بازیکنان اسرائیلی حضور دارند و برگزار کنندگان مسابقات شطرنج هم به این ملاحظات سیاسی احترام میگذارند و اصراری به بازی ایران و اسرائیل ندارند. پس وقتی این اتفاق می‌افتد، فقط و فقط به علت سؤاستفاده‌های شخصی بازیکنان ایرانی است که آرین هم با این هدف و برای به دست آوردن موقعیت های اجتماعی انجام داده است.
ای کاش قبل از تقدیر از چنین افراد سودجویی کمی تحقیق به عمل بیاد. این افراد فریبکار با همین عکس ها و لوح های تقدیر در آینده در شورای شهر و مجلس و جاهای دیگر برای ما تصمیم خواهند گرفت و این چیز ترسناکیست
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه