کارمندان بدحجاب حقوقشان کسر می شود

کارمندان بدحجاب حقوقشان کسر می شود

در ماده دو طرح  «طرح حمایت از آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر» با استناد به‌بندی از قانون تخلفات اداری که مجازات‌هایی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی در صورت رعایت‌نکردن حجاب اسلامی در نظر گرفته، تاکید شده که هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، متخلفان را به توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی محکوم خواهند کرد و در صورت تکرار، خاطیان به کسر حقوق و فوق‌العاده شغل یا عناوین مشابه حداکثر تا یک‌سوم، از یک ماه تا یک سال محکوم می‌شوند. البته در تبصره آمده است که این قانون مانع از تعقیب کیفری خاطیان نخواهد شد.

کارمندان بدحجاب حقوقشان کسر می شود
طبق ماده سه این طرح، تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف‌ هستند ترتیبی اتخاذ کنند که ورود و حضور بانوان مراجعه‌کننده با رعایت حجاب شرعی باشد. پیشنهاد طراحان همچنین این بوده که درآمد ناشی از اجرای این قانون در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد تا صرف برنامه‌های آموزش و تبلیغ حجاب و عفاف شود. «طرح صیانت از عفاف و حجاب» بندهای جالبی دارد؛ اسفنانی که اغلب او را به مواضع میانه حقوقی در مجلس نهم می‌شناسند، توصیه می‌کند که «بگذارید؛ چندان وارد جزییات طرح نشویم و اجازه دهیم طرح به کمیسیون قضایی بیاید.»

 

با این حال تصویب کلیات «طرح حمایت از آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر» همین حالا با مخالفت از سوی دولت مواجه شده و معاون پارلمانی حسن روحانی، بندهایی از این طرح را موازی با وظایف وزارت کشور و بندهای دیگر را مغایر آزادی‌های مدنی افراد دانسته است. باید دید طرح «صیانت از عفاف و حجاب» به صحن علنی مجلس خواهد آمد یا نه. باوجود محدودیت‌های پیشنهادشده این طرح برای زنان و به‌ویژه حوزه‌های کاری، امضای نمایندگان زن در پای این طرح جالب‌توجه است.

منبع: شرق

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه