روش اصولی گرم کردن بدن قبل از فوتبال

تاريخ : 24 فروردین

گرم کردن بدن یکی از کارهای مهمی است که قبل از ورزش به ویژه فوتبال باید انجام شود. گهر در این بخش در مورد روش اصولی گرم کردن بدن قبل از فوتبال صحبت می کند.

روش اصولی گرم کردن بدن قبل از فوتبال

روش اصولی گرم کردن بدن قبل از فوتبال, پورتال خبری فرهنگی گهر

مرحله گرم کردن و سرد کردن بدن يکي از اجزاء مهم تمرينات و مسابقات ورزشي ميباشد. ورزشکاران بايد آگاه باشند که از گرم کردن بدن نتيجه بهتري براي توانايي بدن ميگيرند و بويژه جلوگيري از مصدوميت بدن ميکند.

تمرينات گرم کردن عمومي عملياتي هستند که بدن انسان را جدا از ورزش گرم و فعال ميکند. اين تمرينات براي گرم کردن ماهيچه و عضلات کلي بدن موثر هستند که از جمله مانند دويدن ، بازيهاي سبک يا کش دادن بدن ميباشد .

تمرينات مخصوص گرم کردن بدن براي ورزش فوتبال شامل تمرينات تکنيکي مثل توپ يک و دو کردن ، پرتاب توپ يا ضرب زدن و… مي باشد .

در اين بخش ما به تمرينات گرم کردن بدن قبل از بازي فوتبال مي پردازيم تيم بازي ۳۰ دقيقه قبل از بازي وارد زمين مي شود .

مرحله اول بازيکنان توسط مربي به مدت ۱۰ دقيقه آزاد گزاشته مي شوند تا بازيکن با توجه به نياز بدن خود ، خود را آماده سازد که معمولا با دويدن آرام و بعد دويدن با نرمش ، نرمش در جا و کشش همراه مي باشد

مرحله دوم ABCD زمين را درست مي کنيم .دوتيم ۵ نفره تقسيم مي کنيم . ضربه براي بازيکنان آزاد است زمان ۷ دقيقه مي باشد. نکته مهم اينکه بايد به بازيکنان تذکر داده شود که از تکگل و يا حرکتي که باعث صدمه ديدن شود خودداري کنند . اين يک تمرين ايده ال قبل از شروع بازي مي باشد که بازيکنان را در شرايط بازي قرار مي دهد.

مرحله سوم حرکات سرعتي : بازيکنان ۲ به ۲ تقسيم ميشوند و کمک مربي در فاصله ۱۰ متري مي ايستد . معمولا ۸ بار هر بازيکن بسمت مربي با سرعت مي دود . دو تا سرعتي اول ۷۰% سرعت بايد انجام شود تا بدن آماده سرعت صد در صد شود . سپس ۶ بار يا صد در صد سرعت بايد انجام شود. در هر دفعه که سرعت زده ميشود بايد دو بازيکن هماهنگ در جا يک حرکت در جا را نيز انجام دهند ، مثلا زانو بلند در جا ، پا …. ، سر زدن و هد استارت زدن ، و.. در برگشت بازيکنان بايد آرام آرام بر گردند بدون راه رفتن و يا ايستادن .

در پايان حرکت سرعتي تنفس گرفتن و کشش کردن لازم مي بازد مرحله چهارم محل شوت به سمت دروازه مي باشد که بعد از يک دو کردن بايد به دروازه زده شود و همچنين بازيکنان بنا به نياز خود مي تواند کار ديگري را با توپ انجام دهند مثلا مدافع از کمک مربي بخواهد برايش پرتاپ توپ کند تا با سر و يا پا بر گردرداند تا در شرايط بازي قرار بگيرد. و يا حرکت کششي و يا پا به توپ شدن و يا سرعتي کوتاه و مواردي که هر بازيکن بنا به نياز خود احساس ميکند .

نکته قابل توجه ديگر حضورسر مربي در زمين که ميتواند بازيکنان را زير نظر داشته باشد و يا اگر بازيکني در هنگام گرم کردن مشکل و يا مصدوميت کند بتواند سريع تسميم بگيرد براي جانشيني و همچنين با صحبت کردن بازيکنان را روحيه دهد و همچنين بتواند نفرات تيم مقابل را نيز کنترل کند

تمرين هندبالي

دو تيم را به دو گروه مساوي تقسيم مي کنيم ـ بازي در منطقه ۱۸ قدم صورت مي گيرد ـ دو تيم بايد بوسيله دست به همديگر پاس دهند ـ اگر بازيکني توپ را بيش از حد معطل کند توپ به تيم مقابل داده مي شود ـ نوع ديگر اين تمرين بدين شکل انجام مي شود ـ پاس اول بايد بوسيله دست پرتاب شود و ضربه بعدي بوسيله ضربه سر به يار پرتاب شونده و يار ديگر خودي بازگردانده شود

شکل ديگر بدين صورت انجام مي شود که ضربه بايد ابتدا يک بار به زمين بر خورد کند و بازيکن بعدي در هوا آن را دريافت کند براي موفقيت و پيروزي در ورزش و مسابقات نه تنها بدن انسان ، بلکه روح انسان ( از لحاض فکر ، احساسات ، انگيزه ) هم بايد آماده باشد.

شخص بايد فشار روحي و عصبانيت خود را زير کنترل داشته باشد و هدف نهايي او پيروزي باشد و همچنين پذيرش شکست را هم داشته باشد تا روح و روان خود از آسيب حفظ کند هر ورزش کاري ميتواند بدون يک “مربي روانشناس” براي خود روشهاي مختلفي اتخاذ کند مثل روحيه دادن و گرفتن از تيم خود و يا دعا کردن که ميتواند باعث آرامش روحيه شود و در اين بخش هم حتي شناخت هاي جديد علمي پي برده است که استفاده کردن از اين روشهاي شخصي براي اصلاح کردن و کاملتر شدن يک ورزشکار موثر ميباشد هدف ما بالا بردن پايه سازي ، استقرار مجدد بنيادهاي روحي يک ورزشکار و قدرت وي (بهينه سازي وضع حرکات و قدرت ورزشکار در مقابل وجود استرس در مسابقات ورزشي) پتانسيال قدرت روحي توانايي درک کردن موقعيت در زمان بازي ، داراي تمرکز ، هوشياري ، داراي رفتار مشکل گشايي ، توانايي انتخاب ، بر طرف کردن استرس و به دست آوردن بهبودي روش ها تمرينات روحي ، روشهاي آرامش و استراحت اعصاب ، تمرين ايجاد انگيزه ، تمرين سست کردن عضلات ، تلقين اعتماد بنفس ، تمرين درک کردن موقعيت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي