مراقبت های هفته بیست و هفتم بارداری

تاريخ : 18 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

مراقبت های هفته بیست و هفتم بارداری

مراقبت های هفته بیست و هفتم بارداری, پورتال خبری فرهنگی گهر

هفته بیست و هفتم بارداری

شما دراین هفته وارد سه ماهه سوم بارداری شده‌اید. باید این هفته را جشن بگیری. تو مادری هستی دیگر در این هفته تنها ۲ ماه تا تولد فرزندتان وقت دارید. شما در طول این ۷ ماه بازیگر خوبی بوده‌اید که حسابی درخشیده. حالا زمان آن رسیده تا خودتان را برای بازی در آخرین قسمت‌های سریال آماده کنید. هرچند که هنوز ۱۳ هفته تا آخرین قسمت فصل اول سریال وقت دارید. بگذارید ببینم در سه ماه سوم چه کارهایی را باید انجام دهید.

وضعیت جنین در هفته بیست و هفتم بارداری
خوب او این آن‌قدر فضولی می‌کند که از لگدهایش در امان نخواهید بود او می‌خواهد دنیای اطرافش را تجربه کند. اگرچه داستان غم انگیزی است که اطراف او تاریک است و نمی‌تواند چیزی را در درون رحم شما ببیند. بله او این هفته چشم‌هایش را باز می‌کند و پلک خواهد می‌زند. چشم‌هایش هنوز خاکستری یا آبی یا ترکیبی از این دو است و شاید این روند تا چند روز یا حتی چند ساعت بعد از تولد هم ادامه یابد. بگذارید یکبار دیگر داستان شکل‌گیری چشم‌های جنین را با هم بررسی کنیم.

شروع پیدایش چشم‌ها در بدن جنین از روز ۲۳ یا هفته پنجم حاملگی است. در ابتدا چشم‌ها به صورت دوشیار فرورفته در طرفین مغز در حال تکامل است. این شیارها به تدریج تکامل می‌یابد و تبدیل به اعضای کیسه مانندی می‌شود اکتودرم عدسی چشم را تشکیل می‌دهد. چشم ابتدا در طرفین سر قرار دارد که به تدریج به سمت مکان اصلی خود حرکت می‌کند این حرکت در هفته های ۷ تا ۱۰ شروع می‌شود.

از هفته ۱۱ تا ۲۲ پلک‌ها تشکیل می‌شود و به هم می‌چسبد. در این هفته پلک‌ها از هم جدا می‌شود به هم می‌چسبد. کل طول بدن او در این هفته حدود ۴۰.۵ سانتی متر است. او حالا یک کیلوگرم وزن گرفته است.

سیستم دفاعی او در حال تدارک لازم است تا خودش را برای زندگی خارج از رحم آماده کند. این کوچولو دیگر گریم جدیدتری نخواهد داشت و فقط اندازه اش بزرگتر می‌شود حالا حرکاتش با شما هماهنگ‌تر شده. زمان‌های مشخصی می‌خوابد و در ساعات معینی از روز بیدار می‌شود.

قد: ۴۰.۵ سانتی متر
وزن: ۱۱۶۴ گرم

وضعیت مادر در هفته بیست و هفتم بارداری
شب‌ها خوابیدن برایتان سخت خواهد شد احتمالا این نقشی است که بخشی از مادران ناخواسته در جریان آن قرار می‌گیرند این به علت بزرگ شدن رحم است. رحم حدود ۷ سانتی‌متر بالای ناف قرار گرفته و قابل لمس است. در این هفته میزان کلسترول خون برای ساخت هورمون‌های زمان بارداری که به ‌وسیله جفت تولید  می‌شوند بالاتر می‌رود.

این هورمون که پروژسترون است از ابتدای بارداری با شما همراه است با افزایش ترشح به تکامل سینه‌ها و شل‌سازی رحم می‌پردازد. در این هفته‌ها به دلیل نزدیک شدن به زمان زایمان تغییرات عمده‌ای را در بدن خود حس می‌کنید.

شما احتمالا دردهای عضلانی را تجربه خواهید که در ناحیه ساق پا احساس می‌کنید. علت این مشکل رشد رحم است که با افزایش حجم آن رگ‌های تحتانی که به قلب منتهی می‌شوند و به عصبی که از بالاتنه به سمت پا می‌رود فشار وارد می‌کند این فشار باعث گرفتگی عضلات پا می‌شود.

دردهای براکستون هیکس انقباضات رحمی خفیف بدون درد و پراکنده با فواصل نامنظم است که به‌تدریج منظم می‌شود. معمولا به این دردها، دردهای کاذب هم گفته می‌شود. این دردها را ممکن است در هنگام قدم زدن حس کنید، قدم زدن از باز شدن دهانه رحم جلوگیری می‌کند.

مراقبت های بارداری در هفته بیست و هفتم بارداری

سوءهاضمه و سوز سر دل
سوز سر دل از شایع‌ترین مشکلات اواخر سه ماه دوم بارداری و سه ماهه سوم بارداری است. این مشکل به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن بر معده است بر اثر ترشح پروژسترون بر دستگاه گوارش این امر باعث کاهش روند تخلیه غذا در معده می‌شود و بنابراین غذاها در معده جمع می‌شود و فشار معده بالا می‌رود و ممکن است مقداری اسید معده وارد مری شود که این فرایند احساس سوزش در ناحیه مری به نام سردل را موجب می‌شود. این ناراحتی گاهی احساس قلب درد را هم در شما ایجاد می‌کند.

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری
هم زمان که شما به ۳ ماه دوم بارداری خود نزدیک می‌شوید، باید به اضافه وزن خود نیز دقت کنید. پس از اتمام هر هفته، از خودتان بپرسید که آیا مواد غذایی که انتخاب کردید، برای شما و رشد کودک‌تان مناسب بوده یا خیر؟ یا این که چگونه می‌توانید مواد غذایی مناسب را تهیه کنید. شما حتی می‌توانید برنامه غذایی خود را بنویسید و برای مشورت به پزشک مراجعه کنید.

به خاطر بسپارید که در این دوره نباید زیاد به خودتان سخت بگیرید. اگر روزی هوس بستنی کردید، اشکالی ندارد. مصرف چیزهایی که در این دوره هوس می‌کنید، در صورتی که متعادل باشد، مشکل ساز نخواهد شد.

فهرستی از مواد غذایی مصرفی خود را روی کاغذ بنویسید و تنها به حافظه خود تکیه نکنید.
درمورد مواد مصرفی خود، کنجکاو باشید. ببینید که آیا در ساندویچ همبرگری که می‌خورید، پنیر یا روی سیب زمینی سرخ کرده‌تان سس وجود دارد یا خیر. ‌

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي