چگونه چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهیم

محصولات چرمی علاوه بر زیبایی کیفیت و اصل بودن جنس برای ما قابل توجه می باشند گاهی به دلیل تنوع زیاد چرم ها راه های تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی برای ما سخت شده به همین منظور در این بخش از گهر راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را به شما خواهیم گفت.

چگونه چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهیم

چگونه چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهیم

ترفندهای تشخیص چرم طبیعی

1- چرم طبیعی نرم و دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی پلاستیکی و خشک تر است و شما با لمس کردن میتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید.

2- چرم طبیعی شناسنامه دارد و شما میتوانید هنگام خرید شناسنامه آن را از فروشنده بخواهید در این صورت خیال تان راحت است که چرم طبیعی خریده اید.

تشخیص چرم مرغوب و تقلبی

3- چرم طبیعی طرح های غیر تکراری دارد و قابل دنبال کردن نیست، اگر چرمی را مشاهده کردید که طرح های منظم و تکراری داشت مطمئن باشید که پرسی و مصنوعی است.

4- با بو کردن چرم میتوانید به طبیعی یا مصنوعی بودن آن پی ببرید، چرم مصنوعی بوی پلاستیک میدهد.

تفاوت چرم اصل و مصنوعی

5- پوشش پشت چرم را که نگاه کنید متوجه مصنوعی بودن آن میشوید زیرا پشت چرم های مصنوعی نخ های رشته ای و توری دارد در حالیکه پشت چرم های طبیعی پرزی است.

6- چرم طبیعی در برابر حرارت نیمسوز میشود بوی آن شبیه موی سوخته است اما چرم مصنوعی در برابر حرارت میسوزد و بوی پلاسیک میدهد.

چگونه چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهیم

چرم اصل چه ویژگی هایی دارد؟

7- وقتی روی چرم طبیعی کمی آب بریزید متوجه میشوید که در چند ثانیه آب را جذب میکند اما اگر چرم مصنوعی باشد آب روی آن میماند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه