هزینه سونوگرافی سه بعدی

تاريخ : 1 مرداد

سونوگرافی سه بعدی چیست ؟

سونوگرافی سه بعدی ازجدید ترین روش ها و متد ها در سونوگرافی به شمار می رود که امروزه به واسطه آن مادران و خانواده ها می توانند تصویری سه بعدی و کاملا ملموس از جنین را مشاهده نمایند.

هزینه سونوگرافی سه بعدی : 

قیمت و هزینه سونوگرافی سه بعدی در مراکز مختلف متفاوت است ، طبق گزارش کاربران از ۶۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان هزینه انجام سونوگرافی سه بعدی در مراکز خصوصی می باشد

هزینه سونوگرافی سه بعدی, پورتال خبری فرهنگی گهر

سونوگرافی چهار بعدی حرکات جنین را داخل رحم نشان می دهد. در این سونوگرافی از امواج صوتی برای تصویر برداری استفاده می شود. در سونوگرافی سه بعدی می توانید تصویری سه بعدی از جنین دریافت کنید. سونوگرافی چهار بعدی شما را به مرحله بعد می برد. در این سونوگرافی فیلمی از جنین مشاهده می کنید. با استفاده از این تکنولوژی می توانید حرکات جنین را در لحظه در رحم مشاهده کنید. در واقع در این سونوگرافی می توانید خمیازه کشیدن یا لبخند زدن جنین را در لحظه مشاهده کنید.

بهترین زمان انجام سونوگرافی سه بعدی : 

گر تصمیم به انجام سونوگرافی ۳ بعدی یا ۴بعدی داشتید بهترین زمان بین هفته ۲۶ تا ۳۰ بارداری است. قبل از ۲۶ هفته جنین شما چربی بسیار کمی زیر پوستش دارد بنابراین استخواهای صورت خود را نشان میدهند. بعد از هفته ۳۰ هم سر نوزاد ممکن است در عمق لگن قرار بگیرد و شما قادر به دیدن چهره او نشوید. اگر تا هفته ۲۸ صبر کنید تا جفت جلوی رحم قرار گیرد شما بهترین تصویر را از جنین به دست خواهید آورد. درست است که دیدن چهره جنین بسیار هیجان انگیز است اما گاهی اوقات بسته به نوع دراز کشیدنش، نمیتوان تصویری از او مشاهده کرد.  اگر او به سمت خارج دراز کشیده باشد و استخری از مایع آمنیوتیک در اطراف او باشد میتوانید به وضوح چهره او را ببینید.  اگر به پشت خوابیده باشد، سرش در لگن قرار داشته باشد یا مایع اطراف آن کم باشد قطعا نمیتوانید درست او را ببینید. تصمیم‌گیری بهتر در خصوص ختم یا ادامه بارداری و بررسی نتایج اعمال جراحی داخل رحمی، از دیگر کاربردهای سونوگرافی سه بعدی است.

سونوگرافی سه بعدی یک روش سونوگرافی پزشکی است که اغلب در مورد سونوگرافی حاملگی و با استفاده از تصاویر سه بعدی جنین کاربرد دارد . به طور کلی ، چندین روش برای تشخیص اولتراسونوگرافی در حاملگی وجود دارد که متداولترین آن سونوگرافی دو بعدی است . در سونوگرافی سه بعدی ، برخلاف سونوگرافی دو بعدی که امواج صوتی مستقیما فرستاده می شوند ، امواج از زوایای مختلف تابانده شده و دریافت می گردند . لذا ، تصاویر سه بعدی و دقیق تری از جنین به دست می آید.

اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر مضر بودن سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی در دست نیست ولی انجمن سونوگرافی آمریکا توصیه می کند که این نوع سونوگرافی ها فقط در مواردی که کاربرد دارند ، انجام شوند . گزارش طبیعی و نرمال سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در حاملگی نبایستی این تصور کاذب را برای مادر و پزشک ایجاد کند که هیچ نوع مشکلی برای جنین وجود ندارد و انجام آزمایشات پره ناتال ( مراقبت روتین بارداری ) برای تمامی خانم های حامله جدا از انجام این سونوگرافی الزامی است .

بهترین زمان انجام سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در بارداری ، بین هفته ۲۴ تا ۳۲ حاملگی است تا بتوان ناراحتی های مادرزادی جنین از قبیل لب شکری ، کام شکری ، اسپاینا بیفیدا ( نقایص ستون فقرات و نخاع جنین ) و مشکلات مادرزادی قلب جنین و نقایص اندام جنین نظیر چند انگشتی و پا چماقی و غیره را با آن تشخیص داد .

در آینده پیش بینی می شود که سونوگرافی سه بعدی جزئی از مراقبت های بارداری روتین و ضروری محسوب شود و حتی بیمه ها آن را پوشش دهند . سونوگرافی سه بعدی که در حال حاضر برای تعیین ناراحتی مادرزادی قلب مفید است ؛ ممکن است در آینده نزدیک برای تعیین اختلالات عصبی جنین و احتمال وجود فلج مغزی در وی بکار رود .
انجام سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی احتیاج به پر شدن مثانه ندارد ولی بسیاری از مراکز سونوگرافی برای گرفتن تصاویر دقیق تر از جنین به خانم های حامله پیشنهاد می کنند که از حدود ۱ تا ۲ هفته قبل از انجام سونوگرافی خانم مقادیر کافی آب ( ۳۲ اونس در روز ) مصرف کند .

پرسش و پاسخ : 

آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد؟

پزشکان به صورت واضح اعلام نکرده اند که سونو سه بعدی ضرر دارد اما بیش از یکبار پیشنهاد نمی دهند

بهترین زمان سونوگرافی سه بعدی

بهترین زمان برای انجام سونوگرافی سه بعدی بین هفته ۲۶ تا ۳۰ می باشد

هزینه سونوگرافی سه بعدی چقدر است؟

در مراکز مختلف قیمت متفاوت است با مراجعه به سایت می توانید هزینه سونو ۳ بعدی را مشاهده کنید

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي