آدرس منطقه 14 پستی تهران

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 23 شهریور

تهران به واسطه وسعتی که دارد آدرس منطقه پستی زیادی هم دارد که در این بخش آدرس و شماره تلفن و سایر اطلاعات منطقه ۱۴ پستی تهران برایتان در این مطلب قرار میدهیم.

 

آدرس منطقه ۱۴ پستی تهران

آدرس منطقه 14 پستی تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

تاریخچه پست در ایران

ایرانیان نخستین ملتی بودند که از حدود سه هزار سال پیش در زمان سلسله هخامنشی اقدام به تاسیس تشکیلات منظم پست با عنوان “چاپار” کردند. ایرانیان این تشکیلات اداری را از روزگاران بسیار دور بنیانگذاری و سازماندهی کردند تا تمامی امور ارتباطی ایران زمین از آن طریق انجام شود.

در واقع در ایران باستان، چاپارخانه ها مشهورترین و حساس ترین تشکیلات اداری هخامنشیان بودکه گروه چابک سواران آن با اسب های تند رو و طی مسافت های طولانی، ارتباط دایمی بین مرکز و ایالات را برقرار می کردند و در کوتاهترین زمان اخبار و گزارش های واصله از گوشه و کنار ممالک را به مرکز و از مرکز به دور ترین نقاط کشور می بردند.

داريوش هخامنشي براي اداره بهتر کشور و سهولت در امر نظارت بر قلمرو وسيع و پهناور ايران نظام ارتباطی را سامان بخشید. به دستور وی براي آگاهي و اطلاع از جديدترين رخدادها در سراسر قلمرو خود، جاده هايي ساخته شد که مهمترين آنها به “راه شاهي” معروف بود که ۲۴۰۰ کيلومتر مسافت داشت. به فاصله هر ۲۴ کيلومتر چاپارخانه اي ساختند که در اين چاپارخانه ها هميشه اسب هاي تازه نفس آماده بودند.

پيک هاي دولتي با رسيدن به اين چاپارخانه ها اسب هاي خود را عوض مي کردند و با اسبي تازه نفس با سرعت به راه خود ادامه مي دادند. انتقال پیام از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر به همين صورت ادامه مي يافت تا به مقصد مي رسيد. داریوش در مورد چابک سواران دولتی خود می گوید: ” نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاريكي شب نمي تواند پيك هاي تندرو را از حركت بازدارد.

” امروزه اين جمله در بالاي سر در ساختمان اداره پست نيويورك به چشم مي خورد. چاپارخانه های ایران تا مدت ها یکی از وسیع ترین شبکه ارتباطی دنیای کهن محسوب می شد.

 

آدرس منطقه ۱۴ پستی

نام :                            دفتر پستی شهرک قدس

نام مسئول :             سمانه قمی

آدرس :                    میدان صنعت-بلوار فرحزادی-ایوانک شرقی -جنب ساختمان وزارت بهداشت

شماره تماس :            (داخلی۴۲۳)۸۸۹۰۰۱۷۳

ساعت کار :                ۱۷- ۷:۳۰(از ساعت۱۷:۰۰-۱۴:۳۰ سرویس پیشتاز و سفارشی ارائه می شود)

 

خدمات قابل ارائه :

سفارشی -پیشتاز-ویژه -امانت خارجه-تائیدیه کدپستی- ثبت و تاسیس شرکت-پلمپ دفاتر تجاری-ثبت نام کارت ملی هوشمند- پست یافته

 

 

منطقه ۱۴ پستی تهران

 

نام دفتر:                          باجه مرکزی
نام مسئول :                     آرمان خیلدار

آدرس :                           ضلع شمال غربی میدان ولیعصر

شماره تماس :                (داخلی۲۴۲-۲۴۱)-۸۸۸۰۱۳۳۳
ساعت کار :                        ۱۸-۷:۳۰ (از ساعت ۱۸-۱۴:۳۰ تنها سرویس  پیشتاز و سفارشی ارائه می شود)

خدمات قابل ارائه :  

 سفارشی -پیشتاز-ویژه-امانت خارجه -تائیدیه کدپستی-ابلاغ ویژه-کارت ایثار – ثبت وتاسیس شرکت- پلمپ دفاتر تجاری-تمبر شخصی-ثبت نام کارت هوشمند ملی- پست یافته 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي