نکات ضروری سفر در تابستان

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 25 خرداد

تا شروع تابستان و آغاز تعطیلات فاصله زیادی نمانده است. سفرهای تابستانی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خانواده‌های ایرانی در این روزهای گرم است چون می‌توانند با خیال راحت و بدون داشتن دغدغه درس و مدرسه فرزندانشان به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنند.

نکات ضروری سفر در تابستان

نکات ضروری سفر در تابستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما سفر در تابستان به دلیل وجود آب‌و‌هوای گرم شرایط خاصی دارد و همان طور که می‌دانید باید مراقب سلامتی خود و همراهان باشید. یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در سفرهای تابستانی غذاست. مخصوصا اگر قرار است مسافران مدت زیادی را در راه باشند باید حتما از سالم بودن غذایی که می‌خورند مطمئن شوند. بهترین کار تهیه غذاهای کاملا پخته شده و خانگی است چون غذاهای نیم‌پز شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها دارند و در هوای گرم خیلی زود فاسد می‌شوند. اگر هم تمایل به خوردن غذاهای رستوران‌های بین‌راهی وجود دارد باید از رستوران‌های معتبر و شناخته‌شده غذا تهیه شود. اما نکته‌های ضروری درباره سفر در تابستان همین جا تمام نمی‌شود. در ادامه این متن در مورد نکته‌های بیشتری توضیح داده می‌شود.

رعایت بهداشت در گرما

گرما بهترین موقعیت برای رشد باکتری است و بیماری‌هایی مثل گرمازدگی و ناراحتی‌های گوارشی از مشکلات سفر در گرما به حساب‌ می‌آیند. اما می‌توان به‌راحتی و با رعایت چند نکته بهداشتی از بروز این مشکل‌ها پیشگیری کرد. اشخاصی که قصد دارند با اجاره ویلا در شمال تعطیلات خود را سپری کنند به نظافت محیط ویلا باید دقت کنند. در مدت سفر شستن دست‌ها را فراموش نکنند و به‌اندازه کافی مواد شوینده همراه خود داشته باشند. لباس‌های روشن و نخی یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که در هوای گرم شهرهای شمالی کمک می‌کند تا گرمای کمتری حس شود. و در آخر کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب را فراموش نشود.

لذت یک سفر ارزان را تجربه کنید

بسیاری از افراد علاقه دارند در تعطیلات تابستان به شهرهای زیادی سفر کنند اما نمی‌خواهند وسایل زیادی همراه خود ببرند و قصد دارند تا حد ممکن سفرشان هزینه کمتری داشته باشد. با توجه به اینکه اقامت در هتل‌ها گران است، هتل آپارتمان‌ها با توجه به امکاناتی که دارند جایگزین خوبی‌اند. فرقی نمی‌کند به کدام شهر ایران سفر می‌کنید اگر به شهرهای زیارتی یا گردشگری می‌روید در بیشتر آن‌ها هتل آپارتمان‌ها خدماتی مناسب و باکیفیت دارند. اما به دلیل وجود تعداد زیادی مسافر و زائر اجاره هتل آپارتمان در مشهد و شهرهای زیارتی دیگر راحت‌تر است.

مراقب باشید که بدنتان دچار کم‌آبی نشود

یکی از مشکلاتی که شاید در سفرهای تابستانی پیش بیاید کم‌آبی است؛ چون گردشگران مشغول بازدید و تفریح‌ هستند و ممکن است مراقب سلامتی‌شان نباشند. برای جلوگیری از کم‌آب شدن بدن بهتر است به‌صورت مرتب از آب‌های آشامیدنی و آب‌میوه‌ها استفاده شود تا املاح معدنی به‌اندازه کافی به بدن برسد. رعایت این مسئله در سفر به شهرهای گرم اهمیت بیشتری دارد. شهرهای جنوب ایران در تابستان در اوج گرما هستند و مثلا اگر مسافری قصد دارد تعطیلات را در اقامتگاه بوم گردی در شیراز سپری کند بهتر است از میزبان آدرس آب‌میوه‌فروشی‌های نزدیک اقامتگاه را بپرسد که به جز آب از آب‌میوه‌های طبیعی هم استفاده کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي