بارها شاهد موفقیت برندهایی بودیم که با نیازسنجی صحیح از مخاطبان و با چاشنی خلاقیت به پر کردن خلاء بازار پرداختند. نوآوری و خلاقیت دو عنصر بسیار مهم در ارائه محصولات موفق و جذاب هستند. این دو عامل کمک میکنند تا برندها از رقبا متمایز شوند و نیازهای مشتریان بهتر برآورده شود. ایجاد نوآوری و خلاقیت در ارائه محصولات نیازمند ترکیب مهارتها، تحقیق، آزمونهای مداوم و انعطاف در ایدهپذیری است. این عناصر میتوانند منجر به تولد ایده محصولات و خدمات منحصر به فرد و با ارزش برای مشتریان شوند. نمونهای از این خلاقیت برای پر کردن خلاء در صنعت تغذیه ایران، برند نوپا اما موفق انبارپنیر است.
صنعت پنیر در دنیا
صنعت پنیر طبیعی یکی از صنایع مهم و پر رشد در سراسر دنیا است. تولید پنیر طبیعی به مراحل مختلفی از تولید شیر تا تولید پنیر اشاره دارد و میتواند به صورت محلی یا صنعتی انجام شود. صنعت پنیر طبیعی تنوع زیادی از انواع پنیر را شامل میشود؛ از پنیرهای نرم و خامهای تا پنیرهای سفت و پخته. پنیر طبیعی در دنیا با تنوعی بالغ بر 1800 نوع و حتی بیشتر، همیشه بازار خاص خود را دارد. در کنار برخی کشورها مانند فرانسه، هلند، سوئیس و ایتالیا که از مدعیان صنعت پنیر هستند، سایر کشورها با استفاده از دانش تولید پنیر طبیعی و حتی واردات آن به گرداندن چرخ این صنعت کمک میکنند. هر کشور و منطقه دارای نسخههای خاص و منحصر به فردی از پنیرها است. همچنین، تولیدکنندگان ممکن است از انواع مختلف شیر (گاو، گوسفند، یا بز) برای تهیه پنیرها استفاده کنند که این نیز به تنوع پنیرها اضافه میشود.
شکل گیری برند انبار پنیر
پیش از تابستان سال 1401 علاقهمندان و مصرفکنندگان پنیر طبیعی با مشکلاتی برای خرید پنیر خاص و متفاوت با پنیرهای رایج و صنعتی در بازار داشتند. صنعت تولید و توزیع پنیر طبیعی در ایران تا قبل از این زمان مهجور مانده بود. فروشگاه “انبارپنیر” در سال 1401 حاصل تلاش و تجربه سه نسل از خانوادهای فعال در حوزه لبنیات به عنوان زیر مجموعهی برند کالین آغاز به کار کرد. اساس شکلگیری انبارپنیر ایجاد فرصتی برای ارائه محصولات بهتر و خدمات حرفهایتر در حوزه محصولات ارگانیک و بخصوص پنیر طبیعی به خریداران است. به بیان دیگر، انبارپنیر را میتوان لاین پریمیوم برند تجاری کالین معرفی کرد. دکوراسیون، انتخاب لوکیشن فروشگاه، طراحیهای گرافیکی، نوع محصول ارائه شده، کانالهای ارتباط با مخاطبان، طراحی بستهبندیها و حتی لحن و صدای برند، همگی بر اساس سلیقه و نیاز مخاطبان این لاین پریمیوم محصولات ارگانیک و لبنی طراحی و اجرا شد.
بکر بودن حوزه کاری انبارپنیر در ایران موجب شد تا محصولات و خدمات انبار پنیر با اقبال خوبی میان مخاطبان روبرو شود؛ خیلی زود فعالیت این برند از یک شعبه برای فروش حضوری در مجتمع آ اس پ به برند ثبت شده ارتقا پیدا کرد و تیم مارکتینگ مجموعه در کمتر از یک سال به فکر گسترش و توسعه افتاد.
داستان نامگذاری انبارپنیر
علت نامگذاری برند انبار پنیر هم بسیار جالب است. پنیرهای طبیعی برای به عمل آمدن، چندین ماه در محلی به نام انبارِ پنیر نگهداری میشوند. این انبار مملو از پنیرهای طبیعی از جمله پنیر گودا، پنیر چدار، پنیر پستو، پنیر پارمسان، پنیر گورگونزولا، پنیر امنتالر، پنیر بوراتا و دیگر پنیرها است. فروشگاه “انبارپنیر” نیز فروشگاهی است که در آن انواع پنیرهای طبیعی یافت میشود و به همین دلیل است که با الهامگیری از انبارِ پنیر، این گونه نامگذاری شده است. البته محصولات برند “انبارپنیر” به پنیرهای طبیعی ختم نمیشوند؛ خاصترین و لذیذترین انواع فرآوردههای گوشتی، ترشیها، مرباها و شکلاتهای خاص و دستساز با برند تجاری “انبارپنیر” در بستهبندیهای خلاقانه و زیبا عرضه میشوند.
محصولات انبارپنیر
برای موفقیت در ارائه خدمات و رقابت در بازار قطعا تکمیل بودن سبد محصولات بسیار مهم است. تیم مارکتینگ انبارپنیر با توجه به این اصل ترکیب منحصر به فرد و کاملی از محصولات را مانند پنیر چدار،پنیر گودا،انواع پنیر طبیعی با طعم های مختلف، پنیر پیتزا و سس لبنیات و … را ارائه میدهد که در ادامه بررسی میکنیم. همانطور که گفته شد محصولات برند “انبارپنیر” به پنیر طبیعی ختم نمیشود. اما در تمام لاینها انبارپنیر سعی کرد عناصر خلاقیت، نیازسنجی مخاطب برای پرکردن خلاء بازار و طبیعی بودن محصولات را سرلوحه کار خود قرار دهد. بسیاری از محصولات این برند منحصر به فرد و حاصل خلاقیت و نوآوری سرآشپزان و متخصصان تغذیه است.
معروفترین پنیرهای طبیعی از سراسر جهان در این دسته جا گرفته است. انبارپنیر به تولید پنیر طبیعی کلاسیک اکتفا نکرد و هر کدام از پنیرهای طبیعی را علاوه بر طعم اصیل در طعمهای مختلف تولید میکند.
محصولات ارگانیک لبنی از جمله انواع کره، خامه، ماست، شیر و… با تنوعی چشمگیر بدون مواد افزودنی و نگهدارنده در اختیار مشتریان قرار میگیرد.
سس در انبارپنیر جزو محصولات مبتکرانه و منحصر به فرد است که با ترکیبات ویژه زیر نظر سرآشپزان بینالمللی برای مصارف مختلف و بازهم بدون مواد نگهدارنده و افزودنی تولید میشود.
روغنهای حیوانی و گیاهی بکر برای استفاده در سبد غذایی سالم و برای تکمیل خدمات به مجموعه اضافه شدند.
مخاطبان انبارپنیر قشر جوان و خواهان تجربیات جدید هستند. از این رو انبارپنیر میوههای خاص فصلی را در هر فصل موجود میکند.
محصولاتی مانند پوره سیر، شیره انگور، ارده، سرکه طبیعی و.. در این بخش از فروشگاه انبارپنیر قرار گرفتند.
استفاه از دیپ در مهمانیها، فرهنگ جدیدی است که انبارپنیر سعی دارد با ارائه دیپهای مختلف این فرهنگ را به دورهمیها و مهمانیهای ایرانیان وارد کند.
قطعا مخاطبان انبارپنیر برای تکمیل سبد خود در کنار لبنیات و پنیر طبیعی به محصولات پروتئینی هم نیاز دارند؛ انبارپنیر با نیازسنجی درست این موضوع، محصولات گوشتی را به محصولات خود اضافه کرد.
ترشیهای خاص و مبتکرانه از محصولات پرطرفدار این برند هستند.
مربا از جمله تنقلاتی است که از میز صبحانه تا دسر بعد از غذا در سفره ایرانی جا دارد. انبارپنیر با میوههای خاص و متفاوت به تولید مرباهای خاص میپردازد.
قطعا مخاطبان پنیر طبیعی و افرادی که به چیدن میز مزه و تهیه فینگرفود برای مهمانیها و مراسمها مشغولند، به اکسسوریهایی مثل چاقوهای مخصوص پنیر و تخته سرو زیبا نیاز دارند. بنابراین انبارپنیر برای آسودگی مخاطبان در تسهیل فرایند خریدشان، فروش این محصولات را برای تکمیل خدمات خود اضافه کرد.
فعالیتهای انبار پنیر
همانطور که گفتیم این برند کار خود را از فروشگاهی در مجتمع آ اس پ شروع کرد. اما ظرف مدتی کمتر از یک سال فروشگاه اینترنتی (https://anbarpanir.com/) و ارسال به شهر تهران نیز به خدمات آن اضافه شد. ظرفیت تولید و تقاضا برای محصولات این برند در سراسر کشور وجود دارد، اما با توجه به ماهیت محصولات و حساسیت آنها در حمل و نگهداری قابل پیشبینی است که علت محدود شدن ارسال محصولات به شهر تهران چیست. تیم مارکتینگ برند انبارپنیر در حال حاضر برای دسترسی راحتتر مشتریان به فکر افزایش شعب در سراسر تهران است. با افتتاح شعب جدید انبارپنیر حتما اخبار آن را پوشش خواهیم داد.
برای آشنایی با محصولات و خدمات انبارپنیر میتوانید به سایت انبارپنیر و یا فروشگاه حضوری واقع در مجتمع آ اس پ در تهران مراجعه فرمایید و از نزدیک با این برند آشنا شوید.