این مطلب در مورد هزینه تغمیر گیربکس پراید در سال 1403 است.اگر خودروی شما پراید است و گیربکس آن مشکل دارد قطعا با هزینه های امروزی مبلغ هزینه تعمیر گیربکس برای شما اهمیت زیادی دارد . در ادامه این مطلب از گهر به بررسی هزینه تعمیر گیربکس پراید و همچنین هزینه تعمیرات کلی پراید می پردازیم
هزینه تعمیر گیربکس پراید
هزینه تعمیر گیربکس پراید 1402 و سال 1403
هزینه تعمیر موتور پراید سال 1403
جدول زیر هم مربوط به هزینه تعمیرات موتور خودروی پراید دوگانه و پراید یورو 4 در سال 1403 است.
هزینه ها به ریال می باشد
امکان تلورانس قیمت در شهرهای مختلف وجود دارد
نوع خدمات | پراید | پراید دو گانه | پراید یورو ۴ |
تعمیر کامل موتور | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
تعمیر سر سیلندر و کارتل ( نیم موتور) | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض واشر منیفولد دود | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض واشر گلویی اگزوز | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ ( درجا) | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض فشنگی روغن | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ های بخار روغن | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
فیلرگیری سوپاپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض تسمه دینام و هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
عویض کاتالیست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض لوله فرعی زیر اگزوز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
تعویض ترموستات | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض رادیاتور آب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض منبع انبساط | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
هواگیری و ریختن ضد یخ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
تعویض فشنگی آب | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض دسته موتور بالا راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض پایه دسته موتور جلو | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض دسته موتور جلو گرد | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی |
تعویض پمپ بنزین برقی | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض فیلتر بنزین | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض لوله رفت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض منبع کنیستر | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
اجرت تعمیر گیربکس پراید | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض کیت کلاچ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیم کلاچ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض لیور دسته دنده | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض بوش لیور | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
باز و بست پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض رام زیر موتور | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
باز و بستن طبق دو طرف | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ |
تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض کامل اکسل ABS | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ |
میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض کمک عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
تعمیر پمپ هیدرولیک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض منبع هیدرولیک | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۰ | ۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض گردگیر فرمان چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض گردگیر فرمان راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تنظیم غربیلک فرمان | ۴۰۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض لوله های هیدرولیک(جفت) | ۰ | ۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض چهار شاخه فرمان | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ |
تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۰ | ۰ | ۸,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض ترمینال ترمز | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض پمپ ترمز | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض کالیبر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ |
بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تعویض شلنگ ترمز عقب | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعویض سیم ترمز دستی | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
تعویض تفنگی ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
در جدول بالا هزینه ها و اجرت خدماتی همچون هزینه تعویض دنده دیشلی پراید، هزینه روغن ریزی گیربکس پراید، هزینه تعویض دنده برنجی پراید با خدمات دیگر اعلام شده است.
من ک متوجه نشدم این قیمتا رو از کجا دراوردین .تازه مال سال ۱۴۰۲ هست.اول فکر کردم به ریال نوشته شده.یعنی این صنف تعمیرگاها یه اتحادیه نداره ک یه قیمت بده به مردم حالا با یه مقدار بالا پایین.من مرداد ماه ۱۴۰۳ تسمه دینام و افتامات عوض کردم ۲۵۰ تومن اجرت گرفت.من ناراضی بودم شما زدی ۸۵۰ تومن واسه پارسال.پس با این حساب من باید دست مکانیک مو ماچ کنم.تعویض لنت ارزون ترین قیمته ۷۵۰ هزار .میزان فرمون یک دقیقه هم کار نداره ۸۵۰ هزار.راستش من دنده ماشینم بد جا میره از ترس قیمتای تعمیرگاها داشتم میگشتم ببینم حدود قیمت چنده.پس با این حساب من کمه کم حدود ۱۰ میلیون باید خرج گیربکس کنم یعنی دوبرابر پول ماشینی ک سال ۹۶ خریدم ممنون
با سلام ، قیمت ها به ریال می باشد 🙂
عجب پوستی از خلق الله میکنین.