ویژگی های وکیل خوب چیست؟

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 5 اردیبهشت

وکیل خوب نسبت به دیگر وکلا ویژگی هایی دارد که آگاهی از آن خالی از لطف نیست. برای آشنایی با ویژگی های وکیل خوب این بخخش گهر را بخوانید.

ویژگی های وکیل خوب چیست؟

ویژگی های وکیل خوب چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر از استعدادهای فطری اشخاص برای وکالت بگذریم، باید بگوییم یک وکیل خوب وکیلی است که علاوه بر صراحت در گفتار، فصاحت و بلاغت در کلام نیز داشته باشد.برای اینکه وکیل بتواند در قاضی اقناع وجدانی ایجاد کند کافی است ساده، قانونی و دقیق به تحلیل عناصر دعوا بپردازد گاهی اوقات پیچیدگی های بیش از حد در گفتار قاضی را به تکلف وتردید می اندازد.

وکیل خوب، وکیل عالم است؛ یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب است که توانایی و قدرت علمی کافی و وافی برای پذیرش پرونده و رساندن آنها به سرمنزل مقصود داشته باشد.

وکیل خوب وکیلی است که تحصیلات تکمیلی و آکادمیک خود را به پایان رسانیده باشد و مدارج علمی آموزش عالی را طی نموده باشد.

ویژگی های یک وکیل موفق

۱- از اطلاعات خود آگاه باشید. خودتان را نسبت به قوانین به روز نگه دارید. و به آنها را به خاطر نگه دارید، چرا که ممکن است هر لحظه در حوزه قضایی به کار آیند.

۲- در یک کانون وکلا عضو و رفت و آمد داشته باشید. وقتی شما با سایر وکلا در ارتباط باشید قادر به رد و بدل تخصص ها هستید. همچنین می توانید نفوذ بیشتری بین آنان به دست آورید.

۳- در یک شرکت معتبر کار کنید. نیازی نیست معروف باشید. تا زمانی که شما موفقیت های خوبی داشته باشید و خودتون رو در بالاترین رده حفظ کنید میتونید توسط نردبان شرکت ها بالاتر روید.

۴- با قاضی و دفاتر بالا رتبه دادگاه با احترام صحبت کنید. به آنها خوب گوش دهید بدون آنکه میان حرفهایشان بپرید. حرفه ای بودن شما بستگی به این دارد که چطور خودتان رو پرزنت یا نشان دهید.

۵- استفاده از درایت و مهربانی هنگامی که با موکلتان هستید. ممکن است آنها به خاطر موقعیت بدی که در آن هستند آشفته باشند. پس شما سعی کنید از دید آنها به موضوع نگاه کنید. و اجازه ندهید که آنها به طور شفاهی و حتی فیزیکی با شما برخورد و سواستفاده کنند.

۶- به موکل خود گوش کنید. هرگز قبل از اینکه تمام داستان رو شنیده باشید قضاوتشان نکنید. به یاد داشته باشید. موکل شما تا زمانی که گناهش ثابت نشه، بی گناه است.

۷- ارتباط بین وکیل و موکل را محرمانه حفظ کنید. موضوع موکل شما به هیچ کسی به غیر از شما، قاضی و دادستان مربوط نیست. اگر دادگاه علنی هست، اطلاعات موکل خود را داوطلبان در اختیار روزنامه ها و سایرین ندهید.

۸- هنگام بازجویی از یک شاهد، سوالات مناسب مربوط به محاکمه بپرسید. هنگامی که شاهد در جایگاه در حال شهادت هست، اگر دچار احساسات می شوند آنها را به سخره نگیرد و بگونه ای حرفه ای، فاصله با او را هم حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که باید مراقب ویژه ای از شاهدانی که زیر سن قانونی و قربانی جرم و جنایت خشونت آمیز هستند صورت پذیرید.

۹- همیشه حرفه ای بودن و عدالت محوری خود را حفظ کنید. شما طبق قانون ملزم به گفتن حقیقت هستید. و یک مثال خوب باشید برای همه.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي