آدرس دیوان عدالت اداری تهران

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 23 مرداد

برای مراجعه به آدرس دیوان عدالت اداری تهران و رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به تخلفات و یا کم کاری و یا هر گونه تخلف در ادارات و ارگانهای دولتی می توانید از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار میدهیم استفاده نمایید.

آدرس دیوان عدالت اداری تهران

آدرس دیوان عدالت اداری تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

دیوان عدالت اداری تهران

در اصل يكصد و هفتاد و سوم قانون اساسي آمده است:

« به ‌منظور رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين يا واحدها يا آئين‌ نامه‌هاي دولتي و احقاق حقوق آنها، ديواني به نام ديوان عدالت اداري زير نظر رئيس قوه قضائيه تأسيس مي­گردد.

همچنین؛

رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورين و ادارات و آئين‌نامه‌هاي دولتي، در صورتی تصميمات، اقدامات يا مقررات با قانون يا شرع مخالفت داشته باشند يا خارج از حدود اختيارات مقام تصويب‌كننده باشند، در قلمرو صلاحيت ديوان عدالت اداري خواهند بود؛

به عبارتي ديگر، در صورتي كه «تصميمات يا اقدامات يا مقررات مذكور به علت برخلاف قانون بودن آن و يا عدم صلاحيت مرجع مربوط يا تجاوز يا سوء استفاده از اختيارات يا تخلف در اجراء قوانين و مقررات يا خودداري از انجام وظايفي كه موجب تضييع حقوق اشخاص مي‌شود، قابل اعتراض باشند، موضوع صلاحيت ديوان خواهند بود.

 

 

آدرس دیوان عدالت اداری تهران, پورتال خبری فرهنگی گهر

آدرس دیوان عدالت اداری 

تهران بزرگراه ستاری بلوار شهید مخبری نبش خیابان ایران زمین، ديوان عدالت اداري
کد پستی: ۱۴۴۵۶۶۹۹۹۸

شماره تماس   :  ۹-۰۲۱۵۱۲۰۱

 

ثبت شکایت مردمی از طریق وب سایت دیوان عدالت اداری

همچنین؛ عزیزانی که برای طرح شکایت، شرایط رفتن حضوری به این سازمان را ندارند، می توانند از طریق لینک زیر به صفحه اصلی دیوان عدالت اداری مراجعه و به شکل اینترنتی طرح موضوع نمایند.

لینک دیوان عدالت اداری ـ ثبت شکایت مردمی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي