اساس و بنیان پیشرفت در هر کسبوکار نحوه بازاریابی در آن است. دنیا با پا گذاشتن در عصر دیجیتال از روشهای مدرنی برای تبلیغ استفاده میکند. بنابراین اگر شما هم به عنوان یک صاحب کسب و کار به دنبال افزایش فروش خود هستید باید به سراغ روشهای نوین بازاریابی بروید که دارای سرعت بالاتری برای جذب مخاطب هستند.
مناسب ترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی چه خصوصیاتی دارند؟
یکی از این روشها، رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربازدید است که تاثیرات بسیار بالایی نیز در بازاریابی خواهد داشت. اما مهمترین بخش برای بازاریابی به روش رپورتاژ آگهی، انتخاب سایت رپورتاژ آگهی است که با محتوا شما بیشترین تناسب را داشته باشد تا کسب و کار شما را بیش از پیش در جامعه نمایان کند.
در واقع رپورتاژ آگهی دارای بازدهی بالایی است اما اگر کسب و کار قصد ارائه رپورتاژ آگهی حرفهای داشته باشد می بایست در انتخاب سایت منتشرکننده نیز دقت کنند تا بتوانند از رپورتاژ خود بازدهی مناسبی دریافت نمایند. برای این کار میبایست به نکاتی توجه داشت که در ادامه مقاله به یکسری از آنها میپردازیم.
ویژگی های مناسب ترین سایت رپورتاژ آگهی چیست؟
برای انتخاب سایتی مناسب برای رپورتاژ آگهی باید نکاتی را مدنظر داشت. یکی از مهمترین ویژگیها که میتوان به آن اشاره کرد، درج رپورتاژ آگهی در سایتهای دارای محتوای سئو شده و مناسب است. این ویژگی ابتدایی ترین اما مهمترین ویژگی برای داشتن یک رپورتاژ آگهی با بازدهی بالا میباشد.
در ادامه به بررسی دیگر ویژگی مرتبط با رپورتاژ آگهی می پردازیم:
سایتهایی با بازدید کننده بالا را انتخاب کنید.
برای منتشر کردن رپورتاژ آگهی خود از سایتهای پربازدید که دارای مخاطب بیشتر هستند استفاده کنید. همچنین به این موضوع توجه داشته باشید وقتی محتوای تاثیرگذاری را برای مخاطبان به نمایش میگذارید، بک لینکی که به شما داده میشود بیشتر خواهد بود و همین موضوع سبب دیده شدن بیشتر آگهی شما خواهد شد.
توجه به بک لینک
همانطور که گفته شد میبایست به بک لینکها توجه خاصی داشته باشید. زیرا سایتهای دارای بک لینکهای متعدد از محتواهای بهتری برخوردار هستند. بنابراین داشتن بک لینکهای زیاد احتمال دیده شدن بیشتر آگهی را نیز افزایش خواهد داد.
به فاکتورهای سئو اهمیت دهید
سایتی که قرار است محتوا را در خود منتشر کند میبایست دارای فاکتورهایی مانند سن دامنه سایت رپورتاژ آگهی باشد که نشان دهنده اعتبار آن است. همچنین بارگذاری مکرر محتوای تولیدی، به روز رسانی سایت در تایمهای مشخص و… نیز جز فاکتورهای مهم سئو محسوب میشوند.
الکسای سایت
از الکسای سایت میتوان به عنوان یکی از ویژگیهای مربوط به سایت رپورتاژ آگهی نام برد. تعداد بازدید کنندگان سایت طی روزها و ماهها، میانگین تعداد صفحات بررسی شده در سایت توسط خوانندگان، زمان سپری شده توسط آنها در سایت و… از جمله مواردی هستند که رتبه الکسای سایت را نمایش میدهند. هرچه میزان بهرهمندی از این موارد پایینتر باشد، الکسای سایت پایینتر خواهد بود و این موضوع اعتبار سایت را کاهش خواهد داد.
انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی مناسب
انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با رپورتاژ آگهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین این موضوع باعث شده تا در گوگل جایگاه بهتری پیدا کند و در فروش محصولات شما موثر باشد. بنابراین متخصصان و تهیهکنندگان رپورتاژ آگهی میبایست اطلاعات لازم را با انجام تستهای متفاوت و تحقیق درباره کلمه کلیدی که بیشترین سرچها را دارند و موارد دیگر به دست آورند.
مرتبط بودن با تولیدات یا خدمات شرکتها
در هنگام منتشر کردن رپورتاژ آگهی در سایت میبایست به نکاتی مانند ارتباط محتوا سایت منتشرکننده سایت با خدمات و تولیدات شرکت توجه کرد. این موضوع سبب افزایش اعتماد میان کسبوکار شما و گوگل خواهد شد زیرا در تولید محتوا از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شده است.
دامین آتوریتی (Domain Authority)
دامین آتوریتی یکی از نکات مهم است، که هرچه قدر شاخص آن بیشتر باشد یعنی سایت رپورتاژ آگهی مذکور در گوگل از محبوبیت بیشتری برخورداری است و نسبت به مخاطب دارای بازدیدهای بیشتر و ایمپرشن زیادی میباشد. بنابراین هرچهقدر دامین آتوریتی سایتی بیشتر باشد، برای رپورتاژ آگهی نیز بهتر خواهد بود اما این موضوع دارای هزینه یا سرمایهگذاری بسیار بالایی است.
اسپم اسکور پایین (Spam Score)
اسپم اسکور جز اولویتهای ذکر شده در گوگل نیست، اما هرچه قدراین عدد کمتر از رقم 10 باشد، به سایت شما کمک بیشتری خواهد کرد. همچنین هرچقدر این عدد بالا باشد( به خصوص بالاتر از رقم 20 ) مشکلاتی برای سایت ایجاد خواهد شد.
تخصصی با عمومی بودن سایت منتشر کننده
خرید رپورتاژ آگهی و درج آگهی تبلیغاتی در سایتهای عمومی و خبری فضایی ایجاد کرده تا انتخاب راحتتر بشود. اما همانطور که میدانید در صورتی که بازدید و نسبت آن به مشتری مهمترین معیار باشد، وضعیت بهتر خواهد بود که نشان دهنده قضیه کمیت و کیفیت است.
فالو یا آنفالو بودن لینک
از موارد مهم در خصوص لینک که باید به آن توجه کرد، لینک فالو است. زیرا در هنگامی که لینک دائمی برای رپورتاژ وجود داشته باشد به شکلی که سایت رپورتاژ اگهی، محتوا را تائید کند و گوگل به محتوای سایت اعتماد داشته باشد آنفالو لینکی صورت نخواهد گرفت و محتوا بدون هیچ دردسری در گوگل قرار میگیرد. اما لازم به ذکر است در مواردی دریافت انفالو لینک، جهت به دست آوردن اعتماد گوگل برای مصنوعی نبودن رپورتاژ آگهی درج نشده مفید خواهد بود.
انتشار رپورتاژ در شبکههای اجتماعی مختلف سایت
منتشر کردن متن رپورتاژ آگهی یا مقاله آن در سایت و شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و… از مزیتهای مهم درج آگهی میباشد. به طور مثال سایتی که ریپورتاژی متناسب با محتوای سایت خود را ارائه میدهد میتواند محتواهای ایجاد شده را در شبکههای اجتماعی دیگر خود نیز به اشتراک بگذارد.
با نگاهی اجمالی به ویژگیهای سایت ارائه دهنده، موفقیت را هموار کنید.
همه ما میدانیم سایت رپورتاژ آگهی به کسبوکارها کمک میکند تا رپورتاژ آگهی خود را شکل گستردهتری نمایش دهند و محصولات و خدمات به افراد بیشتری معرفی شود، بنابراین سایتهای پربازدید هستند که این دیده شدن را چند برابر میکنند. اما در این میان ویژگیهایی نیز وجود دارد که هرچه این ویژگیها بارزتر باشند، از نگاه صاحب کسبوکار بهتر بوده و جایگاه رپورتاژ را بهبود خواهند بخشید.
منبع : ساعت 24