فرآیند طراحی بسته بندی در 5 مرحله

فرآیند طراحی! به یاد داشته باشید که چگونه می خواهید طراحی بسته بندی شما داستانی را بیان کند؟ انتخاب هایی که در فرآیند طراحی انجام می دهید همان چیزی است که به شما کمک می کند آن داستان را بیان کنید.

1- لایه های بسته بندی را درک کنید

سه لایه بسته بندی محصول وجود دارد: بسته بندی بیرونی، بسته بندی داخلی و بسته بندی محصول. ممکن است محصول شما به یک یا هر سه مورد از این موارد نیاز داشته باشد.

بسته بندی بیرونی اولین چیزی است که مشتری قرار است ببیند. این چیزی است که محصول شما را در برابر عناصر محافظت می کند. این می تواند شامل جعبه ای باشد که محصول در آن حمل می شود یا کیسه خرید کالا در فروشگاه قرار داده شده. بسته بندی داخلی چیزی است که محصول شما را به طور ایمن در بسته بندی بیرونی قرار می دهد. این ممکن است بسته بندی بادام زمینی یا دستمال کاغذی باشد که مانع از تکان خوردن یا ساییده شدن چیزی می شود. یا ممکن است یک کیسه مهر و موم شده باشد که برای حفظ طراوت عمل می کند.حتی ما در چاپ آریس از جعبه لمینتی برای برخی از مشتریان خود که سررسید برای سال 1402 سفارش داده اند استفاده می کنیم.اگر شما در جستجوی یک چاپخانه برای چاپ و بسته بندی محصولات خود می باشید می توانید به سایت ما وارد شوید و برای مثال سررسید 1402 را انتخاب نمائید

فرآیند طراحی بسته بندی در 5 مرحله

بسته‌بندی محصول همان چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به بسته‌بندی به آن فکر می‌کنند: جعبه‌ای است که اسباب‌بازی در آن قرار می‌گیرد، برچسب روی لباس و بسته‌بندی یک آب نبات. هر یک از این لایه های بسته بندی به شما این فرصت را می دهد که بخشی از داستان خود را بگویید.

2- نوع بسته بندی مناسب را انتخاب کنید

بسته بندی های مختلفی برای محصول شما وجود دارد، انتخاب بین جعبه و بطری ممکن است گاهی اوقات بیهوده باشد. اما گاهی اوقات اینطور نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوع بسته بندی مناسب برای محصول خود به آنها فکر کنید:

همه چیز همیشه به این برمی گردد! اگر چیزی مایع می فروشید، گزینه های شما را محدود می کند. (اگرچه اجازه ندهید این خلاقیت شما را از بین ببرد.) یک بطری به شکل سفارشی بسیار گرانتر از یک بطری استاندارد خواهد بود.

بودجه

مطمئنا بودجه ای که دارید تاثیر مستقیم در انتخاب بسته بندی هایی که می خواهید برای محصول خود تهیه کنید دارد. هرچه هزینه بیشتری پرداخت کنید می توانید بسته بندی با کیفیت تری تهیه کنید.

3- چاپگر خود را ردیف کنید

چاپ کاری نیست که شما تا زمانی که طراحی کامل نشده است انجام دهید. اما قبل از رسیدن به آن مرحله باید در مورد آن فکر کنید! نه تنها اتصال با یک چاپگر تضمین می کند که شما از هزینه های چاپ مطمئن شوید، بلکه آنها می توانند اطلاعات خاصی را در اختیار شما قرار دهند که می تواند به طراح شما کمک کند.

گزینه های رنگی

برخی از چاپگرها می توانند با هر رنگ پنتون مطابقت کنند. سایرین (مخصوصاً گزینه های ارزان تر) یک پالت رنگ محدود برای کار شما خواهند داشت.

4- معماری اطلاعات خود را ایجاد کنید

چه کسی محصول شما را می‌خرد و کجا آن را پیدا می‌کند. شما از آن برای ایجاد معماری اطلاعات برای بسته خود استفاده خواهید کرد. شما ممکن است عکس‌های زیبایی از محصول خود در عمل داشته باشید، یک گواهی درخشان از یک مشتری، یک شعار شوخ‌آمیز که توضیح می‌دهد چقدر عالی هستید، و یک گرافیک عالی که به مشتریان نشان می‌دهد چگونه از محصول شما استفاده کنند. اما وقتی یک خریدار به بسته بندی شما نگاه می کند، احتمالا فقط یک چیز را به خاطر می آورد. می خواهی آن چه باشد؟

فرآیند طراحی بسته بندی در 5 مرحله

یکی از مهمترین چیزهایی را که می خواهید مشتریان در مورد محصول شما بدانند انتخاب کنید. این باید محور طراحی شما باشد. سپس می‌توانید 2 تا 3 مورد را که می‌خواهید به محض اینکه محصول شما را تحویل گرفتند (یا روی پیوند شما کلیک کردند) نشان دهید اضافه کنید.

5- طراحی بسته بندی را ارزیابی کنید

شما ایده های طراحی فوق العاده ای دارید! اکنون وقت آن است که بازخوردی را ارائه دهیم. در اینجا چند چیز وجود دارد که می خواهید به آنها فکر کنید:

آیا مشخص است که محصول شما چیست؟

وقتی به بسته بندی نگاه می کنید، آیا مشخص است که محصول چه کاری انجام می دهد و برای چه کسی است؟ خریداران فقط برای چیزهایی که می فهمند پول خرج می کنند.

مطمئن شوید که بسته بندی شما شبیه محصولات دیگر نیست. مطمئناً نمی خواهید مصرف کننده خود را گیج کنید.

آیا بسته بندی نمایانگر صادقانه محصول شماست

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که محصول خود را در بسته بندی خود معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که هر عکس روی بسته بندی در واقع عکس محصول است. البته، شما می توانید و باید بهترین چهره خود را به نمایش بگذارید، اما اگر تصویری از کلوچه های پر از کشمش را نشان دهید و در واقع فقط 1 کشمش در هر یک از کلوچه های شما وجود داشته باشد، مشتری احساس می کند فریب خورده است و احتمالا دوباره از شما خرید نخواهد کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه