نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد

نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد

Telegram نرم افزاری است که اخیرا به دلیل امنیت بالای خود توجهات بسیاری را جلب کرده است و حتی در یک مورد که در ماه فوریه واتس اپ برای مدت زمان چهار ساعت از دسترس خارج بود، در همین زمان تلگرام بیش از ۵ میلیون ثبت نام جدید داشت.
تلگرام نرم افزار کوچک و فوق امن برای پیام رسانی است که چندان البته شناخته شده نمی باشد. اما تفاوت های اصلی این ابزار با سایر ابزارهای مشابه همچون وایبر و واتس اپ در چیست؟
نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
امنیت
وب سایت اصلی این ابزار اذعان کرده است که: ما به شما حریم خصوصی تان را باز میگردانیم. در واقع جنبه های امنیتی این ابزار نیز نشان دهنده همین امر است. این ابزار دو گونه متفاوت از امنیت را برای دو مورد متفاوت از چت ارائه میکند. برا چت های استاندارد، رمزگذاری Server-Client و Client-Server به کار گرفته میشود که به این معنی است که پیام شما نیاز به رمزگذاری در سرور تلگرام ندارد.
این موضوع برای اغلب چت ها و گفتگو های روزمره مفید و کافی است و امتیاز آن این است که امکان چت و پیام رسانی به شکل Multi-Platform را مهیا میکند. برای داشتن یک گفتگو رمزگذاری شده End-to-End باید از گزینه چت رمزی یا Secret استفاده کنید که در این صورت تلگرام به هیچ وجه پیام های رمز گذاری شده را دریافت نمیکند.
در واقع Secret Chat در تلگرام به هر اندازه که فکر کنید از وجوه امنیتی برخوردار است و همه نکات لازم در این خصوص را مد نظر دارد:
نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
امنیت پیام ها با رمزگذاری های نا متقارن AES 256 بیتی و RSA 2048 بیتی تضمین شده است. بهترین قسمت برای امنیت این ابزار این است که اساسا نیاز نیست تا کاربر اقدام خاصی را برای داشتن امنیت صورت دهد. تلگرام به قدری به امنیت خود مطمئن است که جایزه ای ۲۰۰ هزار دلار را برای هک شدن خود پیشنهاد میکند – اینجا.
همین امنیت منجر به آن شد که یک و نیم میلیون از شهروندان کره جنوبی نرم افزار چت مخصوص خود یعنی Kakao Talk را رها کنند و به تلگرام بپیوندند.
تسهیلات و سادگی
همواره بین امنیت و تسهیلات و سادگی یک چالش وجود دارد اما تیم غیر انتفاعی پشت تلگرام تلاش فراوانی کرده است که این چالش را عقیم بگذارد. با تمام امنیتی که این نرم افزار ارائه میکند، اما در عین حال بسیار ساده است. شروع استفاده از آن دقیقا مشابه نصب و راه اندازی وایبر است. بعد از آن به سادگی میتوانید پیام رسانی کنید:
نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
شاید واسط کاربری آن در ابتدا کمی متفاوت و پیچیده به نظر آید اما همه چیز درآن گویا است و به سهولت قابل استفاده. این ابزار بر روی هر سه سیستم عامل موبایل یعنی اندروید، وین فون و iOS موجود است و همچنین نسخه های دسکتاپ آن برای ویندوز، مک و لینوکس نیز وجود دارد.
نکته دیگر آن است که علیرغم اینکه پیامها در این ابزار رمزگذاری شده اند اما سرعت پیام رسانی بسیار بالا است. این به دلیل استفاده از پروتکل MTProto است که مختص به این ابزار طراحی شده است. همچنین طراحان این ابزار در سراسر دنیا سرورهای مختلفی را برای برنامه خود تدارک دیده اند.
ایده ها
برنامه های چت و پیام رسانی که میتوان یافت، اغلب فاقد یک رهیافت کلی و دیدگاه خاص در پشت خود هستند، اما تلگرام متفاوت است. زمانی که تیم طراح از بازگرداندن حریم خصوصی سخن میگویند، این هدف اصلی آنها است. اما به هیچ وجه سادگی را قربانی این هدف نکرده اند.
همچنین هر چند هنوز کد برنامه به شکل کامل منتشر نشده است، اما تیم طراح بر این قصد هستند که نرم افزار را به شکل Open Source منتشر کنند. طراحان نرم افزار بر این عقیده هستند که اضافه شدن افراد خلاق برای بهبود کار نرم افزار بسیار ضروری است:
نرم افزار اندروید تلگرام به زودی وایبر و واتس اپ را می گیرد, پورتال خبری فرهنگی گهر
این نرم افزار توسط دو نفر طراحی شده است: نیکولا و پاول دورو که بنیانگذاران شبکه اجتماعی بزرگ روسی با نام VK هستند. البته هرچند طراحان این ابزار روسی هستند اما در FAQ وب سایت خود تشریح کرده اند مقر اصلی نرم افزار در برلین است.
در نهایت اینکه باید گفت که این ابزار بسیار ساده و در عین حال به لحاظ امنیتی قدرتمند است. ترکیبی از امنیت سرعت و قدرت و خلاقیت را در این ابزار میتوان دید.
منبع: تابناک
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. زهرا

    بسیار زیبا بیان کردید استفاده کردم دستت طلا

  2. mozhgan

    سلام.ببخشید من چند وقته پیامام از تلگرام وقتی میاد صدا نداره.وقتی افلاینم مثل واتساپ پیاماش نمیاد فقط موقعی که انلاین هستم میاد. ممنون میشم اگر ایمیل کنید واسم

  3. زیز

    سلام عکس ها دانلود نمیشه خیلی دیر کانکت میشه استیکرا باز نمیشن چرا اینجوری شده اینترنتمم شاتل

  4. آیدین

    سلام چندوقته میخوام تو گروه تلگرام عکس بفرستم اما پیغام میده
    نمیدونید مشکلش چیه؟
    مدیر گروه هم خودم هستم

  5. banafshe

    دقیقا منم همین مشکل رو دارم شماره رو که وارد میکنم لودینگ نمیشه

  6. zahra

    سلام من چند روز پیش تلگرامم کانکت نمیشد لغو نصب کردم اما الان هرکاری میکنم نصب نمیشه شمارمو وارد میکنم اما لودینگ نمیشه .لطفا کمکم کنید

  7. fatemeh

    سلام،میشه بگین چرا تلگرام با adsl وصل نمیشه؟؟؟

    1. baran

      مخابرات سرور تلگرام رو بسته ، بقیه شرکت های ارائه دهنده اینترنت مشکلی ندارند فقط اینترنت مخابرات مشکل دارد

      1. hedieh

        چرا مخابرات سيستم تلگرام رو بسته ؟

    2. محدثه

      سلام.من خیلی وقته دارم از تلگرام استفاده میکنم اونم با اینترنت مخابرات.مشکلی نداشتم هیجوقت

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي