هزینه آزمون تولیمو

تاريخ : 20 فروردین

آزمون TOLIMO یکی از آزمون هایی است که برخی از داوطلبان ورود به دانشگاه ها ملزم به گذراندن آن هستند. هزینه آزمون تولیمو موضوع مطلب امروز ما است. با ما همراه باشید.

هزینه آزمون تولیمو

هزینه آزمون تولیمو, پورتال خبری فرهنگی گهر

این روزها تقریبا همه ما با آزمون های تافل و آیلتس آشنایی داریم و کم و بیش افراد متعددی رو دیدیم که به دنبال شرکت در این آزمون ها هستند که انگیزه مشترک اکثرشان پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارج از کشور و به طورکلی مهاجرت است. اما گاهی موقعیت هایی وجود دارند که ما برای اثبات شایستگی های خود در زمینه زبان انگلیسی به گواهینامه ای معتبر نیاز داریم که با توجه به هزینه بالای آزمون های تافل و آیلتس، ما را به شرکت در آزمون های معتبر داخلی ترغیب می کند. یکی از این موارد، آزمون تولیمو (TOLIMO) است که توسط سازمان سنجش کشور برگزار شده و در حال حاضر فقط ۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

اعتبار آزمون تولیمو

تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته است. اگرچه این آزمون به اندازه دو آزمون بین المللی آیلتس و تافل جامع نیست و برای مثال مهارت مکالمه ما را به خوبی نمی سنجد، اما در بسیاری از موقعیت هایی که در داخل کشور به گوهینامه ای برای زبان انگلیسی نیاز داریم، از اعتبار خوبی برخوردار است. یک مورد مهم کاربرد آزمون تولیمو، قبولی در دوره دکترای دانشگاه های آزاد و سراسری کشور است که ارایه چنین گواهینامه ای از شرایط آن می باشد. همچنین، نمره قبولی در آزمون تولیمو می تواند به تقویت رزومه کاری ما از جمله برای استخدام در ارگان های دولتی بیانجامد.

هزینه آزمون تولیمو, پورتال خبری فرهنگی گهر

نمره آزمون تولیمو

بازه نمره این آزمون بین ۳۱۰ تا ۶۷۷ می باشد و به صورت “عالی” برای نمره های بالاتر از ۶۰۰، “خوب” برای نمره های ۵۲۰ تا ۵۹۹، “متوسط” برای نمره های بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ و “ضعیف” برای نمرات کمتر از ۴۷۹ رتبه بندی می گردد. نمره بخش نوشتاری جدا از نمره کل و بین ۱ تا ۶ است که در کنار نمره کل درکارنامه درج می شود. برای آزمون تولیمو نمره منفی در نظر گرفته نشده است.

ساختار سوالات آزمون تولیمو

به هنگام برگزاری این آزمون، دو دفترچه به شما داده می شود. یک دفترچه تحت عنوان بخش نوشتاری (writing) حاوی فقط یک سوال که باید به صورت تشریحی در همان دفترچه پاسخ داده شده و نیم ساعت زمان دارد؛ و یک دفترچه حاوی ۱۴۰ سوال تستی که در مجموع ۱۲۰ دقیقه زمان به آن اختصاص داده می شود. دفترچه دوم شامل سه بخش شنیداری (۵۰ پرسش در ۳۵ دقیقه)، بخش ساختار و نوشتار زبانی (۴۰ پرسش در ۳۰ دقیقه) و بخش درک مطلب (۵۰ پرسش در ۵۵ دقیقه) می شود. سوالات بخش نوشتاری یکبار توسط بلندگوی سالن آزمون پخش شده و داوطلب پس از شنیدن سوال، یکی از چهار گزینه موجود در پاسخ نامه را انتخاب می کند.

هزینه آزمون تولیمو, پورتال خبری فرهنگی گهر

ثبت نام در آزمون تولیمو

برای ثبت نام در این آزمون باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرد. با ایجاد یک حساب کاربری در این سایت می توانید به راحتی از تاریخ های برگزاری تولیمو آگاهی پیدا کرده و با توجه به بازه زمانی مورد نظر و شهر محل سکونت خود اقدام به ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام، کارت شرکت در این آزمون شامل نشانی محل برگزاری و شماره صندلی شما، ۴۸ ساعت قبل از آزمون از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است. نتایج آزمون،  ۳۰ الی ۴۰ روز بعد از تاریخ برگزاری توسط سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. همچنین، نسخه کتبی کارنامه از طریق پست برای داوطلبان ارسال می شود.

هزینه آزمون تولیمو, پورتال خبری فرهنگی گهر

منابع آزمون تولیمو

برای آمادگی در این آزمون به مطالعه منابع متعدد و خاصی نیاز نیست. برای بخش لغات انگلیسی می توانید به کتاب های ۵۰۴ و کلمه های ضروری تافل مراجعه نمایید. هم چنین کتاب‌هایLongman Preparation Course for the TOEFL Test و TOEFL Test Preparation Kit ETSبه ترتیب برای مهارت پیدا کردن در بخش گرامر و شنیداری آزمون توصیه می شود. آنچه که مسلم است کسب نمره مطلوب و قابل توجه در این آزمون نسبت به دو آزمون بین المللی تافل و آیلتس آسان تر بوده و آماده شدن برای شرکت در آن، بازه زمانی کوتاه‌تری را طلب می کند.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي