پارافین تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

پارافین تراپی روشی است برای مراقبت از پوست صورت و دست و پا، پارافین تراپی باعث جلوگیری از خشکی پوست و هم چنین ترک پا و پوست پوست شدن می شود. در این مطلب مزایای این روش را برای شما کاربران عزیز خواهیم گفت.

پارافین تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

پارافین تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

پارافین تراپی یا پارافین درمانی، یک روش درمانی جدید است که در بعضی مراکز زیبایی و درمانی انجام می شود و همان طور که از خاصیت پارافین برمی آید، مربوط می شود به حرارت و گرمازایی آن که می تواند در تسکین درد دست ها، پاها، مفاصل و عضلات موثر باشد، ضمن اینکه همین گرم شدن، می تواند پوستی زیبا، نرم و صاف را هم ایجاد کند و به همین خاطر مصارف غیر درمانی هم دارد.

فواید پارافین تراپی چیست؟

1. افزایش گردش و جریان خون در موضع مورد درمان و تسکین درد و التهاب آن.

2. تسکین درد و التهاب مفاصل در بیماران آرتریتی.

3. آرامش و ریلکس شدن ماهیچه ها. (درمان های خانگی و سریع درد و گرفتگی عضلات)

4. درمان خشکی پوست و کاهش مشکلاتی مانند زبری، پینه، چاک و ترک خوردگی آن.(خشکی پوست – درمان با ماسک های خانگی)

5. درمان اگزما و پسوریازیس.

پارافین تراپی چگونه عمل می کند و مشکلات بدن و پوست را کاهش می دهد؟

وقتی پارافین گرم می شود، قدرت این را دارد که گرما را در خود ذخیره کند و به تدریج آن را به محیط  انتقال دهد. زمانی که پارافین گرم شده و مایع را روی قسمتی از دست، پا بدن و صورت قرار می دهد، زود سرد نمی شود و گرما را کاملا به موضع منتقل می کند. این گرما به عمق پوست یا عضلات می رسد و در اثر آن، جریان خون افزایش می یابد.

افزایش جریان خون باعث می شود که فاکتورهای موجود در خون، خیلی زود آن منطقه را تازه و شاداب کنند و آسیب دیدگی های احتمالی را برطرف نمایند.

این روش را در چه مراکزی انجام می دهند؟

با توجه به متفاوت بودن فواید استفاده از پارافین درمانی، می توان در مراکز گوناگونی آن را دنبال کرد. از کلینیک های خدماتی کاهش درد تا مراکز مانیکور ناخن، سالن های زیبایی پوست، اسپاها و…، می توانند خدمات پارافین تراپی را ارائه دهند.

روش انجام پارافین درمانی در خانه

در خانه هم می توانید از مزیت پارافین استفاده کنید. مقدار کافی پارافین بهداشتی تهیه کنید و آن را در ظرف مناسبی گرم کنید (یا در گرمکن مخصوص وکس یا هر ظرف دیگری که مناسب می دانید، روی اجاق این کار را انجام دهید). اجازه دهید پارافین کمی خنک شود، برای این کار بهتر است اجازه دهید دمای آن به 50 درجه سانتیگراد برسد.

موضع مورد نظرتان را کاملا تمیز و خشک کنید و سپس مقداری پارافین را روی آن بمالید و چند بار انجام دهید تا یک لایه ضخیم شود. اگر می توانید، مثلا دست یا پاها را در حمام پارافین قرار دهید. برای این کار، هر بار دست یا هرعضو دیگر را در ظرف پارافین ببرید و بعد از پند ثانیه بیرون بیاورید و کمی که سفت شد، دوباره تکرار کنید تا لایه ضخیمی ایجاد شود.

سپس آن ناحیه را با کیسه نایلونی و حوله بپوشانید تا به مدت بیشتری گرم بماند و بعد از 15 دقیقه، پارافین را جدا کنید. پارافین را دور نیندازید، زیرا می توانید آن را گرم کنید و دوباره استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه