هر آنچه باید درباره اخذ ویزای شینگن بدانید

راهنمای اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن، محوزی برای ورود بدون محدودیت به کشور و یا کشور های محدوده شینگن است. اخذ مجوز ورود به کشور های یاد شده، موجب حذف تمامی محدودیت های توریستی برای گردشگران خواهد شد. رویای سفری خاطره انگیز به کشور های عضو شینگن، با ویزای توریستی شینگن برآورده خواهد شد.

ویزای شینگن چیست ؟
به چه کسانی ویزای توریستی شینگن تعلق میگیرد ؟ مدت اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟
کشورهای عضو محدوده شینگن کدامند؟ مدارک مورد نیاز ویزای شینگن کدام است ؟
از شروع درخواست ویزای توریستی شینگن تا دریافت ویزا چه مدت زمان میبرد؟انواع ویزای توریستی شینگن کدام است ؟
ویزای شینگن شامل کدام ویزاهاست ؟ ویزای محدود منطقه شینگن چیست ؟
ویزای ملی شینگن National شامل چه ویزایست ؟
ویزای A شینگن چیست؟
ویزای B شینگن چیست ؟
ویزای C شینگن چیست ؟
ویزای Dشینگن چیست ؟

ویزای شینگن چیست ؟

قرارداد معاهده شینگن در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵م در عرشه کشتی ،،پرنسس ماری آسترید،، روی رودخانه ماسل نزدیک شهری به نام شینگن در لوکزامبورگ (مرز بین فرانسه و آلمان) به امضای ۵ کشور آلمان فرانسه ، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ رسید . که بواسطه این معاهده ورود ساکنین اروپایی بدون روادید به این کشورها آزاد شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی آنها کم شود . معمولا روادید بصورت برچسب یا مهر بر روی کاغذهای مربوطه در گذرنامه شخص چسبانده یا زده می شود. صدور Schengen visa برای کسانیست که ساکن یا اتباع کشورهای محدوده شینگن نیستند و می خواهند به این محدوده وارد شوند .

۲۶کشور عضو معاهده شینگن هستند.
آلمان D، فرانسه F ، ایتالیا H، پرتقال P ، هلند NL ، بلژیک FIN ، سوئد B ، لوکزامبورگ L ، نروژ N ، فنلاند M ، دانمارک DK، لیتوانی LT، لتونی LVA، اسپانیا E، لهستان PL، مجارستان،اتریش A، استونی EST، اسلواکی SK، اسلونی SVN ، چک CZE ، ایسلند S، یونان GR ، لیختن اشتاین ، سوئیس CH ، مالت M،*) در سال ۲۰۰۹م ۴کشور قبرس ، بلغارستان ، رومانی ، سوئیس بطور کامل مفاد پیمان را قبول کردند و رسمأ وارد شینگن شدند.

*)ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا (بجز بولیوی ، پرو ، کلمبیا …)

ساکنین و اتباع کشورهای قاره استرالیا و کشورهای ژاپن ، کره جنوبی و مالزی نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند و می توانند حداکثر ۹۰روز به کشورهای شینگن وارد و خارج شوند .

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی شینگن

  • تکمیل فرم دخواست و امضا آن با اتصال یک عکس جدید
  • اصل و کپی پاسپورت ،حداقل شش ماه مانده به پایان اعتبار ،همچنین ارائه تمام نسخ ویزای فبلی خود،گزرنامه هم باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد
  • عکس ۳*۴ چهار قطعه تمام رخ زمینه سفید و جدید
  • ترجمه سوابق شغلی به زبان انگلیسی (البته در حال حاضر سفارت فرانسه مدارک را بدون ترجمه و بصورت فارسی  دریافت میکند. )
  • عدم سو پیشینه
  • پرینت گردش حساب سه ماه آخر و موجودی بالای ۴۰میلیون تومان که توسط بانک مهر و امضا شده .
  • بیمه درمان که هزینه های درمان را تا سقف ۳۰,۰۰۰€ پوشش میدهد که قبل از ویزا ارائه شود و در صورت رد شدن ویزا می توان بیمه را لغو کرد.
  • چک رمزدار یا ضمانت نامه بانکی
  • سند ملک به نام شخص متقاضی (برای خانم های خانه دار کپی سند مالکیت و مدارک شغلی همسر ، اگر پدر ساپورت کننده باشد ارائه یک سند ملکی برای کل خانواده کافیست )
  • گواهی اشتغال به کار خطاب به سفارت شامل سمت ، تاریخ استخدام ، میزان درآمد وزمینه فعالیت شرکت در صورتیکه شرکت  خصوصی باشد لیست بیمه که نام توریست در آن ذکر شده باشد
  • کپی روزنامه رسمی ، اساسنامه ، جواز کسب . پروانه مطب ، کارت نظام پزشکی

دسته بندی  ویزای شینگن

  1. ویزای لباس شینگن USV،شامل ویزای Aترانزیت فرودگاهBویزای ترانزیت ، ویزای Cویزا توریستی است و غیر قابل تمدید است.
  2. ویزای اعتبار نامحدود منطقه ای LTV فقط دولتی که ویزا صادر کرده  بعلاوه چند کشور محدود که شخص قبلا مشخص کرده  میتواند برود. . برای کارهای انسان دوستانه ، یا پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شینگن شده اند اعطا می شود .
  • ویزای ملی ،جهت مطالع ،یا تجارت و کار است .شامل ویزای نوع Dاست . اقامت بلند مدت یکساله دارد قابل تمدید است .

 

ویزای نوع Aشینگن: این نوع ویزای ترانزیت است . مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شینگن پرواز خود را تعویق و راهی کشوری در خارج از شینگن گردد.

ویزای نوع Bشینگن : نوعی ویرای عبور است . مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و می تواند از شبنگن بعنوان منطقه عبو،ی استفاده کند تا از طریق زمینی خود را به کشوردیگری  غیر از شینگن برساند .

ویزای نوع Cشینگن : از نوع ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان از طریق آن وارد شینگن می شوند . برای اخذ آن پرینت  حساب بانکی و پرینت آخرین فیش حقوقی ، چک بانکی در وجه آژانس و یا سند ملکی به نام شخص را از قبل آماده کنید تا ضمانت برگشت شخص باشد .

روش دیگر آن دریافت دعوت نامه  رسمی جهت بازدید از فامیل ویا دعوت نامه معتبر مبنی بر حضور در یک نمایشگاه بین المللی است .

دریافت کنندگان ویزای C بسته به هدف و شرایط سفر خود یکی از سه نوع  تعداد دفعات ورود را به شینگن دریافت می کنند :

  • Single entryیکبار ورود :که با عدد ۱ مشخص میشود ، یعنی  پس از یکبار ورود و خروجتان از شینگن ویزایتان بدون توجه به اعتبار ویزا و تعداد روزهای مجاز باقیمانده آن باطل خواهد شد و پس از یکبار استفاده از ویزا باطل خواهد شد .
  • ویزای دو بار ورود ۲ : بعد از استفاده از تعداد دفعات  مجاز ورود ، ویزا بدون توجه به تاریخ خواهد شد .
  • تعداد ورود نامحدود : به تعداد نامحدود در مدت اعتبار ویزا حق ورود و خروج دارید.Multiple

ویزای نوع Dشینگن : از نوع ویزای بلند مدت است که دانشجویان ، تجار و بازرگانان می گیرند تا بتوانند در طی سال بارها به شینگن  وارد واز آن خارج شوند .

ویزای یکبار ورود نوع D چیست ؟ برای کسانی صادر نیشود که به دلایل مشخص مثل خدمات درمانی قصد اقامت محدود برای دوره ای تعیین شده در یکی از کشورهای عضو شینگن را دارند و بعد به کشور خود باز می گردند .

ویزای چند بار ورود نوع D چیست؟ فرد بدون اخذ روادید دیگری به تمام کشورهای ناحیه شینگن بدون محدودیت سفر می کند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه