نفت تهران صدرنشین جدید/توقف دوباره پرسپولیس

هفته هفتم لیگ برتر با انجام 7 دیدار ادامه پیدا کرد و نفت تهران با پیروزی برابر ذوب آهن اصفهان 14 امتیازی شد و به صدر جدول رسید. ذوب آهن نیز همچنان با 3 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. سپاهان هم با پیروزی برابر فجر به رده دوم جدول صعود کرد.
.
دربی گیلان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی اخلاق زیر سوال رفت زیرا تماشاگران دو تیم بارها علیه یکدیگر فحاشی کردند.
.

دومین روز از هفته هفتم لیگ بر‌تر فوتبال دیشب با دیدار فولاد و پرسپولیس به پایان‌رسد که دو تیم از ساعت ۲۰ در ورزشگاه تختی اهواز در حضور ۱۵ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که در پایان به تساوی یک بر یک رسیدند.

.

نفت تهران صدرنشين جديد ليگ
تيم فوتبال نفت تهران با پيروزي مقابل ذوب آهن صدرنشين جديد ليگ برتر لقب گرفت.
.
در ادامه بازيهاي هفته هفتم ليگ برتر فوتبال (چهارشنبه) چهار بازي همزمان از ساعت 19 در شهرهاي رشت، تهران، اصفهان و كرج برگزار شد.
.
در اصفهان تيم فوتبال سپاهان توانست با تك گل جواهير سوكاي (86) از سد ميهمان خود فجرسپاسي عبور كند و سه امتياز اين ديدار خانگي را بدست بياورد. سپاهان با اين پيروزي 13 امتيازي شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سايپا در رده دوم قرارگرفت. فجر سپاسي هم 11 امتيازي ماند و به رده هشتم سقوط كرد.
.
در رشت داربي حساس گيلان در نهايت با تساوي بدون گل خاتمه يافت. داماش گيلان و ملوان براي اعاده حيثيت در اين بازي قديمي و بهبود وضعيت خود در جدول به مصاف هم رفته بودند كه دو تيم در نهايت امتيازها را تقسيم كردند. ملوان 12 امتيازي شد و به رده چهارم آمد، داماش هم با 9 امتياز در رده يازدهم قرار گرفت.
.
در كرج گهر دورود ميزبان نفت آبادان بود. در اين بازي ابتدا فريد عابدي (14) شاگردان مهدي تارتار را پيش انداخت اما در ادامه بازي آباداني ها از ميزبان خود پيش افتادند. رضا خالقي فر (36) و رسول نويد كيا (68) براي تيم آباداني گلزني كردند،‌ اما اين پايان كار نبود و تقي نائيبي (92) گل تساوي را براي گهر به ثمر رساند. گهر در حال حاضر با 6 امتياز در رتبه سيزدهم قرار دارد و نفت آبادان هم با 5 امتياز همچنان در مكان شانزدهم است.
.
اما در تهران مصاف نفت تهران و ذوب آهن با پيروزي نفت همراه بود. يعقوب كريمي (46) تك گل شاگردان ابراهيم زاده را به ثمر رساند تا اين مربي در مصاف با تيم قبلي خود با پيروزي از زمين خارج شود، ضمن اينكه ابراهيم محمدي از ذوب آهن با دريافت كارت قرمز از بازي اخراج شد. مهدي رجب زاده نيز در دقيقه 59 يك پنالتي را براي تيم اصفهاني از دست داد. نفتي‌ها با اين پيروزي 14 امتيازي شد و به صدر جدول صعود كرد.
.
.
تساوی دیگربرای پرسپولیس ، میلیاردی هاهمچنان ناكام
 تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ادامه رقابتهای لیگ برترمقابل فولاد خوزستان به مساوی رسید تا تیم میلیاردی ها یك تساوی دیگر در كارنامه خود ثبت كنند.
  تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در هفته هفتم مسابقه های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران، امشب (چهارشنبه شب ) در ورزشگاه تختی شهر اهواز به مصاف هم رفتند.
.
این دیدار كسل كننده در پایان با نتیجه مساوی یك بر یك به پایان رسید تا همچنان پرسپولیس با بازیكنان میلیاردی خود ناكام باشد و هواداران این تیم روز های خوب تیم محبوب خود را نبینند.
.
تیم فوتبال پرسپولیس تهران دراین مسابقه با گل محمد قاضی در دقیقه 74 با نتیجه یك بر صفر از فولاد خوزستان پیش افتاد، اما ایوب كلانتری در دقیقه 90 آرزوی های پرسپولیس را بر باد داد.
.
در نیمه نخست تیم فوتبال فولاد خوزستان تیم برتر میدان بود و این تیم در دقیقه 11 با خطایی كه حسین ماهینی مدافع تیم پرسپولیس انجام داد، صاحب ضربه پنالتی شد كه ایوب كلانتری در دقیقه 12 این پنالتی را با واكنش خوب نیلسون جونیور از دست داد.
.
در دقیقه 25 با ضربه زیبای اسماعیل شریفات موقعیت بسیار جدی روی دروازه تیم پرسپولیس ایجاد شد كه بازهم نیلسون جونیور ناجی دروازه پرسپولیسی ها بود.
.
دردقیقه 12، امیرحسین فشنگچی با مصدومیت مواجه شد و جای خود را به میثم نقی زاده بازیكن جدید سرخپوشان پایتخت كه از تیم ماشین سازی تبریز به پرسپولیس تهران پیوسته است، داد.
.
در دقیقه 39، محمد نوری با ضربه خوب خود تنها موقعیت جدی سرخپوشان پایتخت را در نیمه اول روی دروازه فولاد خوزستان ایجاد كرد.
در دقیقه 41، بختیار رحمانی كاپیتان فولادی ها با ضربه ای زیبا تیرك دروازه پرسپولیس را به لرزه در آورد و در ضربه برگشت، عباس پورخسروانی موفق شد دروازه پرسپولیس را باز كند كه این گل آفساید اعلام شد.
.
شریفات نیز در دقیقه 45 بار دیگر در موقعیت تك به تك دروازه پرسپولیس را با خطر جدی مواجه كرد كه باز هم نیلسون جونیور ناجی دروازه سرخپوشان پایتخت شد.
.
با شروع نیمه دوم بازی كسل كننده را تا اواسط این نیمه ادامه یافت و هر دو مربی مجبور به استفاده از مهره های هجومی خود شدند.
.
علی كریمی كه در نیمه دوم به میدان آمد، در دقیقه 74 با پاس زیبا حسین ماهینی را صاحب موقعیتی مناسب كرد و این بازیكن نیز با سانتر زیبای خود باعث شد تا محمد قاضی با ضربه سر دروازه فولاد را باز كند.
.
در همین لحظه یكی از تماشاگر نماها با پرتاب یك بطری آب و احتمالا سنگ باعث شكستگی سرحسین فركی مربی با اخلاق فولادی ها شد تا همچنان شاهد صحنه های زننده در فوتبال كشورمان باشیم.
.
دو تیم در ادامه این دیدار بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند و نتوانستند موقعیت های مناسبی را برروی دروازه هم ایجاد كنند، اما تیم فولاد كه كاملا برتر از حریف بود در دقیقه 90 با ضربه سر ایوب كلانتری بازی را به تساوی كشاند.
.
هر دو تیم در پایان هفته هفتم 6 امتیازی شدند و در میان تیم های انتهای جدول قرار دارند.
.
در دیگر دیدار مهم امشب داماش و ملوان هم به مصاف هم رفتند که دربی شمالی ها با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. ملوان با این تساوی 12 امتیازی شد و در جایگاه پنجم قرار دارد و در سوی دیگر داماش هم با 9 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.
.
نتایج دیدارهای این هفته به این شرح است:
نفت تهران یک – ذوب آهن صفر
داماش گیلان صفر –  ملوان صفر
گهر دورود 2 – نفت آبادان 2
تراکتورسازی صفر – صبای قم صفر
آلومینیوم هرمزگان یک- مس کرمان صفر
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه