پر خاصیت ترین دمنوش ها را بشناسید

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 16 شهریور

تعداد دمنوش هایی که برای سلامت بدن مفی هستند کم نیست! اما در این مقاله قصد داریم ۳ دمنوش فوق العاده را به شما معرفی کنیم. خواص دمنوش ها بسیار زیاد هستند و خوردن آن را به شما توصیه می کنیم.

طرز تهیه دنوش بابونه

توجه داشته باشید که خواص بابونه بسیار زیاد است و اشکال مختلفی از بابونه وجود دارد، چای، دمنوش، روغن گیاهی، پودر خشک و تنتور از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین اشکال بابونه است. برای استفاده از خاصیت آنتی اکسیدانی به شما توصیه می‌کنیم که از اشکال پودر خشک یا عصاره‌ای آن استفاده کنید که پزشکان سنتی نیز آن‌ها را توصیه کرده‌اند. اگر قصد خرید پودر بابونه را دارید، باید به دنبال محصولی بگردید که از برگ‌های خالص گل بابونه (بخشی که حاوی روغن است) ساخته شده باشد و از خرید پودر بابونه‌ی حاوی ناخالصی‌های ریشه یا سایر قسمت‌های این گیاه خودداری کنید.

اگر می‌خواهید بابونه را روی پوست‌تان بمالید، یا اینکه آن را در حمام یا در ترکیب با سایر محصولات زیبایی و آرایشی‌تان استفاده کنید، باید عصاره‌ی بابونه‌ای را تهیه کنید که حاوی ۵۰ درصد الکل و عصاره‌ی استاندارد ۱.۲ درصد آپیجنین باشد (این ماده یکی از موثرترین عوامل زیست فعال به شمار می‌رود) بنابراین دمنوش باونه اولین دمنوش پرخاصیت است.

پر خاصیت ترین دمنوش ها را بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه دمنوش چای سبز

خواص چای سبز بسیار زیاد است اما در اینجا به طرز تهیه آن اشاره خواهیم کرد. برای نگهداری از چای سبز، آن را در ظرف تیره رنگ و به دور از نور خورشید قرار دهید. برای دم کردن چای سبز، آب را بجوشانید، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمای آب به ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد، سپس پک قاشق چای‌خوری چای سبز را در داخل لیوان مخصوص دم چای سبز بریزید، آب جوش ۸۰ درجه را به آن اضافه کنید. دمای ۸۰ درجه برای کاهش تخریب آنتی اکسیدان های موجود در چای توصیه شده است.

بر خلاف دیگر دم‌کردنی‌ها، چای سبز نیازی به قرار دادن روی حرارت ملایم ندارد. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید که چای برای ۵ تا ۸ دقیقه دم بکشد. پس از این مدت چای آماده مصرف است.

از دم کردن چای در قوری استیل خودداری کنید چرا که تانن موجود در چای سبز با آهن رسوب می‌دهد. بنابراین دمنوش چای سبز دومین دمنوش پرخاصیت است.

 طرز تهیه چای ترش

خواص چای ترش نیز مانند دو دمنوش بالا بسیار زیاد است. طرز تهیه چای ترش به‌سادگی دم کردن چای سیاه است. مقداری از برگ‌های چای ترش را درون یک لیوان مخصوص دمنوش قرار دهید و آب جوش به روی آن اضافه کنید. اجاره دهید که برای مدت ۵ دقیقه چای دم بکشد. می‌توانید برای دم آوری بهتر، ۲۰ دقیقه لیوان را روی حرارتی ملایم به‌مانند سماور قرار دهید. طعم چای ترش، همان‌گونه که از اسمش پیدا است، ترش و ملس است؛ بنابراین می‌توانید از قند، شکر و نبات برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

البته بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید طعم‌های مختلف دیگری به این چای اضافه کنید از جمله دارچین، میخک و زنجبیل از افزودنی‌های دلخواه و خوش‌طعم به چای است. در اضافه کردن زنجبیل احتیاط کنید چرا که این افزودنی در برخی موارد موجب بروز حساسیت شده است.  بنابراین دمنوش چای ترش  سومین دمنوش پرخاصیت است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي