هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت(16 اردیبهشت)

تابناک: برنامه ۹۰ دیشب از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به قهرمانی تیم‌های استقلال و سپاهان در لیگ و جام حذفی و نیز بازیهای هفته 33 لیگ برتر پرداخت.

 

در ابتداي برنامه، خلاصه ای از 3 بازی نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصاویری پخش شد .

 

مسعود مرادی کارشناس حضوری داوری این برنامه بود ، وی بر این باور بود که پنالتی استقلال مقابل فولاد صحیح نبود و محسن ترکی در این صحنه اشتباه کرد ، البته پنالتی فولاد درست بود .

 

مهدی رحمتی : یک سال بزرگترم !

 مهدی رحمتی مهمان این هفته برنامه 90 بود و قهرمانی استقلال را به هواداران تیمش تبریک گفت. وی در ابتدا از علی امیری معاون باشگاه تشکر کرد و سپس از بابازاده و دیگر دست اندر کاران باشگاه هم تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به حمایت های مالی علی انصاری به انتقاد از وزارت ورزش پرداخت و گفت: امسال نمی دانستیم که زیرنظر کجا هستیم چراکه وزارت هیچ کمکی به استقلال نکرد و مسئولان ما تنها بودند. در نیم فصل اول هیچ پولی در کار نبود و خیلی از نفرات ما حتی 10درصد از قراردادهای خود را هم نگرفتند.
رحمتی در مورد داستان کناره گیری اش از تیم ملی و انجام مصاحبه علیه کی روش تاکید کرد: آن زمان عصبانی بودم و حرف های خوبی نزدم. قطعا کی روش که مربی منچستریونایتد و رئال مادرید بوده مربی بزرگی است و حزو بهترین مربیانی که به ایران آمده اند محسوب می شود.
وی ادامه داد: ما رابطه ای بسیار صمیمی داشتیم به حدی که وی پیش از بازی با کره اعلام کرد خیالش از دروازه راحت است چرا که بهترین گلر آسیا را دارم ولی بعد مسائلی مطرح شد و چیزهایی شنیدم که برای مطمئن شدن از آن تصمیم گرفتم اعلام کناره گیری کنم تا واکنش ها را ببینم.
دروازه بان استقلال با تاکید بر این نکته که این اتفاق فقط برای وی رخ نداده تصریح کرد: دانیال داوری هم وقتی دعوت شد گفت نمی تواند به ایران بیاید ولی این برخورد فقط با من شد و کسی نپرسید چرا کناره گیری کرده ام. تیم ملی نیز در شرایط حساسی است و اکنون اگر مسائل را بازگو کنم و تیم ملی به جام جهانی نرسد من مقصر اصلی قلمداد خواهم شد.
وی در پاسخ به سوال فردوسی پور مبنی بر اینکه اختلافاتش با نکونام چقدر در این تصمیم نقش داشته گفت: هیچ نقشی نداشت. من و نکونام 12 سال دوست صمیمی بودیم ولی دو سه ماه با هم کاری نداشتیم. هرگز هم مشکل کاپیتانی در استقلال وجود نداشت و من خودم به خاطر اینکه وی کاپیتان تیم ملی است گفتم بازوبند را ببندد.
رحمتی افزود: همه فکر می کردند او جای مجیدی آمده و به خاطر التهاب سکوها تصمیم گرفت بازوبند را نبندد. در بازی با گهر قصد داشتم بازوبند را به او بدهم که قلعه نویی تاکید کرد خودم ببندم ولی دو نفر از بازیکنان ما دو بهم زنی کرده و رابطه ما را خراب کردند. اکنون هم مشکلی با هم نداریم.
وی در مورد علت مصدومیت های مداوم خود گفت: من دوست دارم همیشه آماده باشم و به همین دلیل زیاد تمرین می کنم. صبح ها اختصاصی به تمرین می پردازم و به خاطر فشار بالای تمرینات با مصدومیت هم مواجه می شوم.
رحمتی در مورد از دست دادن پنالتی مقابل سپاهان درنیمه نهایی جام حذفی تاکید کرد: من جزو پنالتی زن ها بودم و روز قبل نیز در تمرینات تمام ضرباتم گل شده بود. خوشحالم که ضربه بعدی را مهار کردم تا شکست به نام من نوشته نشود. مهار آن ضربه اندازه یک قهرمانی برایم ارزش داشت.
دروازه بان استقلال در پایان گفتگویش حاضر به عذرخواهی از کی روش نشد و اظهار داشت: همه دوست دارند من به تیم ملی برگردم و هر وقت بخواهند باتمام وجود در خدمت‌شان خواهم بود چراکه تیم ملی نه متعلق به من است و نه کی روش بلکه متعلق به مردم است اما کاری نکردم که از کی روش عذرخواهی کنم. به خاطر کناره گیری ام تنها از مردم عذرخواهی می کنم.

 

سپس در ادامه جشن قهرمانی سپاهان در اصفهان به تصویر کشیده شد .

 

سنگ در دست عادل فردوسی پور !

 

تکه سنگی که در جریان بازی فینال جام حذفی تماشگران دو تیم به سوی یکدیگر پرتاب کرده بودند در دستان عادل فردوسی پور به بینندگان نشان داده شد.

گل‌محمدی: گزینه نظرسنجی اشتباست

 

در ادامه یحیی گل‌محمدی مهمان تلفنی برنامه 90 بود ، ویدرباره انتقادهای زیادی که در ساعات گذشته به او و تصمیم‌هایش در دیدار نهایی جام حذفی وارد شده گفت: متاسفانه، درباره بازی با سپاهان و حرف و حدیث‌های زیادی پس از این باخت مطرح شد که بی انصافانه بود ، در 20 بازی فقط یک باخت در پرسپولیس داشتیم ، در فینال با یک تیم بزرگ بازی داشتیم ، اگر ضربه بنگر به جای تیر دروازه گل می شد و یا در پنالتی که شانس تعیین کننده است ما شانس داشتیم الان بهترین بودیم..
وی افزود: کار را به هر حال شروع کردیم و کمتر کسی فکر می کرد بتوانیم با برد ملوان به مرحله بعدی حذفی صعود کنیم. در ادامه بازیهای خوبی انجام دادیم و عملکرد خوبی ارائه کردیم. در لیگ و جام حذفی خوب پیش رفتیم. در جام حذفی، ملوان، ذوب آهن، نفت و داماش را شکست دادیم و فشار زیادی متحمل شدیم اما ارزیابی همه مربوط به بازی آخر است اما برایتان مثال می زنم اگر در فینال لیگ قهرمانان، دورتموند ببازد کسی می آید مسابقه پیامکی بگذارد و بگوید دلیل این ناکامی چیست؟ من نیم فصل سرمربی تیم بودم و در نیم فصل دوم مسوولیت بر عهده من بود.
گل محمدی با بیان اینکه من حرف زیاد دارم گفت: پرسپولیس امسال یکی از بحرانی ترین سالهای دهه اخیر را پشت سرگذاشت و در این شرایط هیچ مربی حاضر نبود بیاید و قبول مسوولیت کند. حتی این پیشکسوتان که انتقاد می کنند انگار چند ماه منتظر چنین روزی بودند. یا اعضای هیات مدیره که الان این حرفها را می زنند بعد از بردهای تیم زنگ می زدند و یک به یک تبریک می گفتند. نژاد فلاح در حدی نیست که بخواهد این چنین صحبت کند. هیات مدیره یک جمع است و نه یک نفر. الان چه شده بعد از یک باخت آن هم مقابل سپاهان با تجربه، این حرفها را می زنند و به دنبال استعفای من هستند. اگر توپ بنگر گل می شد من الان شده بودم امپراتور و رویانیان شده بود وزیر. متاسفم که خیلی راحت می آیند راجع به پرسپولیس صحبت می کنند. در سایتهای مختلف و روزنامه ها ببینید چه قدر ما را بعد از بازی فینال تخریب کرده اند. این انصاف نیست. نباید ارزیابی یک مربی را بر روی یک بازی بگذارند. یک باخت، هفت برد و هشت مساوی کارنامه ما در مسابقات لیگ بوده است و من به همین خاطر از همه بازیکنانم تشکر می کنم.
وی در پاسخ به این سوال که اگر به روز مسابقه برگردیم باز هم از همان ترکیب استفاده می کنید، گفت: ترکیب ما خوب بود و مشکلی نداشت. علی کریمی 85 دقیقه برای ما بازی کرد. ما برای این بازی مصدومهای زیادی داشتیم. بازی سنگینی بود و حضور کریمی از ابتدا شوک خوبی بود هم به ما و هم به حریف. ما مشکلات زیادی داشتیم اما توانستیم مدیریت کنیم و بازی خوبی انجام دادیم. موقعیتهای گلی ما خیلی بهتر از حریف بود. این را هم از یاد نبرید که به خاطر 17،18 روز تعطیلی در شرایط مسابقه نبودیم. مشکل پرسپولیس، من، دایی، استیلی و دنیزلی نیستیم. بزرگترین مشکل پرسپولیس بی ثباتی مدیریتی است.
گل‌محمدی درباره تعویض انصاری‌فرد هم گفت: باید بگویم که انصاری فرد سرماخورده بود و بین دو نیمه به من گفت که با توجه به بیماری که داشتم بدنم ضعیف شده و فکر نمی‌کنم بتوانم در نیمه دوم بازی کنم. لازم دانستم که درباره این موضوع توضیح دهم.
گل‌محمدی همچنین درباره خداحافظی ناگهانی علی کریمی از فوتبال گفت: من هم خبر نداشتم. کریمی بر اساس نظر شخصی ‌اش چنین تصمیمی گرفته است و علت آن را نمی‌دانم. البته شاید عصبانی بوده و چیزی گفته است اما همان طوری که گفتم من اطلاعی از این موضوع نداشتم وی در ضمن از مهدوی کیا عذر خواهی کرد  سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید عملکردش در این تیم رضایتبخش بوده است. او همچنین می گوید شرمنده مهدی مهدوی کیاست چون این بازیکن مظلومانه از فوتبال خداحافظی کرد. .

 

رویانیان : برای استقلال بی جهت پنالتی گرفتند 
پس از حرفهای یحیی، رویانیان روی خط برنامه 90 آمد ، وی در ابتدا ازمهدوی کیا و هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد و در مورد نژادفلاح گفت : نژادفلاح تناقض‌گویی زیاد دارد و من به عنوان مدیرعامل درباره کادرفنی تصمیم می‌گیرم .
 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه نود گفت: مشکل اصلی ما عدم ثبات مدیریت بود.
گل‌محمدی درخواست استعفا داده اما هنوز تصمیم به تعویض او نگرفته‌ام و اگر بخواهد بماند از او پشتیبانی می‌کنم.  در نیم فصل، کادر فنی و بازیکنان مقتدرانه عمل کردند. از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم. در ضمن از مهدوی‌کیا بدلیل نوع خداحافظی‌اش عذرخواهی می‌کنم و کوتاهی‌مان را در این زمینه می‌پذیرم.  با باشگاه هامبورگ هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: هیئت مدیره ما تنها چهار نفر است که نژادفلاح به دلیل اینکه رئیس ورزش استان تهران است باید تکلیفش مشخص شود، نژادفلاح از این صحبتهای ضد و نقیض زیاد می کند اما هماهنگی بین هیئت مدیره 100 درصد وجود دارد و از الان می گویم که تیم برای فصل بعد آماده شده است و ما برای فصل آینده حداقل یک جام می خواهیم.
مدیرعامل پرسپولیس در خصوص وضعیت سرمربی این تیم در آینده گفت: یحیی گل محمدی پیش من آمد و می خواست استعفا دهد، استقلال با یک پنالتی اشتباه قهرمان شد و اگر ضربه سر بنگر گل می شد یحیی گل محمدی الان بهترین مربی ایران بود ولی با این حال اگر او بخواهد بماند ما صد در درصد از او حمایت می کنیم.

 

آخرین مهمان 90

 

رحیمی مدیرعامل سپاهان در دقایق پایانی برنامه نود در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: استعفا دادن را کار خوبی نمی دانم و اگر استعفا دادم برگشتن را قبول ندارم و در شخصیت من نیست که از تصمیمی که گرفتم بازگردم. از اعضای هیئت مدیره سپاهان تشکر می کنم اما موضوعی است که همه باید بدانند؛ تیم هایی که در کورس قرار دارند باید در شرایط برابر بازی کنند اما ما 11 بازیمان زودتر از استقلال برگزار شده است و من میروم تا بلکه شرایط برابر شود.

 

پرسش و پاسخ نظرسنجی 90

 

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که علت ناکامی پرسپولیس چه بود 1- بازیکنان، 2- مربیان  3- مدیریت، که ‌نزدیک 46 درصد مربیان کادر فنی را عامل ناکامی معرفی کردند ،29 درصد بازیکنان را مقصر قلمداد نمودند و ‌باقی به گزینه مدیریت رأی دادند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه