میمون و شامپانزه و گوریل چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تاريخ : 22 دی

برخی از جانوران و حیوانات هستند که از نظر فیزیکی و جسمی شباهت زیادی با هم دارند مانند میمون و شامپانزه و گوریل. اگر می خواهید بدانید میمون و شامپانزه و گوریل چه تفاوت هایی با هم دارند؟ این بخش گهر را بخوانید.

میمون و شامپانزه و گوریل چه تفاوت هایی با هم دارند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

میمون و شامپانزه و گوریل چه تفاوت هایی با هم دارند؟

نام شامپانزه معمولاً به این نوع شامپانزه اطلاق می‌شود

بدن شامپانزه از موهای قهوه‌ای تیره و ضخیمی پوشیده شده است، این موها در تمام بدن بجز کف دستها و پاها، صورت، انگشتها، پنجه پا وجود دارد.صورتش به مرور که رشد می‌کند موهای خاکستری رنگی در می‌آورد.شامپانزه دم ندارد و اندامش شبیه انسان است با این تفاوت که به جای ۱۲ جفت دنده که در انسان وجود دارد این حیوان ۱۳ جفت دنده دارد.در هر پایش دو انگشت شصت وجود دارد که در طرف مقابل هم قرار دارند که به وسیله آن می‌تواند هر جایی را که می‌خواهد به دقت بگیرد.دوره آبستنی ایشان ۸ ماه است.بچه را در سه سالگی از شیر می‌گیرند و در حقیقت تا چندین سال بچه در کنار مادرش می‌ماند.شامپانزه‌ها در ۸ تا ۱۰ سالگی به بلوغ رسیده و آماده جفت گیری می‌شوند و عمرشان تا ۵۰ سال هم می‌رسد.

قد یک اورانگوتان در حالت ایستاده ۱.۲ تا ۱.۵ متر است. به طور متوسط وزن‌شان ۳۳ تا ۸۲ کیلو است آنها چهار انگشت و یک انگشت شست دارند. پای آنها هم چهار انگشت و یک شست پای بزرگ دارد. آنها می‌توانند هم با دست‌ها و هم با پاها اجسام را نگه دارند. درازای دست بزرگترین نرها به ۲ متر می‌رسد.اورانگوتان‌ها بدنی حجیم و بزرگ، گردنی ضخیم، و بازوانی بسیار دراز، و پاهایی کوچک و خمیده دارند، و فاقد دم هستند. بیشتر بدن آنها با موی قهوه‌ای مایل به قرمز پوشیده شده، و رنگ آن در میان گونه‌ها متغیر است.اورانگوتان‌ها در طبیعت می‌توانند تا ۵۰ سال زندگی کنند. در اسارت عمرشان اندکی طولانی‌تر است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي