آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

این روزها حتما تبلیغ هک وای فای را می بینید در اینترنت ، قطعا ترس این را هم دارید که کسی از اینترنت شما استفاده کنید در صورتی که خودتان خبر ندارید.

در این مطلب آموزشی که برای شما قرار داده ایم که 99% به جلوگیری از هک شدن مودم و اینترنت شما کمک می کند

توجه: لطفا ترجیحا از روش ویژه که در زیر توضیح داده شده استفاده کنید ، چون برنامه های هک زیادی هستند که براحتی خیلی از روشها را دور می زنند ولی این روش کاملا مطمئن می باشد.

این روش به این صورت می باشد که شما مک آدرس گوشی های و یا لپ تاپ خود را به مودم می دهید و فقط و فقط همان سیستم ها می توانند به مودم وصل شوند و اگر مک آدرس سیستمی را به مودم ندهید با وجود زدن پسورد درست آن سیستم به اینترنت شما متصل نخواهد شد 🙂 ساده تر بگیم اگر مهمون بیاد خونتون و بگه پسورد چی هست شما اگر پسور درست رو هم به مهمونتون بدین به اینترنت وصل نخواهد شد چون مک آدرس گوشی او داخل مودم ثبت نشده ، خوشحال شدید ، نه؟ 🙂

توضیح روش ویژه: در مودم های تی پی لینک پس از رفتن به تنظیمات از طریق وارد کردن آدرس 192.168.1.1 ، ابتدا از نوار بالا وارد status شوید در بالا نشان می دهد که چند نفر به مودم شما وصل هستند ، از آن قسمت مک آدرس ها را بردارید (در پایان این آموزش نحوه بدست آوردن مک آدرس گوشی خود را مشاهده می کنید)، مک آدرس چیزی شبیه 4C:B6:65:34:4F هست ، آنرا کپی کنید و از نوار بالا تنظیمات به قسمت Interface setup و سپس wirelessبروید و در انتهای صفحه Wireless MAC Address Filter (سمت چپ نوشته) با زدن تیک active فعال کنید و در قسمت action شما باید allow را از باکس انتخاب کنید ، حالا در یکی از قسمت های MAC address ، مک آدرس هایی کی می خواهید وصل شوید را آنجا paste یا تایپ کنید و بعد از ذخیره ، با این روش فقط و فقط سیستم ها و یا گوشی هایی که شما مک آدرسشان را به مودم داده اید می توانند به اینترنت وصل شوند و هکرها هر طور بروند به در بسته خواهند خورد 🙂 (این آموزش ویژه عید 95 گذاشتیم که مهمانان نوروزی خدایی نکرده … 🙂  )

آموزش پیدا کردن مک آدرس گوشی اندروید

در اندروید در قسمت تنظیمات وارد آخرین گزینه که About phone و یا About Device است شده و آنجا گزینه Status را انتخاب کنید گزینه Wi-Fi MAC address کد مک شما را نشان میدهد.

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

روشهای جلوگیری از هک مودم (ترجیحا از روش ویژه که در بالا توضیح داده شده استفاده کنید)

گام نخست : اولین گام برای افزایش امنیت مودم تغییر پسورد ورود به مودم هست ، اغلب کاربران که از مودم های بی سیم استفاده می کنند هیچگاه پسورد ورود به مودم رو تغییر نمیدهند و این یکی از رخنه هایی هستش که میتونه باعث بشه افرادی براحتی با ورود به مودم شما تغییراتی رو برای استفاده آسان از اینترنتتون در تنظیمات مودم انجام دهند ، پس پیشنهاد میکنم ابتدا پسورد ورود به مودم رو تغییر بدید ، نحوه تغییر این پسورد در دفترچه مودم نوشته شده ، اگر دفترچه رو گم کردید کافی هست توی گوگل جمله نحوه تغییر پسورد ورود به مودم (نام مودم) رو جستجو کنید ، بیش از هزاران آموزش برای این کار به شما نمایش داده خواهد شد.

معمولا در اکثر مودم ها با وارد کردن آی پی 192.168.1.1 در مرورگر به صفحه تنظیمات می روید با یوزر و پسورد پیشفرض admin . یادتون نره در اکثر مودم ها حتما باید اتصال مودم و سیستم با کابل شبکه باشد تا بتوانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

گام دوم : دومین مرحله برای افزایش امنیت مودم بیسیم استفاده از رمز برای استفاده از اینترنت بدون سیم هست ، در قسمت security مودم روش هایی برای گذاشتن پسورد روی وایرلس مودم وجود داره ، روش های WPA ، WEP و WPA 2 از روش های پسورد گذاری روی وایرلس مودم هست ، که استفاده از WPA 2 به شما پشنهاد میشه ، چرا که هک پسورد این روش خیلی سخت هست ، اما روش های دیگه مقداری از امنیت پسورد گذاری کمتری برخوردار است.

گام سوم : روش سوم مخفی کردن SSID مودم شماست ، شما در تنظیمات مودم می توانید SSID رو پنهان کنید تا افراد دیگر نتوانند کلا اینترنت بی سیم شما را ببینند.

گام چهارم : چهارمین روش برای افزایش امنیت مودم وایرلس استفاده از فیلتر کردن ابزارها به کمک مک آدرس است ، به کمک این ابزار مودم شما خواهید توانست به کمک تعریف مک آدرس های ابزار هایی که به مودم متصل می شودند به مودم بفهمونید که فقط دستگاه های تعریف شده میتونند از اینترنت استفاده نمایند. هر دستگاه جدیدی که می خواهید به مودم اتصال بشه رو می تونید مک آدرسش رو به مودم تعریف کنید ، من خودم از این روش خیلی خوشم میاد شما چطور؟ می تونید اطلاعات خوبی رو از اینجا بدست بیارید!

گام پنجم : راه دیگری که امنیت مودم وایرلس شما رو دو قبضه میکنه استفاده از فعال کردن قفل شبکه است ، اگر هکر از دو مرحله پسورد وایرلس و SSID گذشته باشد دیگر از این قسمت مودم نمیتواند بگذرد و تا زمانی که شما شبکه را قفل کرده اید به هیچ عنوان نمیتواند از اینترنت شما استفاده نماید! این گام رو پسندیدید؟

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

گام ششم : ششمین روش برای افزایش امنیت مودم وایرلس نصب نرم افزار فوق العاده  Cisco Network Magic است ، از امکانات فوق العاده این نرم افزار می توان به قفل کردن شبکه، اشتراک گذاری قدرتمند ، مشاهده کردن ابزارهای متصل شده و متصل به شبکه ، رهگیری متجاوزان و متوقف کردن آن ها و امکانات بی نظیر دیگری که به شما کمک به سزایی در حراست از حریم شخصی و شبکه بی سیم خواهد نمود. پیشنهاد میکنم حتما این نرم افزار را استفاده کنید. / دانلود نرم افزار و اطلاعات بیشتر از آن

گام هفتم : استفاده از فایروال هم یکی از روش هاست ، مطمئن شوید که Firewall مسیریاب شما روشن است. دیوار آتش از ورود غیر مجاز جلوگیری می کند و در صورت صحیح بودن کلیه تنظیمات مودم قادر است بسیاری از درخواست های غیر مجاز را شناسایی کند.

گام هشتم : یکی از روش ها برای امنیت مودم وایرلس ، خاموش کردن وایر لس کل مودم در زمان های بیکاری است ،اگر شما در ساعاتی از شبانه روز از مودم استفاده نمیکنید ، به هیچ عنوان مودم را روشن نگه ندارید! چرا منتظرید اگر میخواید بخوابید حتما مودم رو هم خواموش کن بعد بخواب!

توضیح کامل گام چهار: 

مرحله1:

ابتدا مرورگر خود را اجرا و وارد مدیریت دستگاه مودم خود شود.

 

مرحله2:

پس از ورود به بخش تنظیمات روتر سربرگ status را انتخاب نماید و در لیست wireless بر روی گزینه refresh کلیک کنید تا تمامی دستگاه های که به دستگاه مودم شما متصل هستند نمایان شود. (تلفن همراه، لب تاپ و سایر دستگاه ها) پس مشاهدMAC ای پی دستگاه های خود آنها را کپی کنید.

 

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

مدیریت دستگاه مودم

 

مرحله3:

هنگامی که مک آی پی تلفن همراه و لپ تاپ خود را کپی کردید از منو تنظیمات روتر، سربرگ interface setup را انتخاب کنید و به منوی wireless بروید.

 

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

آموزش جلوگیری از هک وای فای

 

مرحله4:

در منوی wireless به دنبال بخش wireless MACAddress filter بگردید و تیک گزینه deactivated را بزنید.

 

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

افزایش امنیت وای فای

 

مرحله5:

در این بخش شما می توانید 8 دستگاه برای استفاده از وای فای مجاز کنید و پس از وارد کردن MAC ای پی های مورد نظر تیک گزینه Active را زده و در آخر تنظیمات انجام شده را SAVE کنید تا تمامی عملیات اعمال شود.

 

روش دوم : مخفی کردن مودم

این روش هم یکی از روشهای فوق العاده می باشد که 90% از هک شدن مودم شما جلوگیری می کند (در ایران به وسیله نرم افزارهای اندروید و … نمی توانند مودم های مخفی شده را هک کنن)

وقتی شما مودم خود را مخفی می کنید از قسمت وایرلس موبایل و یا لپ تاپ و .. خود باید نام مودم را وارد (حساس به حروف کوچک بزرگ) و سپس پسورد را وارد کنید البته در ادامه توضیح خواهیم داد

از طریق آدرس 192.168.1.1 به تنظیمات مودم خود رفته سپس به تب Interface Setup بروید و زیرمنو Wireless را انتخاب کرده و حالا از قسمت Multiple SSIDs Settings به دنبال گزینه Broadcast SSID بگردید و مقدار آن را به NO تغییر دهید و save را بزنید.

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

از طریق آدرس 192.168.1.1 به تنظیمات مودم خود رفته سپس وارد به صفحه کانفیگ مودم می شویم که باید Wireless connection را  انتخاب کنیم. و در قسمت Go to Wireless Network Setting گزینه  Enable Hidden Wireless انتخاب کرده و بر روی  گزینه Save and reboot کلیک کرده و صبر می کنید تا تمامی تنظیمات بر روی مودم اعمال شود.

آموزش کامل جلوگیری از هک شدن مودم وایرلس tplink و Dlink

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. عرفان says:

    سلام
    من با استفاده از این روش تونستم آدرس مک همه موبایل ها ولب تاب ها را وارد تنظیمات مودم کنم ولی به یه مشکل بر خوردم! همه ی موبایل ها وصل می شه ولی لب تاب ها وصل نمی شه. چرا؟ ممنون می شم اگه راه حل رو ارائه بدید

    1. baran says:

      به احتمال خیلی خیلی زیاد اشتباه وارد کردید!

  2. مریم says:

    سلام
    باوجود اینکه مودم رو تنظیم کردم و مک های گوشی رو هم تووش تعریف کردم بازهم مودم هک شده و حجم اینترنت توو یک ساعت بعد از شارز تموم شد ، چکار باید اجام دهم ؟

  3. سارینا says:

    سلام
    توروخدا کمکم کنید من مک های گوشی هارو وارد کردم اکتیو ام زدم ولی یادم رفت واسه کامپیوترم رو بزنم الان کامپیوترم به اینترنت وصل نمیشه
    چیکار کنم دوباره مثل قبل وصل بشه

    1. baran says:

      یکبار سیم تلفن رو از مودم جدا و دوباره بزنید و بعد از طریق گوشی به صورت وایرلس تنظیمات مودم رو بیارید و مک ادرس کامپیوترتونم وارد کنید

  4. آرمان says:

    راه حل های خوبیه

    اما متاسفانه مودم های قدیمی تا یکی دو سال پیش هم 8 ادرس مک رو بیشتر نمیگیره و اگر چند دستگاه و لب تاب و گوشی در خونه باشه نمیشه همش رو معرفی کرد و در نتیجه این روش جواب نمیده مگر اینکه خانواده کم جمعیت باشه !

    روش پنهان کردن نام وای فای هم یک بدی که داره اگر وای فای گوشی رو خاموش کنید و دوباره روشن کنید در اکثر دستگاه ها باید دوباره اقدام به وارد کردن نام و رمز بکنید که روی اعصابه

  5. milad says:

    وقتی که اینوactive زدیم دوباره اینوdeactivated بزنیم

    1. baran says:

      نه لازم نیست دی اکتیو کنید ، باید اکتیو باشه

  6. ساسان says:

    سلام مطلبتون خوب بود مرسی با اجازه از شما این مطالبو در جای دیگه استفاده میکنم اجازه هست؟

    1. neda says:

      سلام دوست عزیز
      کپي برداري از مطالب با ذکر نام و لینک گهر مجاز می باشد

  7. fatemeh says:

    من چ جوری مک ادرس لپ تاپ ویندوز سون رو برای گذاشتن توی تنظیمات پیداکنم؟ دوستانی ک میدونید راه نمایی کنید لطفا

    1. امیر says:

      دیالوگ Run را باز کنید.
      دستور cmd.exe را نوشته وok
      در خط فرمان این دستور را تایپ کنید بعد اینترipconfig /all
      به دنبال فیلدPhysical Address باشید

  8. سعید says:

    مممنون عالی بود سپاس

  9. مسعود says:

    خیلی عالی بود علی الخصوص راه حلی که گفته شد

    1. tabasom says:

      deactivatedکه میزنم کلا کادرها و گزینه ها غیر فعال میشه مشکل کجاست؟

      1. baran says:

        اگر منظورتون قسمت مک آدرس هست ، باید گزینه active رو بزنید