هر پوند چند کیلو گرم است

هر پوند چند کیلو گرم است

اندازه گیری یه معیار است که بتونیم حجم،جرم ، سنگینی و عمق خیلی چیزهای دیگر را متوجه شویم.

 

 

تبدیل پوند به کیلوگرم : 

1 پوند برابر است با 0.453592 کیلوگرم

تبدیل پوند به گرم : 

1 پوند برابر است با 453.592 گرم

تبدیل کیلوگرم به پوند : 

1 کیلوگرم برابر است با 2.20462  پوند

تبدیل پوند به اونس

1 پوند برابر است با 15.99 اونس

تبدیل پوند به سانتی گرم

1 پوند برابر است با 45359.237 سانتی گرم

 

عمل اندازه گیری در واقع با یک وسیله اندازه گیری سنج انجام میشود، مثلا جرم یک جسم با  ترازو و ارتفاع با متر و یا دما با دماسنج انجام می شود. واحدهای زیادی داریم ۲ نمونه از آن پوند کیلو است.

برخی از ابزارهای اندازه گیری سنج شامل خط کش، ترازو، دما سنج، فشار سنج و یا ولت سنج و خیلی ابزارهای دیگر می باشد.معیارهای بسیار زیاد و متعددی وجود دارد همانند طول، عرض، ارتفاع، وزن، دما، فشار و..


اندازه گیری در واقع یک علم است که قدمت بالایی دارد و به مرور زمان ابزارهای اندازه گیری آن پیشرفته تر می شود. حامی این علم تکنولوژی می باشد. در فرایند اندازه گیری یک فاکتور که بسیار مهم است، فاکتور دقت در اندازه گیری می باشد، چرا که بسیاری از دانشمندان و عالمان از روی اندازه گیری و اعداد آن علم می توانند کشفیات دیگر دانشمندان را خوب بفهمند.

صفرهای موجود در عدد گزارش شده ممکن است با معنی باشند یا محل ممیز را نشان دهند. مثلا طول ۸۰۲mm که یک عدد دو رقمی است، بر حسب متر برابر ۰٫۰۰۸۲ است، چون نتیجه تغییر نکرده پس این طول بر حسب متر هم یک عدد دو رقمی است. بنابراین قاعده کلی این است که: صفرهای سمت چپ هرگز معنی دار نخواهند بود. صفرهای پایانی نیز ممکن است معنی دار باشند یا نباشند. اگر طول زمینی را ۲۳۰m اندازه بگیرید، در این اندازه گیری عدد گزارش شده دارای ۴ رقم با معنی می باشد، البته بدون ممیز تشخیص معنی دارابودن یا نبودن رقم آخر با قطعیت مشخص نمی‌شود ، مگر اینکه از نحوه اندازه گیری اطلاعی داشته باشیم.

تبدیل واحدهای اندازه گیری

در اینجا میخواهیم تبدیل بعضی از واحد های اندازه گیری را برای شما توضیح دهیم.

هر پوند چند کیلوگرم است؟

کیلوگرم (kg) یکای جرم در سیستم متریک و یکای اصلی اس آی است که برابر با هزار گرم و ۲۰۵/۲ پوند است.

هر متر چند سانتی متر است؟ هر متر ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

هر کیلوگرم شامل ۱۰۰۰ گرم می باشد.هر سانتی متر شامل ۱۰ میلی متر می باشد.بعضی ها برایشان سوالی پیش خواهد امد که اگر از اندازه کوچک به بزرگ بخواهیم تبدیل واحد کنیم چگونه باید عمل کنیم.مثلا هر گرم چند کیلوگرم است؟یا سوالاتی از قبیل اینکه ۱۲پوند چند کیلو است؟ مقدار هر پوند چند کیلو است؟

برای این قبیل سوالات باید ابتدا تبدیل واحد از اعداد بزرگ به واحدهای کوچکتر را یاد بگیریم.مثلا اگر ۱ کیلوگرم ۱۰۰۰ گرم است، ۱ گرم ۱ هزارم یک کیلو گرم است ، دقیقا برعکس عمل می کنیم ، در قسمت اول عدد مورد نظر ضرب در ۱۰۰۰ شده و در قسمت دوم عدد مورد نظر تقسیم بر ۱۰۰۰ شده است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه