دانلود فیلم خارجی رایگان

آموزش غذا خوردن بدون اضافه کردن وزن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 20 دسامبر

آموزش غذا خوردن بدون اضافه کردن وزن

آموزش غذا خوردن بدون اضافه کردن وزن, جدید ۱۴۰۲ -❤️ گهر

آموزش غذا خوردن بدون اضافه کردن وزن

آرزوی اکثر ما این است که بدون #ترس و اضطراب از اضافه وزن و #چاقی، هر آنچه را که دوست داریم نوش جان کنیم.
چطور بدون اینکه وزن اضافه کنیم، غذا و دسر و انواع نان و شیرینی ها را میتوانیم بخوریم؟
جواب این سوال بسیار آسان است، با تغییراتی در شیوه پخت، میتوانید غذاها و دسرهایی را تهیه و میل کنید که باعث اضافه وزن و چاقی در شما نشود.
برای دست یافتن به چنین هدفی، باید نکاتی را رعایت کنید. مادامیکه این نکته ها را برای تهیه غذاها و شیرینی های خود رعایت میکنید، هر آنچه را که دلتان بخواهد، میتوانید بدون نگرانی و اضطراب، نوش جان کنید.

۱- روش سرخ کردن را از آشپزی خود حذف کنید.
سرخ کردن مواد غذایی، علاوه بر اینکه ارزش غذایی آن ماده را پایین میآورد، باعث افزایش کالری غذا نیز میشود.

۲- برای حفظ ارزش غذایی و ویتامین ها و املاح مفید مواد غذایی، بهتر است از روش آب پز، بخار پز، فر پز یا کبابی برای تهیه انواع غذاها استفاده کنید.

۳- نمک را به مقدار بسیار کم در آشپزی استفاده کنید و مطمئن باشید با استفاده از چاشنی های ترش، مانند آبلیمو، آبغوره و همچنین ادویه های مناسب، میتوانید غذاهای کم چرب و کم نمک و در عین حال بسیار لذیذ تهیه کنید.

۴- در تهیه غذا، هر نوع چربی و روغنی که استفاده شود، باعث افزایش کالری موجود در آن و اضافه وزن خواهد شد. بنابراین بیشتر از نوع روغن مصرفی باید به مقدار مصرف آن توجه کنید.

۵- بعد از اینکه مقدار روغن مصرفی را کنترل کردید، به سراغ نوع روغن مناسب با شیوه طبخ توجه کنید.

  • برای سرخ کردن مواد غذایی ( سرخ کردن را توصیه نمیکنم ) به هیچ عنوان از روغن جامد یا روغن زیتون و یا کره استفاده نکنید. چون این روغنها به سرعت میسوزد.
  • بهتر است از روغن مایع آفتابگردان یا ذرت استفاده کنید.
  • برای پخت یک غذا ترجیحاً از یک نوع روغن استفاده نکنید ( میتوانید روغن زیتون، روغن کانولا و روغن سویا ) را مخلوط کرده و از ترکیب آنها در غذا استفاده کنید.
  • برای داخل غذا ( به جز سرخ کردن ) بهتر است از روغن آفتابگردان استفاده نکنید.
  • برای روی سالاد میتوانید از ترکیب سه روغن ( زیتون + کانولا + سویا ) استفاده کنید. این سه نوع روغن از روغنهای کم ضرر است، ولی با اینحال باز هم به مقدار مصرف آن توجه کنید.

برای مثال میتوانید، جهت تهیه ۱ کیلو گرم خوراک سبزیجات، ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. با این شرایط  خوراکی کم کالری و خوشمزه و مفید نوش جان خواهید کرد.

۶- برای تهیه دسر و شیرینی ها، تا حد ممکن به جای شکر از عسل، شیره انگور یا خرما، میوه تازه و میوه های خشک استفاده کنید.

۷- شما با وجود مصرف فرآورده های خمیری هم میتوانید وزن کم کنید!
برای تهیه کلوچه، پیراشکی، بیسکوئیت و انواع نان به جای آرد سفید، میتوانید از آرد چاودار و آرد سبوس دار استفاده کنید. به این ترتیب کالری کمتر و فیبر و الیاف بیشتری دریافت خواهید کرد و به سبب آن تا چندین ساعت،  احساس سیری میکنید.

۸- هنگام انتخاب دسر بهتر است به جای دسرهایی که برای تهیه آنها از روش سرخ کردن ( خمیرها ) و اضافه کردن شربت استفاده میشود، پرهیز کرده و به جای آن، دسرهای شیری و یا ژلاتینه را ترجیح دهید ( ترجیحاً ژله و دسرهای رژیمی )

۹- هنگام تهیه دسر میتوانید از مواد غذایی طبیعی و فرآوری نشده استفاده کنید تا علاوه بر مفید بودن، کالری کمتری دریافت کنید.

با رعایت نکته های ارائه شده، رژیم غذایی خود را بهبود بخشیده و با اصلاح عادات غلط تغذیه ای، به وزن ایده آل و سلامتی دست خواهید یافت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي