کلاهبرداری سکه ثامن ، ماجرا چیست؟

تاريخ : 26 شهریور

طی چند روز اخیر کاربران سایت سکه ثامن که کار خرید و فروش سکه  وطلا انجام می داد دچار مشکل شده اند.

ماجرای کلاهبرداری سکه ثامن چیست؟

کلاهبرداری سکه ثامن ،  ماجرا چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر


اعلام ورشکستگی سکـه ثامن

مدیر سـکه ثامن رسما در تاریخ ۲۷ شهریور ۹۷ اعلام ورشکستگی کرد.

وی در پیامی در سایت نوشت : 

به اطلاع می رساند بنا به استفاده کاربران و تریدر ها از ربات های غیر مجاز و همچنین کارمند ثامن که بنام شوهر خود معامله می کرد به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و آقای خرقانی رئیس شعبه بانک‌ ملی شعبه بازار شهر تربت به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و سود های غیر متعارف کاربران که به وسیله ربات ها و همچنین اتو رفرش استفاده شده است به اطلاع می رساند ثامن ورشکستگی خود را اعلام می نماید و از امروز فقط کاربران می توانند پول خود بدون دریافت سود های غیر متعارف را ثبت درخواست نمایند.

کاربران امروز مهلت دارند موجودی خود را بفروش رسانده و درخواست واریز بزنند.

 


طبق گفته های کاربران و مستندات ارائه شده کاربران می گویند که امکان برداشت از سایت را ندارند و همچنین برای فروش طلای آب شده سایت تفاوت قیمت ۹۰ هزار تومانی قرار داده (به طور مثال خرید طلای آبشده ۳۹۰ هزار و فروش آن به سکه ثامن ۳۰۰ هزار تومان! که عملا با این روش کاربر ضرر خواهد کرد و حاضر به فروش طلا نمی شود.

کلاهبرداری سکه ثامن ،  ماجرا چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

لازم به ذکر است که حدود ۱۰ روز پیش بانک مرکزی گفته بود که خرید و فروش سکه به صورت مجازی ممنوع است اما این سایت همچنان این کار را ادامه داده بود !

سایت زریک یکی دیگر از سایتهای خرید و فروش آنلاین سکه و طلا قبلا به کاربران گفته بود که بدلیل ممنوعیت دیگر سکه خرید و فروش نخواهد شد و در نهایت هم اکنون فقط طلا در این سایت خرید و فروش می شود و ظاهرا بدون مشکل می باشد


پیام مدیر سایت سکه ثامن

مدیر این سایت امروز ۲۶ شهریور ۹۷ پیغامی در سایت گذاشت که در ذیل می بینید.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

ضمن عرض سلام خدمت همه کاربران گرامی به اطلاع می رساند نگران موجودی یا سرمایه خود نباشید.

بنده ایران هستم و جای هیچ نگرانی برای سرمایه واریزی شما نیست.

موجودی که بابت ضمانت نامه ها و اعتبار مسدود شده بود به حساب شما برگشت داده می شود و بخش درخواست واریز امروز باز می شود و می توانید تمام موجودی خود را درخواست دهید.

به دلیل تماس زیاد امکان پاسخگویی نیست.


براساس اطلاعاتی که جمعی از مشتریان این سایت در اختیار مشرق قرار دادند، طی روزهای اخیر امکان برداشت موجودی حساب‌های خود را نداشتند.

 

کلاهبرداری سکه ثامن ،  ماجرا چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر
طبق اعلام شرکت، امکان درخواست واریز وجود ندارد.

 

این در حالی است که براساس اطلاعیه ای که روز ۲۴ شهریور در سایت منتشر شد قرار بود این مشکل تا روز گذشته برطرف شود.

 

کلاهبرداری سکه ثامن ،  ماجرا چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر
اطلاعیه شرکت درخصوص واریز از ۲۴ شهریور

یکی از خریداران از این سایت اعلام کرد:

از روز شنبه این هفته معامله انجام نمیشه و درخواست واریز وجه سایت هم بسته شده است. مسئولین شرکت هیچ تلفنی را جواب نمی دهند و عده‌ای از خریداران به دفاتر شرکت ثامن هم که مراجعه کردند ( تبریز و تهران) اعلام شده که دفاتر بسته است.

از سوی دیگر، مسئله‌ای که سبب شده بیشتر مشتریان و خریداران این شرکت نسبت به احتمال از بین رفتن دارایی و سرمایه‌خود نگران شوند این بود که نماد  اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی نیز صفحه مربوط به سایت سکه ثامن را مسدود کرده و نمایش نمی‌دهد.

درواقع با حذف نشان (eنماد) که یکی از راه‌هایی است که مردم می‌توانند به آن سایت اعتماد کنند، عملا مشتریان و کسانی که سرمایه‌های خرد و کلان خود را به امانت دست این مجموعه سپردند، ترس آن را دارند که صاحبان این نماد پول های به امانت گذاشته مردم را پس ندهند و یا نتوانند پس دهند.

کلاهبرداری سکه ثامن ،  ماجرا چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر
جای خالی نماد اعتماد الکترونیکی

از همین رو و با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم، پول‌های خود را در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند و اکنون نگرانی از بابت بازگشت سرمایه دارند، بررسی دقیق و برخورد با متخلف و متخلفان احتمالی در این ماجرا و جلوگیری از مسایلی که ممکن است در آینده پیش بیاید نظیر آنچه در خصوص چندین موسسه اعتباری شاهد بودیم، تکرار نشود.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. میم

    شاید تا عاشورا در بناب یک عاشورای دیگری رخ دهد.

  2. سید حسن

    سلام دوستان
    هر دقیقه داره اوضاع بدتر میشه. اختلاف خرید و فروش سکه از یک میلیون تومان به یک و نیم رسیده؟ این یعنی چی؟

  3. بابک

    سلام
    الان هیچ مسئولی نیست که پاسخگو باشه پس چطور یک صفحه مجوز داشت الان کجایین مسئولین خوش نام

  4. سلمان

    من و خیلی های دیگر از روزنامه کثیر الانتشار دنیای اقتصاد و سایت اتحادیه طلا و جواهر tala.ir آگهی تبلیغاتی این شرکت را دیدیم و اعتماد کردیم بر علیه آنها هم شکایت کنید وباید پاسخگو باشند

  5. محبوبه

    کاملا درست هست.من به نماد اعتماد این سایت اطمینان داشتم ولی برداشته شد اختلاف قیمت انس ۴ میلیون تومان و سکه یک میلیون و ابشده ۱۰۰ و ….واریز و برداشتی نمیشود

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي