خواص چای ترش : خاصیت های شگفت انگیز این چای گیاهی

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 12 آبان

کسانی که علاقه ای به چای سیاه ندارند ، چای ترش یک جایگزین خوشمزه و البته با خواص خوبی برای آنها می باشد ، خواص چای ترش بسیار زیاد و شگفت انگیز می باشد که در ادامه خواهید خواند.

از مزایای سلامتی چای ترش می توان به توانایی آن در کاهش فشار خون بالا ، کلسترول بالا و مشکلات التهابی ، کمک به تسکین دستگاه گوارش و سیستم ایمنی مختل شده و به طور بالقوه در درمان بیماری های کبد و سرطان کمک کرد.

خواص چای ترش : خاصیت های شگفت انگیز این چای گیاهی, پورتال خبری فرهنگی گهر

چای ترش کمک به متابولیسم در کاهش وزن تدریجی و سالم را تسریع کند. همچنین با سلامت روانی بهتری همراه است. این چای سرشار از ویتامین C ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

چای ترش یک نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است و اغلب به عنوان یک چای دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

چای ترش به طور طبیعی کالری کمی دارد و فاقد کافئین است، این ماده از مواد معدنی خوبی از جمله کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و روی برخوردار است. همچنین حاوی ویتامین های B مانند نیاسین و اسیدفولیک است. این چای منبع خوبی از آنتوسیانین ها است ، که این امر را برای مدیریت فشار خون بالا ، سرماخوردگی و عفونت های دستگاه ادراری (UTI) مفید می کند.

 خواص چای ترش

چای ترش می تواند به حفظ تناسب بدن انسان کمک ، فواید بی نظیز این چای را در ادامه می خوانید.

فشار خون را کنترل می کند

 مصرف این چای باعث کاهش فشار خون در بزرگسالان می شود.

کاهش وزن

چای ترش گیاهی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد . مطالعات حاکی از آن است که عصاره چای ترش باعث کاهش جذب نشاسته و گلوکز می شود که این دو خودشان منجر به افزایش وزن می شود.

چای ترش تولید آمیلاز را مهار می کند ، که به جذب کربوهیدرات ها و نشاسته کمک می کند ، بنابراین نوشیدن آن باعث کاهش جذب آن می شود.

کلسترول را کاهش می دهد

چای ترش به پایین آوردن سطح کلسترول LDL از بدن کمک می کند ، از این طریق به محافظت در برابر بیماری های قلبی و آسیب دیدن رگ های خونی کمک می کند. خواص هیپولیپیدمی و قند خون چای ترش می تواند برای کسانی که از اختلالات قند خون مانند دیابت رنج می برند مفید باشد.

یک مطالعه پژوهشی که بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ انجام شده ، حاکی از آن است که مصرف چای ترش باعث کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم می شود و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش می دهد ، که به مدیریت این بیماری غیرقابل پیش بینی کمک می کند.

از کبد محافظت می کند

 خاصیت آنتی اکسیدانی چای ترش ممکن است در درمان بیماری های کبدی کمک کند. آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن شما در برابر بیماری ها به دلیل کمک به خنثی کردن رادیکال های آزاد موجود در بافت ها و سلول های بدن کمک می کنند. بنابراین ، نوشیدن اکسیدان های مفید از چای ترش می تواند طول عمر شما را با حفظ سلامتی کلی طولانی تر کند.

خواص ضد سرطان

عصاره چای ترش ممکن است رشد سلول های سرطانی پوست را مهار کند. علاوه بر این عصاره چای ترش باعث بروز آپوپتوز یا مرگ سلولی در سلولهای سرطانی معده می شود.

با این وجود ، تحقیقات و شواهد علمی بیشتری برای تأیید پتانسیل ضد سرطان عصاره های گیاه چای ترش مورد نیاز است.

عامل ضد التهاب و ضد باکتری

چای ترش سرشار از اسید اسکوربیک است که به عنوان ویتامین C نیز شناخته می شود. این ماده مغذی اساسی است که بدن شما برای تقویت و تحریک فعالیت سیستم ایمنی به آن نیاز دارد. چای ترش همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی شناخته شده است. بنابراین می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین ممکن است به دلیل خاصیت خنک کننده آن ، در درمان ناراحتی های ناشی از تب نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درد قاعدگی را تسکین می دهد

از فواید سلامتی چای ترش می توان به رفع گرفتگی و درد قاعدگی اشاره کرد. همچنین به ترازو هورمونی کمک می کند ، که می تواند علائم قاعدگی مانند نوسانات خلقی ، افسردگی و پرخوری را کاهش دهد.

به عنوان یک ماده ضد افسردگی عمل می کند

چای ترش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ، به ویژه فلاونوئیدها است که در برخی مطالعات حیوانی با خاصیت ضد افسردگی همراه بوده اند. مصرف چای ترش ممکن است به آرامش سیستم عصبی کمک کند و با ایجاد یک احساس آرامش در ذهن و بدن ممکن است اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. برای شناسایی اثر واقعی این خاصیت ضد افسردگی ، تحقیقات بیشتری لازم است

هضم را بهبود می بخشد

بسیاری از افراد برای بهبود هضم چای ترش می نوشند زیرا هم حرکت ادرار و هم روده را منظم می کند. از آنجا که دارای خاصیت مدر است ، از آن برای درمان یبوست ، بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز استفاده می شود .

تشنگی را کم می کند

از چای ترشنیز به عنوان نوشیدنی ورزشی به منظور رفع تشنگی استفاده می شود. برای این منظور ، به طور معمول چای ترش به عنوان یک چای یخ زده و سرد مصرف می شود. بسیاری از افراد آن را در رژیم غذایی خود قرار می دهند زیرا این نوع چای توانایی خنک شدن سریع بدن را دارد.

نوشیدنی تابستانی و زمستانی

خواص چای ترش : خاصیت های شگفت انگیز این چای گیاهی, پورتال خبری فرهنگی گهر

می توانید چای ترش را به عنوان یک چای داغ یا یک چای یخ زده بنوشید. اگر می خواهید خود را در زمستان گرم نگه دارید ، آن را دم کرده و فوراً بنوشید ، این کار فقط چند دقیقه طول می کشد. در صورتی که نمی خواهید آن را گرم بنوشید ، در زمان گرما و تابستان می توانید چای ترش سرد شده بنوشید. حدود ۲۰ دقیقه برای آماده سازی طول می کشد و بعد می توانید خود را به روشی سالم و با طراوت خنک کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي