نکاتی مهم قبل از خرید کامپیوتر برای کودکان

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 20 مرداد

نکاتی مهم قبل از خرید کامپیوتر برای کودکان

نکاتی مهم قبل از خرید کامپیوتر برای کودکان, پورتال خبری فرهنگی گهر

دكتر عرب گل فوق تخصص روانپزشكی كودكان در مصاحبه ای گفت : استفاده از رایانه باید قوانین و مقرراتی داشته باشد.
وی تصریح كرد : پیش از خریدن رایانه برای كودك حتما باید مقرراتی وضع شود ، به طور مثال پس از ساعت ۱۱ شب نباید از رایانه استفاده شود یا ساعات استفاده از آن به یك ساعت در شبانه ر وز محدود شود و در زمان امتحانات نباید از رایانه استفاده كرد، اما در روزهای جمعه و تعطیل امكان استفاده بیشتر از رایانه را می توان به كودك داد.
به گفته دكتر عرب گل : بهتر است رایانه در یك مكان عمومی در منزل قرار داده شود چرا كه اگر این وسیله در اتاق كودك قرار داده شود ، امكان نظارت بر آن وجود ندارد و بهتر است همه این قوانین بیش از ورود رایانه به منزل نوشته شود كه این باعث اجرایی شدن این قوانین از سوی كودك می شود.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه : برخی از كودكان زمینه مساعدی برای یادگیری سریع تر رفتارهای نامناسب دارند و به طور مثال در صورت استفاده از بازی های رایانه ای با محتوای خشن سریعتر از دیگر همسالانشان تحت تاثیر قرار می گیرند و این رفتارها را از خود بروز می دهند و در واقع با شخصیت ها و رفتارهای به نمایش گذاشته شده در این بازی ها همانند سازی می كنند.
دكتر عرب گل توصیه كرد : والدین پیش از خریدن بازی های رایانه ای نخست خودشان این بازی ها را مشاهده كنند و در صورت وجود محتوای خشن یا نامناسب در آن ، از خریدن این بازی برای كودكشان خودداری كنند یا استفاده از آن را برای كودك محدود كنند.
به گفته وی : برخی از این بازی ها باعث تشدید تنش ها و استرس های كودكان می شود كه این امر به ویژه در كودكانی كه زمینه های اضطرابی دارند، مشكل ساز است.
دكتر عرب گل : توصیه كرد ، والدین هنگام استفاده از بازی ها در كنار كودك بنشینند و اطلاعات خود را درباره نحوه استفاده از رایانه افزایش دهند تا در صورت مشاهده افزایش تنش در كودك خود ، استفاده از این بازی ها را محدود كنند.

منبع : گروه سبک زندگی سیمرغ

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي