نکاتی درباره نگهداری از روکش و کاور مبلمان

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 28 فروردین

مبلمان یک خانه باعث شخصیت بخشیدن به فضای منزل شده و تبدیل به بخشی از روتین و روزمرگی زندگی و مکانی برای گذراندن روزها و استراحت کردن پس از یک روز سخت کاری خواهند شد. حتی گاهی برخی مبل‌ها یا صندلی‌های خاص ممکن است برای همیشه با یک هویت یا یک شخصیت در ارتباط باشند و با ان عجین شوند؛ برای مثال “صندلی مادربزرگ” یا “کاناپه اتاق نشیمن قدیمی‌مان”. این‌ها نمونه‌ای از شخصیت گرفتن مبلمان و تاثیری است که در زنده کردن خاطرات برای ما دارند.

راهنمای نگهداری از روکش و کاور مبلمان

نکاتی درباره نگهداری از روکش و کاور مبلمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

نگهداری از روکش و کاور مبل ها

در اثر استفاده مداوم ممکن است خیلی سریع روکش و کاور مبل کثیف شده و یا کوسن‌ها یا محل نشیمن مبل کمی فرورفته شود به ویژه در خانه‌هایی که کودک خردسال دارند این موضوع بیشتر دیده می‌شود. وقتی مواد پر شده درون مبل یا کوسن شکل اصلی خود را از دست بدهند، به تدریج باعث بدشکل و خراب شدن کاور مبل نیز می‌شود.

بنابراین یکی از راه‌های موثر در نگهداری از روکش و کاور مبلمان، خواه مبل و صندلی‌ها منزل و خواه مبلمان اداری، این است که هر از گاهی مواد درون آن را جابجا کرده و با ضربات آرام کمی پوش دهید تا دوباره به شکل اصلی خود بازگشته و نشستن روی آن‌ها راحت شود. این کار نهایتا چند دقیقه زمان می‌برد اما در عوض نتایج چشمگیری خواهد داشت.

دوری از نور خورشید

چنانچه مبلمان منزل یا مبلمان اداری شما دارای روکش چرمی یا روکشی از جنس پارچه‌های لطیف است، حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که به منظور جلوگیری از خراب شدن کاور مبل هیچ‌وقت آن‌ها را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید سبب فرسودگی تدریجی روکش و  کاور مبل و کاهش طول عمر مبلمان می‌گردد.

البته اگر مبل‌ها هر از گاهی برای مدت کوتاهی در معرض نور آفتاب باشند، چندان ضرری نخواهد داشت اما برای نگهداری هر چه بهتر از مبلمان مورد علاقه‌تان باید آن‌ها را در فضاهایی قرار دهید که از تابش مستقیم نور آفتاب دور باشد و یا با نصب پرده میزان نور خورشید را کاهش دهید.

استفاده از لکه‌برهای مناسب

در هنگام خرید مبلمان حتما به جنس روکش آن دقت کرده و از فروشنده درباره ترفندهای لکه‌بری آن سوالاتی بپرسید و سعی کنید بهترین مواد تمیزکننده یا شوینده‌ای که برای آن جنس مورد استفاده قرار می‌گیرد را بیابید. استفاده از مواد لکه‌بری حرفه‌ای بهترین شیوه برای تمیز کردن کاور مبل ها به حساب می‌آید زیرا این مواد علاوه بر تمیز کردن روکش مبل، باعث ایجاد لایه محافظی روی کاور مبل شده و از لکه گرفتن آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مواد لکه‌بری تخصصی مبلمان می‌توانند روند آسیب روکش مبل بر اثر اشعه ماورابنفش نور خورشید را نیز کاهش دهند.

جارو کردن مرتب مبلمان و کاناپه‌ها

نکاتی درباره نگهداری از روکش و کاور مبلمان, پورتال خبری فرهنگی گهر

هر چه جارو کردن مبلمان کمتر انجام شود، احتمال آسیب دیدن روکش مبل بیشتر می‌شود. نشستن گرد و خاک و غبار روی اثاثیه و مبلمان منزل اجتناب ناپذیر است و مسلما کاناپه‌ها و مبل ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. با هر بار نشستن روی مبل، وزن وارده به سطح آن باعث می‌شود گرد و خاک به لایه‌های زیرین روکش و کاور مبل نفوذ کند. در دراز مدت چنانچه این گرد و غبار با استفاده از جاروبرقی تمیز نشود، می‌تواند باعث آسیب رساندن به مبل و تخریب هر چه سریع‌تر آن شود. بنابراین جارو کردن مرتب مبلمان یکی از بهترین شیوه‌های نگهداری از آن است.

نگهداری تگ مشخصات مبلمان

اغلب در هنگام خرید مبلمان جدید و یا تعویض روکش آن‌ها، یک تگ روی آن قرار دارد که حاوی اطلاعاتی درخصوص سبک، مدل، شماره پارچه مبلی، تاریخ حمل به مشتری، مشخصات مواد درون کوسن‌ها و مبل است. دانستن تمامی این اطلاعات برای تمیز کردن و تعویض روکش و کاور مبل ها اهمیت دارد. حتما این تگ‌ها و برچسب‌ها را در جای مطمئنی نگهداری کرده تا در صورت لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

مراجعه به مبل ‌شویی برای خدمات حرفه‌ای

حتما سالی یکبار مبلمان خانه و یا مبلمان اداری را برای تمیز کردن به یک مرکز ارائه خدمات مبل‌شویی حرفه‌ای بسپارید زیرا در این مراکز خدماتی، مبلمان کاملا تمیز شده و از روش‌های حرفه‌ای برای از بین بردن لکه‌های سرسخت استفاده می‌شود.

در مبل شویی‌ها با استفاده از آب داغ و محلول‌های تمیزکننده ضدمیکروب خاص، اقدام به تمیز کردن مبلمان کرده و علاوه بر ظاهر تمیز ، باعث خوشبو شدن آن‌ها می‌شود. لازم است پیش از اینکه روکش و کاور مبل‌ کاملا کثیف شده و لکه بگیرد اقدام به شستشوی آن کنید و بدین ترتیب در نگهداری هر چه بهتر مبلمان خود بکوشید.

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي