پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

تاريخ : 27 آبان

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

دیدار تدارکاتی تیم های ایران و کره جنوبی با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. تک گل این دیدار را سردار آزمون در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند. این بازیکن ضربه کاشته دیدنی نکونام که به دو تیرک عمودی برخورد کره بود را از بالای دستان دروازه بان کره به گل تبدیل کرد.

نیمه نخست:

دو تیم در دقایق ابتدایی یکدیگر را محک زدند و موقعیت خاصی برای هیچ کدام از دو تیم به وجود نیامد. تا پیش از دقیقه ۱۰ مهم‌ترین موقعیت این دیدار مربوط به بازیکن شماره ۱۷ کره بود که روی یک سانتر از جناح چپ در دقیقه ۹ به دست آمد.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی, پورتال خبری فرهنگی گهر

در ادامه موقعیت خطرناک دیگری برای تیم ملی فوتبال ایران نیز به دست آمد که رضا قوچان‌نژاد کمی دیر به توپ رسید.

در دقیقه ۱۵ بازیکنان کره روی سانتری را روی دروازه ایران ارسال کردند که با ضربه دیگر بازیکن کره به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۷ باز هم این کره بود که حمله‌ای را روی دروازه ایران ترتیب داد و سانتری را بر روی دروازه ایران ارسال کردند که این موقعیت با واکنش خوب علیرضا حقیقی دروازه‌بان ایران روبه‌رو شد.

در دقیقه ۲۰ شماره ۱۲ کره یک موقعیت را از جناح چپ برای این تیم ایجاد کرد که این موقعیت نیز توسط مدافعین ایران بی‌اثر ماند.

در دقیقه ۲۲ بازیکن شماره ۷ کره “سون هیونگ مین” که بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود، یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه ایران ارسال کرد که باز هم این موقعیت برای کره‌ای‌ها از دست رفت. در این لحظات کره فشار بی‌امانی را بر روی دروازه ایران می‌آورد که مدافعان ایران این موقعیت‌ها را دفع می‌کردند.

از دقیقه ۲۵ کمی بر فشار حملات تیم ملی ایران افزوده شد و ملی‌پوشان ایران چندین حمله را روی دروازه کره خلق کردند.

در دقیقه ۲۷ یکی از بازیکنان کره روی آندرانیک تیموریان خطا کرد که خود آندرانیک با پاسی به جهانبخش موقعیتی را برای تیم ایران به وجود آورد که این موقعیت برای جهانبخش از دست رفت.

در دقیقه ۲۸ یک موقعیت بسیار خوب برای اشکان دژآگه به وجود آمد و مهاجمان ایران با اضافه شدن به این بازیکن، این موقعیت طلایی را می‌توانستند به گل تبدیل کنند اما باز هم بر اثر بی‌دقتی این حمله برای ایران ناکام ماند.

در دقیقه ۳۰ با خطا بر روی اشکان دژآگه یک موقعیت برای تیم ایران به وجود آمد که باز هم این ضربه راه دور توسط مدافعان کره دور شد.

از دقیقه ۳۰ تماشاگران ایرانی پرشورتر تیم ملی کشورشان را تشویق کردند و از بازیکنان‌شان تقاضای گل داشتند.

در دقیقه ۳۱ یک موقعیت برای تیم ملی کره به دست آمد اما مهاجمان این تیم توپ را لو دادند.

در دقیقه ۳۲ باز هم خطایی روی اشکان دژآگه صورت گرفت و باز هم این ضربه به دست آمده برای ایران با بی‌دقتی از دست رفت. در این لحظات بازی متعادلی از سوی هر دو تیم انجام شد و موقعیت خاصی بر روی دروازه‌ها به وجود نیامد.

در دقیقه ۳۴ یک موقعیت بسیار خوب برای تیم ملی فوتبال ایران به دست آمد که با ارسال یک کرنر از سمت راست توسط آندرانیک تیموریان روی سر نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۶ یک موقعیت بسیار استثنایی برای تیم ملی فوتبال ایران به دست آمد که در محوطه جریمه کره ضربه اول توسط رضا قوچان‌نژاد به دروازه کره زده شد و با واکنش دروازه‌بان حریف همراه شد. ضربه دوم نیز توسط آندرانیک تیموریان به کناره بیرونی دروازه کوبیده شد.

در دقایق ۳۷ و ۴۰ دو موقعیت برای تیم ملی کره پدید آمد که هر دو از دست رفت.

در دقیقه ۴۳ با یک حمله از ملی‌پوشان ایران و سانتر بر روی محوطه جریمه کره، تیم ایران می‌توانست به گل برسد که باز هم با بی‌دقتی این موقعیت از دست رفت.

در دقایق پایانی این تیم ایران بود که کمی فشار بر روی دروازه کره آورد ولی موقعیت‌های ایران با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ تیم ملی فوتبال ایران یک موقعیت را بر روی دروازه کره خلق کرد.

در دقیقه ۵۰ تیم ملی کره تا محوطه جریمه تیم ملی ایران پیش آمد اما موقعیت خاصی را نتوانست به وجود بیاورد.

در ادامه بازی متعادلی از هر دو تیم در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در دقیقه ۵۲ یک موقعیت بسیار خطرناک در محوطه جریمه تیم ملی ایران به وجود آمد اما با ضربه آهسته بازیکن کره توپ به بیرون رفت. این توپ منجر به کرنری شد که بازیکنان کره بر روی دروازه ایران ارسال کردند اما علیرضا حقیقی توپ را دور کرد.

در دقیقه ۵۵ شماره ۱۶ کره یک ضربه سنگین را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ایران روانه کرد که این توپ توسط علیرضا حقیقی مهار شد.

در دقیقه ۵۸ یک ضربه آهسته از سوی بازیکنان ایران روانه دروازه کره شد که به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۹ کی‌روش دو تعویض را در تیم ایران انجام داد که سردار آزمون به جای رضا قوچان‌نژاد و سروش رفیعی وارد زمین شدند.

در دقیقه ۶۰ یک کرنر دیگر برای کره از سمت چپ دروازه ایران به وجود آمد که این توپ هم توسط علیرضا حقیقی گرفته شد.

در دقیقه ۶۱ بازیکنان ایران یک موقعیت را بر روی دروازه کره خلق کردند که با یک ارسال بلند، این توپ از روی سر اشکان دژآگه رد شد و به بیرون رفت. در این دقیقه همچنین وریا غفوری به جای خسرو حیدری وارد میدان شد.

در دقیقه ۶۳ بازیکنان ایران پشت محوطه جریمه یک توپ را لو دادند که در نهایت با خطا مجبور به متوقف کردن بازیکنان کره شدند. با ضربه آزاد به دست آمده بازیکنان کره توپ را به بیرون زدند.

در دقیقه ۶۵ یک کرنر از سمت چپ محوطه جریمه ایران از سوی بازیکنان کره ارسال شد که موقعیت خاصی را نتوانستند خلق کند.

در دقیقه ۶۷ یک سانتر از سمت راست تیم ایران ارسال شد که مدافعان ایران این توپ را دور کردند. بازی در نیمه دوم کمی خشن‌تر دنبال شد و خطاهای بیشتر در این نیمه از سوی بازیکنان صورت گرفت.

در دقیقه ۷۱ یکی از بازیکنان کره توپ سنگینی را روانه دروازه ایران کرد که این توپ به صورت پژمان منتظری برخورد کر د و داور مجبور به توقف بازی شد.

در دقیقه ۷۲ بازیکنان تیم ملی کره تعویضی را انجام دادند و در تیم ملی ایران نیز امید ابراهیمی به جای علیرضا جهانبخش وارد میدان شد.

در دقیقه ۷۴ یک کرنر برای بازیکنان کره از جناح چپ ایران به دست آمد که این توپ نیز بدون ثمر برای کره‌ای‌ها از دست رفت.

در دقیقه ۷۹ طی یک شلوغی در محوطه جریمه کره بازیکنان ایران چند ضربه را به سمت دروازه کره روانه کردند اما باز هم این توپ تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۸۳ روی یک خطا بر روی بازیکنان ایران درست پشت محوطه جریمه کره یک ضربه ایستگاهی برای ایران پدید آمد که ضربه نخست را جواد نکونام زد و در ادامه سردار آزمون کار را برای ایران تمام کرد تا نخستین گل ایران در این دیدار رقم بخورد.

اولی اشتیلیکه سرمربی و بازیکنان کره به عملکرد داور روی گل ایران به شدت معترض بودند تا آنجا که هفت دقیقه پایانی بازی بیشتر با تنش و درگیری بازیکنان همراه بود. اوج این درگیری زمانی بود که اشکان دژآگه توپ را به بازیکن کره نداد که به زد و خورد بازیکنان و ورود مربیان به زمین انجامید.

در نهایت تیم ملی ایران این بازی دوستانه را که چندان دوستانه به نظر نمی‌رسید با تک گل آزمون به سود خود به پایان برد تا در سومین بازی اخیرش برابر حریف خاور دور برنده از زمین بیرون رفته باشد.

 

منبع:isna.ir

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي