نامردی و بی عدالتی باعث مدال نیاوردن بهداد سلیمی شد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 27 مرداد

بهداد سلیمی غول وزنه برداری ایرانی با وجود اینکه قهرمانی او تقربا اثبات شده بود هیئت داوران پس از گذشت چند دقیقه که وزنه او را صحیح اعلام کردند رای به ناصحیح بودن آن دادند! و جلوی همگان بی عدالتی و نامردیشان را نشان دادند

نامردی و بی عدالتی باعث مدال نیاوردن بهداد سلیمی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو، از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (چهارشنبه) مسابقات دسته ۱۰۵+ کیلوگرم آغاز شد که بهداد سلیمی، نماینده کشورمان با ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهای گرجستان (۲ نفر)، ارمنستان (۲ نفر)، استونی، آلمان، برزیل، مصر، چک و ترکمنستان به رقابت پرداخت که در پایان حرکات دوضرب اوت کرد.

* حرکت یک‌ضرب:

سلیمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد. سلیمی برای حرکت سوم وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا هم فاصله خود را با حریفان بیشتر کند و هم رکورد جهان و المپیک را بشکند که موفق به مهار این وزنه شد تا با وزنه ۲۱۶ کیلوگرم با قرار گرفتن در جایگاه نخست به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

رکورد قبلی یک‌ضرب المپیک با ۲۱۲ کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود که در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ثبت کرده بود. البته رکورد یک‌ضرب جهان با ۲۱۴ کیلوکرم در اختیار خود سلیمی در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ پاریس بود که آن را بهبود بخشید.

پیش از سلیمی لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی با ۲۱۵ کیلوگرم این رکورد را به نام خود تغییر داد که چیزی نگذشت و سلیمی آنرا پس گرفت تا یک ایرانی همچنان عنوان‌دار رکورد فوق‌سنگین در یک‌ضرب باشد.

بعد از سلیمی لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و گور میناسیان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی سوم شد.

* حرکت دوضرب:

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را درخواست کرد و در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد، اما داوران با دو چراغ قرمز این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم بار دیگر وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را انتخاب و در حالی‌که این بار هم به راحتی آن را مهار و ثبت کرد کرده بود و داوران ۳ چراغ سفید دادند، اما ژوری رأی را برگرداندند تا کار برای وزنه بردار کشورمان سخت شود.

سلیمی برای حرکت سوم بار دیگر وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با وجود فشاری که در وزنه‌های قبلی تحمل کرده بود این بار موفق به مهار نشد تا از گردونه مسابقات بدون کسب مدال حذف شود.

با توجه به ثبت نشدن وزنه‌های دوضرب سلیمی این وزنه بردار اوت کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي