چگونه در جاده سفر کنیم

تاريخ : 8 خرداد

چگونه در جاده سفر کنیم

در فصل بهار خیلی لذت بخشه که سفر کنیم. و از هوای بهار و جاده های سرسبز و تازه این فصل کمال استفاده را ببریم.اما خوبه که در این سفرهای خاطره انگیز بهاری، برنامه ریزی و چگونه در جاده سفر کنیم را هم یاد بگیریم.

پس با ما باشید

سفر جاده‌ای! این دو کلمه می‌تواند به شما احساس خوب و هیجان‌انگیز‌ی دهد، اما این در حالی است که می‌تواند قبل از برنامه‌ریزی سفر باعث دغدغه و استرس فراوان شود. هر سفر جاده‌ای با چند استراتژی آسان می‌تواند سالم و سرگرم‌کننده سپری شود.

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

سفر جادهای یکی از جذاب‌ترین انواع سفرها است. چند نکته راجع به غذا و راحتی در سفر به شما پیشنهاد می‌کنیم که باعث می‌شود در حالی به مقصدتان برسید که راحت، پرانرژی و تازه هستید.

تغذیه سالم

هنگامی که صحبت در مورد غذا خوردن در سفرهای جاده‌ای صحبت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، تهیه غذا از فست‌فودها و مغازه‌های بین راهی است، اما در اینجا چند نکته برای زمانی که با ماشین یا اتوبوس مسافرت می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 مواد غذایی لازم را بسته بندی کنید

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

بسته‌بندی مواد غذایی یکی از بهترین راه‌ها برای بردن مواد غذایی به سفرهای جاده‌ای است. Reichenberger McIndoo مشاوره تغذیه وسلامت در ماساچوست می‌گوید:

حتما تنقلات و نوشیدنی‌ها را هنگام سفر جاده‌ای با خود به همراه ببرید. بهترین مواد غذایی که می‌توانید با خود به همراه ببرید مواردی مانند آب، آب‌های طعم‌دار، ویتامین‌های مختلف، میوه‌های خشک و میوه‌‌های تازه مانند سیب و موز و اقلامی مانند پنیر و آجیل است.

از ماشین‌های فروش مواد غذایی در مسیر دوری کنید

McIndoo هشدار می‌دهد که در برابر این ماشین‌ها به هیچ عنوان توقف نکنید، زیرا موادی که آن‌ها می‌فروشند مواد غذایی با چربی بالا، نمک زیاد و قند زیاد هستند که اصلا موارد خوبی برای یک سفر سالم و پر انرژی نیست. شما نیاز به سلامتی و انرژی در سفر جاده‌ای دارید.

به طور منظم غذا بخورید

بدن اکثر افراد به این که هر ۴ یا ۵ ساعت غذا بخورند یا از میان وعده‌ها استفاده کنند، عادت کرده است؛ اما در سفرهای طولانی مدت ممکن است به دلیل طولانی بودن مسافت این موضوع فراموش شود. حتما سعی کنید متوقف شوید و وعده‌های غذایی را فراموش نکنید، زیرا موجب می‌شود در ادامه از وعده‌های سنگین و غیرسالم استفاده کنید.

استراحت کافی

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

نشستن در ماشین برای ساعت‌ها در انتها می‌تواند باعث سختی قابل ملاحظه و درد عضلانی شود، بنابراین توجه زیادی به‌راحتی در هنگام سفر جاده‌ای ضروری است. راهنمایی‌های زیر می‌تواند به شما در جلوگیری از درد بدن در هنگام بودن ماشین کمک کند:

وضعیت بدنی خود را کنترل کنید

اگر شما راننده هستید، اطمینان حاصل کنید که شما به‌راحتی در پشت رول نشسته‌اید، صندلی خود را تنظیم کنید، به‌طوری که بدن شما برای رسیدن به فرمان کشیده نشود.

حالت نشستن خود را چک کنید

سعی کنید در یک زاویه ۱۰۰ درجه بدن خود را چرخش دهید و مطمئن شوید که صندلی به‌طور کامل قسمت کمر شما را پوشش می‌دهد. می‌توانید برای راحتی بیشتر از یک بالشت کوچک یا یک حوله رول شده استفاده کنید.

از کروس کنترل استفاده کنید: این کار باعث می‌شود کف پاهای شما در حالت راحت‌تر و استراحت قرار گیرد؛ اما توجه داشته باشید که حواس‌تان از جلو و جاده پرت نشود.

به طور منظم توقف کنید

سعی کنید به طور منظم متوقف شوید و بدن خود را در حالت کشیده قرار دهید. کارشناسان می‌گویند بعد از هر بیست تا سی دقیقه این کار باید انجام شود. در مواردی که شما با دردهای کمر و استخوان دست و پنجه نرم می‌کنید، این مورد بسیار اهمیت دارد؛ زیرا نشستن‌های طولانی مدت باعث درد بیشتر کمر شما می‌شود. این توقف‌های منظم می‌تواند از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری کند. وقتی شما طولانی مدت در حالت نشستن قرارمی گیرید، یکی از رگ‌های بدن شما مخصوصا رگ پاها دچار گرفتگی می‌شود.

هوشیار بودن

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از مسائل ایمنی که در سفر جاده‌ای معمولا فراموش می‌شود، رانندگی در حالت خواب‌آلودگی است. طبق تحقیقات به عمل آمده، رانندگی در حالت خواب‌آلود به شدت خطرناک و حتی مرگبار است. رانندگی در حالت خواب‌آلود می‌تواند به اندازه شخصی که از مشروبات الکلی استفاده کرده است و رانندگی می‌کند، دقت، هوشیاری و میزان عکس‌العمل فرد را کاهش دهد. برای مبارزه با خواب آلودگی در هنگام رانندگی به موارد زیر دقت کنید:

به اندازه کافی استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید؛ ممکن است این موضوع واضح به نظر برسد، اما اکثر افراد قبل از سفر به دلیل این که به دنبال فراهم کردن مقدمات سفر هستند، از خواب کافی غافل می‌شوند؛ مخصوصا افرادی که قرار است رانندگی کنند، حتما قبل از شروع سفر به اندازه کافی استراحت کنند. از طرفی در یک سفر چند روزه شما وقت خود را به اندازه کافی برای تفریح کردن و گردش‌های روزانه صرف کرده‌اید، قبل از این که دوباره در روز بعد به جاده بازگردید، حتما به اندازه کافی بخوابید.

به بدن خود گوش دهید؛ اگر هنگام رانندگی احساس خواب‌آلودگی کردید؛ یا توقف کرده و استراحت کنید، یا این که راننده را عوض کنید.

دوری از استرس

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

بعضی از مردم از رانندگی لذت می‌برند، در حالی که دیگران دچار تنش می‌شوند. برای کاهش استرس در هنگام رانندگی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

فقط به روبه‌رو فکر کنید

سعی کنید زمان بندی سفر را طوری تنظیم و برنامه‌ریزی کنید که هنگام رانندگی دچار تنش و استرس نشوید و مجبور نشوید با عجله برانید.

از تکنیک‌های آرامش‌بخش استفاده کنید

از تکنیک‌های آرامش‌بخش در حین رانندگی استفاده کنید. مثلا اگر برای مدت طولانی در ترافیک ماندید، سعی کنید نفس عمیقی بکشید و آهسته آن را بازدم کنید؛ در عین حال روی جریان تنفس خود تمرکز کنید.

آهنگ گوش کنید

با خود آهنگ‌های آرامش‌بخش به همراه ببرید و سعی کنید در هنگام رانندگی به آن‌ها گوش دهید.

توقف کنید

سعی کنید در بازه‌های منظم پیاده شوید و بدن خود را در حالت کشیده قرار دهید.

راننده را عوض کنید

هر جایی ممکن است، کنار بزنید و راننده را عوض کنید.

سفر جاده‌ای بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است، اگر از قبل برای آن برنامه‌ریزی مناسب انجام دهید و زمان‌بندی درستی برای طول سفر انجام دهید. در هنگام برنامه‌ریزی ترافیک، وضعیت هوا و مدت‌زمان‌های وقفه را حتما در برنامه لحاظ کنید.

بنابراین برای داشتن سفر جاده‌ای سالم بسته‌بندی غذا، برنامه‌ریزی و بستن کمربندها را فراموش نکنید!

سفری به‌یاد ماندنی برای شما آرزو می‌کنیم.

چگونه در جاده سفر کنیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي