گروهی سفر کنیم یا تنها؟

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 24 دی

برنامه سفر ریختن همیشه برابر بوده با هماهنگی بین دو یا چند خانواده، تقسیم کار و آماده شدن برای چند روز سفر و خوش گذراندن با فامیل یا دوستان. اما همیشه برخی دوست و آشناهایی هم هستند که علاقه‌مند به تنها سفر رفتن‌ هستند و حتی اگر در سفرهای گروهی هم حضور داشته باشند گوشه‌ای برای خود سرگرم کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی یا قدم زدن‌ هستند.

بهتر است گروهی سفر کنیم یا تنها؟

در اینجا این سوال مطرح است که آیا تنها سفر رفتن بهتر است یا سفرهای گروهی؟ به نظر شما کدام بهتر است و چرا؟

برای فهمیدن این موضوع لازم است از هر دو سبک سفر رفتن صحبت شود و آنها را با هم مقایسه کرد.

گروهی سفر کنیم یا تنها؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

سفر گروهی

شاید اولین دلیل گروهی سفر کردن حضور در جمع و لذت‌بخش‌تر شدن مسیر و اقامت در مقصد باشد. حتما تجربه کرده‌اید که در سفرهای گروهی افراد بین چند خودرو تقسیم می‌شوند و در طول مسیر صحبت‌های دور هم، توقف در نقاط مختلف جاده و استراحت، غذا خوردن در استراحت‌گاه‌های بین راه، شوخی‌های در طول سفر و تفریحات دور هم جزء فراموش نشدنی این نوع سفرها است.

دلیل دوم یا شاید بتوان گفت جذابیت دومِ‌ گروهی سفر رفتن کاهش هزینه‌های سفر باشد. زمانی که به صورت گروهی سفر می‌کنیم هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. زمانی که با جمع به مسافرت می‌روید دیگر نیازی به اقامت در هتل نیست و با اجاره ویلا یا یک اقامتگاه ساده می‌توان در هزینه‌های اقامت صرفه‌جویی کرد. در هر صورت در سفرهای گروهی هزینه اجاره‌ی یک اقامتگاه به شدت کاهش می‌یابد.

دلیل سومِ خوب بودن سفرهای گروهی تقسیم کار است. در این نوع سفر کارها بین افراد تقسیم می‌شود  و همه در یک کار گروهی می‌توانند شرایط لذت‌بردن از سفر را برای کل گروه فراهم کنند. شاید یکی از دلایل پخته شدن افراد در سفر همین تمرین انجام کار گروهی و تلاش برای آسایش دیگران است.

 

سفر تنهایی

تنها سفر رفتن برعکسِ سفرهای گروهی پر از سکوت و سکون است. غرق در دنیای خود دل به جاده می‌زنید و تا مقصد فقط خودتان، صدای ذهن‌تان و هدفون است که از آن آوازهایی دلنشین و مناسب حال شما پخش می‌شود و سفر را زیباتر می‌کند.

در سفرِ تنهایی خبری از ایستادن‌های مکرر در جاده برای خرید سوغاتی نیست و اگر با خودروی شخصی‌ سفر کنید منظره‌های زیبا دلیل ایستادنتان در جاده می‌شود. اگر هم که خودروی شخصی ندارید احتمالا دوست داشتنی‌ترین وسیله حمل‌ونقل قطار است. با صدای یکنواخت و آرامش‌بخشی که از حرکت روی ریل ایجاد می‌کند باعث غوطه‌ور شدن در دنیای خیال و رویا می‌شود.

شخصی که تنها سفر می‌کند معمولا در مقصد یک اتاق در هتل یا مسافرخانه اجاره می‌کند چون ترجیح می‌دهد تمام زمان خود را صرف دیدن شهر و مکان‌های گردشگری یا تاریخی آن کند. قطعا اگر به شیراز سفر می‌کنید اجاره هتل آپارتمان در شیراز به نفع نیست، زمانی که باید به تنهایی برای پخت‌وپز یا نظافت خانه صرف کنید خیلی بیشتر از آن است که تصورش را بکنید.

از مزایای تنها سفر رفتن مدیریت زمان طبق علاقه و پرداختن به کارهایی است که واقعا به آن علاقه دارید است. اگر گردش در بازار را دوست ندارید آن را از برنامه سفر حذف‌کنید و به جایش دیدن خانه تاریخی را در برنامه وارد کنید.

حالا که از هر دو سبک سفر گفته شد نوبت شما است که درباره بهتر بودن یکی از این دو روش صحبت کنید. آیا دوست دارید در سفر به مشهد دنبال اجاره هتل آپارتمان در مشهد باشید و کنار خانواده از سفر لذت ببرید یا اقامت در اتاق یک مسافرخانه خلوت در حومه شهر را ترجیح می‌دهید.

اتاقک اپلیکیشنی است که برای کاهش هزینه اقامت در سفرهای گروهی کمک می‌کند. با انتخاب یک اقامتگاه، مناسب با تعداد مسافران، قبل از شروع سفر و رزرو آن می‌توان با خیال راحت سفر را آغاز کرد و نگران پیدا کردن محل اقامت در مقصد نبود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي