احتکار ماسک توسط دیجی کالا + جوابیه دیجی کالا

گزارشی در صدا و سیما مبنی بر احتکار 5 میلیون ماسک توسط دیجی کالا منتشر شد . اما دیجی کالا به این خبر واکنش نشان داد و آن را کذب اعلام نمود. در ادامه جوابیه دیجی کالا در ارتباط با احتکار ماسک را می خوانید

احتکار ماسک توسط دیجی کالا + جوابیه دیجی کالا

احتکار ماسک توسط دیجی کالا + جوابیه دیجی کالا

شبکه «ایران کالا» روز گذشته گزارشی مبنی بر احتکار ماسک توسط دیجی‌ کالا منتشر کرد. در این ویدئو گفته می‌شود که در انبار دیجی‌ کالا تعداد ۵ میلیون ماسک وجود دارد و این واحد صنفی هیچ‌گونه حقی بابت انبار و عرضه‌ی ماسک ندارد.

این درحالی است که پیش‌تر دیجی‌کالا طی نامه‌ای به وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات از آمادگی خود برای کمک به تهیه‌ی اقلام بهداشتی مردم در روزهای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

متن جوابیه دیجی کالا 

صبح امروز در حالی که همکاران عملیات ما، علی‌رغم نگرانی‌ شیوع ویروس کرونا، در حال آماده‌سازی و ارسال ماسک‌های سفارش گذاشته شده مشتریان دیجی کالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجی کالا را جمع‌ آوری کردند.

در حالی که طبق صورت‌ جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. لازم به ذکر است که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آماده‌سازی و ارسال به مشتریان بوده‌ است. ‌‌‌
‌‌‌‌‌‌‌
‌‌‌ضمنا دیجی کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسک‌ ها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسک‌ ها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. بر این اساس هرگونه ادعای احتکار و سواستفاده از ارائه‌ی این خدمات به هموطنان در سراسر ایران، بی‌اساس، مغرضانه و کذب کامل است. ‌‌‌
‌‌‌‌‌‌‌‌
این اتفاق در حالی رخ داده که دیجی کالا چهار روز پیش طی نامه‌ای رسمی به وزارتخانه‌های ارتباطات، بهداشت و صمت آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن تمام توان لجستیکی و زیرساختی برای عرضه ماسک و کیت‌های بهداشتی با حاشیه سود صفر و بدون هیچ چشم‌ داشت اقتصادی، اعلام کرده بود.
‌‌‌
همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجی کالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجی کالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است. ‌‌‌
‌‌‌‌‌
‌‌‌ضمن عذرخواهی از ۸ هزار مشتری عزیز دیجیکالا که از نقاط دور و نزدیک کشور این ۳۴ هزار ماسک‌ را خریداری کرده بودند، اعلام می‌کنیم که این ماسک‌ها هم اکنون در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، قرار دارد و در نتیجه قادر به ارسال سفارش شما نیستیم.

اطمینان خاطر می‌دهیم در اسرع وقت مبالغ پرداخت شده، به صورت کامل به مشتریان توسط دیجیکالا عودت داده می‌شود.
کارکنان دیجیکالا فرزندان این کشور هستند و در این شرایط سخت بدون تعطیلی، با پذیرش همه خطرات و با تمام توان کنار مردم عزیز ایران ایستاده‌اند. ‌‌‌
‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌‌‌*** خاطر نشان می‌شود براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات؛ شبکه ایران کالای صداوسیما و کلیه رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند ملزم به انتشار تکذیبیه دیجی کالا هستند. شکایت و پیگیری حقوقی برای دیجی کالا محفوظ است.

تصاویر این بیانیه را در ادامه مشاهده می کنید

احتکار ماسک توسط دیجی کالا + جوابیه دیجی کالا

احتکار ماسک توسط دیجی کالا + جوابیه دیجی کالا

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه