مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro

1/5 - (1 امتیاز)

از آنجایی که جدیدترین پرچمدار محصولات مدیران خودرو معرفی شده است ما در این مقاله به مبحث مشخصات فنی تیگو ۸ پرو به همراه عکس های داخلی آن پرداخته ایم تا شما با این شاسی بلند لوکس بیشتر آشنا شوید.

مشخصات فنی تیگو 8 پرو به همراه عکسهای داخل تیگو 8 pro

مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro

مشخصات فنی تیگو 8 پرو

پیشرانه این خودرو، نخستین پیشرانه توربو با پاشش مستقیم چری در ایران است، این موتور 1.6 لیتری توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد، وظیفه انتقال نیروی تولیدشده موتور به چرخ های جلو نیز به یک جعبه‌دنده دوکلاجه 7 سرعته سپرده‌شده است.

این اعداد در کنار وزن 1540 کیلوگرمی این خودرو، نویدبخش خودرویی با توانایی‌های حرکتی مناسب برای استفاده‌های خانوادگی است. عدد صفرتا صد رسمی اعلام‌شده برای این خودرو نیز زمان 8.9 ثانیه است. البته نباید از این نکته غافل شویم که تیگو هشت پرو با این پیشرانه مدرن، بیش از دیگر محصولات چری به کیفیت سوخت مصرفی وابسته است و حداقل باید از بنزین سوپر در آن استفاده کرد.

البته بنابر شنیده‌ها، شرکت تولیدکننده در سال آینده برنامه‌هایی برای عرضه نمونه دو دیفرانسیل این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربوی 254 اسب بخاری و 390 نیوتن متری دارد.

تیگو 8 پرو همچنین به سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و ترمزهای دیسکی ضد قفل (ABS) و خنک شونده به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) مجهز شده است. سیستم تعلیق تيگو ٨ پرو در جلو مک فرسون و در عقب، مولتی لینک است که نوید سواری نسبتا نرم در کنار پایداری مناسب آن را می‌دهد.

عکسهای داخل تیگو 8 pro  (غیر ژورنالی و واقعی)

 

مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ proمشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro

تیگو 8 پرو

تیگو ۸ پرو” درواقع فیس لیفت نسل اول چری تیگو ۸ است که در سال ۲۰۲۰به بازارهای جهانی معرفی شد و تاکنون در بازارهایی چون چین، برزیل، روسیه، آمریکای جنوبی و خاورمیانه به‌عنوان لوکس‌ترین محصول این شرکت عرضه‌شده است، این شاسی‌بلند لوکس ۷ نفره ۴۷۲۲ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع دارد که با این ابعاد در کلاس شاسی بلندهای میان سایزی چون هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد، برای مقایسه بد نیست بدانید هیوندای سانتافه ۴۶۹۰ میلی‌متر طول، ۱۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۸۵ میلی‌متر ارتفاع دارد.

 

مقایسه تیگو ۸ پرو با رقبا

این خودرو در بازار ایران آماده رقابت با نمونه‌های کارکرده محصولات نام‌آشنای کره‌ای و ژاپنی می‌شود، خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر رقبایی سرسخت برای این خودروی تازه‌وارد چینی هستند که با توجه به پیشینه پرافتخار و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، عرصه را بر آن تنگ می‌کنند، در مقابل اما این خودرو نیز با تکیه‌بر سلاح‌هایی چون صفرکیلومتر بودن و داشتن گارانتی و پیشرانه توربو شارژ و البته، امکاناتی کاملاً بروز و پیشرو برای ورود به این میدان آماده‌شده است، تنها خودروی 7 نفره صفرکیلومتر در بازار ایران اما برادر ناتنی این خودرو، یعنی فیدلیتی پرایم بهمن موتور است که باوجود بهره‌مندی از پلتفرم مشترک با تیگو ۸پرو، از امکانات کمتر، پیشرانه ضعیف‌تر، و صدالبته قیمت پایین‌تری برخوردار است و نمی‌توان آن را رقیبی برای Tiggo 8 pro دانست.

جدول مقایسه مشخصات تیگو هشت پرو با رقبا

خودروحجم موتورمصرف سوختشتاب صفر تا صدحداکثر سرعتقیمت به تومان
تیگو 8 پرو1.6 لیتر6.8 لیتر8.9 ثانیه185 کیلومتر1.750.000.000 ( کارخانه)
هیوندای سانتافه2.4 لیتر10.9 لیتر10.9 ثانیه195 کیلومتر2.350.000.000 ( بازار )
کیا سورنتو2.4 لیتر10.2 لیتر10.2 ثانیه189 کیلومتر3.400.000.000 ( بازار )
رنو کولئوس2.4 لیتر8.1 لیتر9.5 ثانیه185 کیلومتر2.450.000.000 ( بازار )
نیسان ایکس تریل2.4 لیتر8.3 لیتر10.5 ثانیه190 کیلومتر2.250.000.000 ( بازار )
میتسوبیشی اوتلندر2.4 لیتر9.3 لیتر10.2 ثانیه190 کیلومتر2.200.000.000 ( بازار )
فیدلیتی پرایم1.5 لیتر8.1 لیتر10 ثانیه180 کیلومتر1.040.000.000 ( بازار )

 

طراحی تیگو 8 پرو

با بررسی مشخصات تیگو 8 پرو متوجه میشویم این خودرو از زبان طراحی جدید کمپانی چری بهره می‌برد، نمای کلی این خودرو، یک شاسی‌بلند عضلانی با طراحی جعبه‌ای شکل را به مخاطب نشان می‌دهد؛ در نمای جلوآن، جلوپنجره بزرگ و کهکشانی آن بیش از سایر قسمت‌ها جلب‌توجه می‌کند، چراغ‌های جلو نیز از تکنولوژی LED بهره می‌برند و میزبان دی لایت های طیفی آن هستند، درمجموع گرافیک داخلی چراغ‌های جلو تیگو 8 پرو نمای جذابی را برای آن به وجود آورده است، سپر جلو نیز به شکلی کاملاً حجیم طراحی‌شده و ورودی‌های بزرگ هوا در کنار دیفیوزری شکیل طراحی خشن و جذاب آن را تکمیل کرده‌اند.

در نمای عقب نیز طراحان تمام سعی خود را برای ایجاد نمایی هماهنگ با دیگر قسمت‌ها به کار گرفته‌اند، چراغ‌های تمام LED نسبتا باریک و خروجی‌های کرومی اگزوز در گوشه‌های سپر عقب در ترکیب با حجم پردازی مناسب دیگر اجزا، ظاهر خشن و عضلانی ماشین تیگو ۸ پرو را تکمیل کرده‌اند.

در بررسی تیگو ۸ پرو به نمای جانبی میرسیم که تداعی‌کننده خودروهای فول سایزی چون کیا تلوراید یا سانگ یانگ رکستون G4 است، گلگیرهای عقب و جلوی خودرو به‌خوبی حجم پردازی شده‌اند تا نمای جانبی هم در هماهنگی کامل با نمای جلو و عقب باشد، رینگ‌های 18اینچی و خطوط کرومی دور پنجره‌ها و پایین درب‌ها نیز به جذابیت بصری خودرو افزوده‌اند.

 

مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro

فضای داخلی تیگو 8 پرو

با ورود به داخل تیگو ۸ پرو (فضای کابین) فضای داخلی کاملاً مدرن آن جلب‌توجه می‌کند که حداقل در کیفیت و زیبایی ظاهری، چیزی از خودروهای اروپایی و ماشین‌های لوکس آنان کم ندارد. صندلی‌های چرمی جلو طراحی کاملاً ارگونومیکی دارند و روکش چرمی آن نیز کیفیت مناسبی را به سرنشینان القا می‌کند.

غربیلک فرمان تیگو ۸ پرو به‌صورت D کات طراحی‌شده و در پشت آن شاهد به‌کارگیری یک صفحه‌نمایش بزرگ تمام دیجیتال به‌جای صفحه کیلومتر خودرو هستیم که تمام اطلاعات حیاتی خودرو مانند سرعت، دور موتور و تنظیمات امکانات مختلف خودرو را برای راننده به نمایش می‌گذارد. در امتداد این صفحه کیلومتر دیجیتال و در بالای کنسول مرکزی هم شاهد صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی هستیم که درواقع به صفحه کیلومتر چسبیده و حالتی یکپارچه به خود گرفته است.

بر روی کنسول میانی خودرو تا حد امکان از کلیدهای لمسی استفاده‌شده و پنل کنترل سیستم تهویه راننده و سرنشین هم به‌صورت لمسی و دیجیتالی در نظر گرفته‌شده است.

ردیف دوم صندلی‌ها نیز از فضای مناسب و جاداری برخوردار است و امکان تنظیم صندلی شاگرد برای سرنشین پشتی نیز فراهم‌شده. همچنین علاوه بر در نظر گرفتن دریچه هوای ردیف دوم و سوم، سرنشینان عقب امکان اعمال تنظیمات جداگانه برای دمای سیستم تهویه این بخش را نیز دارند.

خودروی تیگو ۸ پرو همانند برخی دیگر از خودروهای همکلاس، به ۳ ردیف صندلی تجهیز شده تا ظرفیت ۷ نفر سرنشین را داشته باشد…، اما فضای پا برای سرنشینان ردیف سوم بسیار محدود است که این ردیف را، تنها برای کودکان قابل‌استفاده می‌کند.

با خواباندن ردیف سوم صندلی‌ها، فضای بار عقب به عدد ۱۱۷۹ لیتر می‌رسد و می‌توان با خواباندن ردیف دوم، حجم صندوق‌عقب خودرو را به ۲۰۱۰ لیتر نیز افزایش داد!

مشخصات فنی تیگو 8 پرو + عکسهای واقعی داخل تیگو ۸ pro

امکانات تیگو 8 پرو

سازنده در بخش امکانات رفاهی و ایمنی برای این خودرو سنگ تمام گذاشته است. امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است.

  • آینه‌های جانبی تاشوی برقی
  • سنسورهای نور و باران
  • سنسور پارک جلو، چراغ‌های جلو LED به همراه AFS (چرخش چراغ در پیچ‌ها) و تنظیم ارتفاع خودکار
  • رینگ 18 اینچی آلومینیومی
  • چراغ‌های عقب LED
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین 360 درجه
  • درب برقی صندوق‌عقب به همراه سنسور سوییچ (باز شدن خودکار درب صندوق هنگام نزدیک شدن سوییچ خودرو به آن)
  • ورود و استارت بدون کلید
  • سقف پانوراما با مساحت 1.17 مترمربع
  • آینه وسط ضد انعکاس نور
  • سیستم صوتی سونی
  • لیور برقی و شیفتر پشت فرمان برای تعویض دنده
  • ترمز پارک برقی و اتو هلد
  • کول باکس در کنسول میانی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها
  • تهویه مطبوع 3 نقطه‎‌ای
  • 6 ایربگ و سیستم پایش باد تایرها برخی از امکانات تیگو 8 پرو هستند.

اما آنچه این خودرو را از سایر رقبا متمایز می‌کند، طیف وسیع امکانات ایمنی و هوشمند آن است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم و همجنین می توانید با تماشای ویدیو معرفی و برسی تیگو 8 پرو+ تکنولوژی خودران از چگونگی عملکرد آنها مطلع شوید.

 

تجهیزات ایمنی تیگو 8 پرو

این خودرو، نخستین خودروی بازار ایران است که به آپشنهای ایمنی adas تجهیز شده است، adas یا Advanced driver-assistance systemsمجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته همیار راننده است که با استفاده از اطلاعات دریافتی از رادارهای مختلف خودرو، در فرایند رانندگی به یاری راننده می‌آید، در کل وظیفه این سیستم‌ها افزایش امنیت خودرو و به‌طورکلی افزایش ایمنی جاده‌هاست.

مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی adas که برای تیگو 8 پرو در نظر گرفته‌شده عبارت‌اند از:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

سیستم نظارت بر نقاط کور راننده شامل سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن به این صورت که هنگام رانندگی یا پارک کردن برای باز کردن درب خودرو، در صورت ورود هرگونه شی یا انسان به منطقه کور به راننده آلارم می‌دهد.

  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

این سیستم همواره بر ترافیک جانبی و عقب خودرو نظارت می‌کند تا با پیش‌بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییر لاین، به راننده هشدار دهد.

  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

هنگام دنده‌عقب به‌صورت عمودی یا مورب، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه، با به صدا درآوردن آلارم به راننده هشدار می‌دهد.

  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

در صورت انحراف خودرو از خط جاده، به راننده هشدار داده می‌شود.

  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی می‌کند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک می‌کند. مزیت اصلی برای راننده کاهش کنترل فرمان و درنتیجه راحتی بیشتر رانندگی است. اگرچه  LKA قادر است خودرو را در مرکز خط در شرایط خاصی نگه دارد، اما این عملکرد برای رانندگی خودکار در نظر گرفته نشده.

  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

این سیستم، درواقع همان مدل پیشرفته کروز کنترل است که علاوه بر حفظ سرعت تعیین‌شده، توانایی حفظ فاصله زمانی تعیین‌شده با خودروی جلویی را نیز دارد.

  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

این سیستم در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در خیابان‌هایی که به‌طور استاندارد خط‌کشی شده باشند، توانایی کنترل خودرو در بین خطوط را دارد و اگر جاده خط‌کشی نداشته باشد نیز از موقعیت خودروی جلویی پیروی می‌کند.

  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

در محدوده سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، هنگامی‌که علامت‌گذاری خطوط وجود داشته باشد، خودرو را در لاین خود نگه می‌دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد، از موقعیت خودروی جلویی  پیروی می‌کند.

  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

این سیستم بسته به شرایط ترافیکی و محیطی، نوربالای خودرو را فعال و غیرفعال می‌کند تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید.

  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

هنگام ایجاد ترافیک در جلو، یا نزدیک شدن بی‌محابا به خودرو یا مانعی در جلو، ابتدا یک پیش هشدار نمایش داده می‌شود و در صورت ادامه خطر، یک آلارم دنباله‌دار به صدا درمی‌آید.

  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

همچنین در صورت عدم واکنش راننده به هشدارها و بحرانی شدن وضعیت، خودرو به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

 

تیگو 8 پرو در پیست آزادی

در برنامه معرفی این خودرو فرصتی دست داد تا با چند دور رانندگی با تیگو 8پرو در پیچ‌های پیست آزادی، کمی بیشتر با ویژگی‌ها و عملکرد این خودرو آشنا شویم…؛ در ابتدا باید اذعان کرد این خودرو، نخستین محصول ام وی ام در ایران است که با نشستن پشت فرمان آن، به هیچ وجه احساس سواری با یک خودروی چینی به سراغ شما نخواهد آمد، کیفیت مناسب صندلی ها و فرمان، دید خوب راننده به اطراف، دوربین 360 درجه با کیفیت و عایق بندی مناسب کابین مواردی بودند که در همان لحظات اولیه در راننده ایجاد رضایت کردند.

اما این تمام ماجرا نبود و با شروع حرکت در پیست دریافتیم مهندسان به خوبی توانسته اند خودرویی با ویژگی های دینامیکی قابل قبول به بازارعرضه کنند که با وجود ابعاد بزرگ و مرکز ثقل نسبتا بالا، به خوبی انتظارات را در پیچ های تند آزادی برآورده کند، البته، همانطور که انتظار می رفت، اگر با سرعتی بیش از حد تحمل خودرو وارد پیچ ها می شدیم، چرخ های جلو شروع به سر خوردن میکردند که این موضوع باعث ایجاد کم فرمانی در خودرو می شد، اما با این حال سیستم کنترل پایداری خودرو به شکلی قابل قبول و بدون متوقف کردن خودرو، آن را به مسیر اصلی باز می‌گرداند.

شتاب گیری تیگو ۸ پرو در سرعت های میانی قابل قبول و بهتر از رقبای تنفس طبیعی است، اتفاقی که در درگ برگزار شده بین این خودرو و یک دستگاه هیوندای سانتافه حاضر در پیست هم به خوبی نمایان شد…؛ البته تاخیر ذاتی خودروهای توربوشارژ از حالت سکون در شتاب گیری تیگو 8 هم وجود دارد، اما میزان آن به هیچ وجه قابل مقایسه با محصولات گذشته این خودروساز چینی نیست.

عملکرد جعبه دنده خودرو در حالت اسپرت و شرایط پرفشار پیست قابل قبول و راضی کننده بود، این جعبه دنده دوکلاجه در حالت تیپ ترونیک هم فرمان پذیری کاملا سریع و بی نقصی از خود بروز داد، اما شیفترهای پشت فرمان، دقت لیور دنده برقی روی کنسول میانی را ندارند و بهتر است در مواقع لزوم، برای تجربه سرعت بالاتر دریافت فرامین راننده، از لیور برقی قرار گرفته در کنسول میانی استفاده کرد. متاسفانه با توجه به آسفالت صاف و بدون چاله و محیط خلوت پیست، شرایط برای سنجیدن عملکرد سیستم تعلیق این خودرو محیا نبود؛ همچنین سوالات ما در مورد دقت عمل رادارهای بی‌شمار دستیار راننده آن هم همچنان بی پاسخ مانده است و امیدواریم در آینده فرصتی مناسب برای بررسی این موارد بدست آوریم.

 

قیمت تیگو 8 پرو

مدیران خودرو سر انجام در تاریخ 25 دی ماه طی مراسمی در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، فونیکس تیگو 8 پرو را رونمایی کرد و قیمت آن را یک میلیارد و هفت‌صد و پنجاه میلیون تومان اعلام کرد.

با این قیمت، فونیکس تیگو 8 پرو شرایط سختی در بازار خواهد داشت و باید با نمونه‌های کم کارکرد خودروهای کره‌ای، فرانسوی و ژاپنی مانند هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، نیسان اکستریل و … رقابت کند.

اعلام این قیمت برای تیگو۸ پرو در حالی که پیش از اعلام قیمت رسمی، گمانه زنی ها حاکی از قیمت حدودا 1 میلیارد و 400 میلیون تومانی این خودرو بود، باعث ایجاد موجی از نارضایتی در میان مخاطبان شد و این موضوع تا جایی خبرساز شد که رییس سازمان بازرسی کشور دستور توقف فروش این خودرو را تا زمان ارائه مدارک توسط شرکت سازنده صادر کرد و نام مدیران خودرو که پیش از این نیز همواره در دوره های زمانی مختلف به گران فروشی متهم می شد، با این قیمت گذاری بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد، لازم به ذکر است این شرکت قیمت 1 میلیارد و 750 میلیونی پرچمدار خود را در حالی اعلام کرد که قیمت تیگو 8 پرو در بازار چین در نسخه های پایه 19 هزار و 750 دلار معادل 535 میلیون تومان و در نسخه های فول آپشن نیز اندکی بیشتر از 25 هزار دلار معادل 675 میلیون تومان است. البته برای مقایسه قیمت در شرکت مبدا و داخل ایران، نباید هزیه های سربار تولید داخل و تعرفه های گمرکی و شماره گذاری را که گاها در مجموع نزدیک به 100 درصد قیمت خودرو می شوند فراموش کنیم…
با وجود تمام سر و صداها و انتقادات اما؛ قیمت تیگو 8 پرو هرگز تغییر نکرد و سری اول این خودرو سر انجام در روزهای منتهی به نوروز سال 1401 تحویل مشتریان شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند

ارسال دیدگاه