مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری اسلوونی

تاريخ : 17 شهریور

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری اسلوونی را در ادامه عنوان می کنیم.

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری اسلوونی, پورتال خبری فرهنگی گهر

اسلوونی یک کشور پر منظره با مکان‌های زیبا و شگفت انگیز در قلب اروپاست. این کشور با کوه‌های آلپ شرقی، دریای آدریاتیک،بالکان، ایتالیا، کرواسی و مجارستان احاطه شده است و دسترسی به آن از طریق مکان‌های اروپایی امکان پذیر است. برنامه ریزی سفر به اسلوونی یک فرصت بی نظیر برای دیدن انواع مختلفی از مقاصد همچون شهرهای پرجنب و جوش، روستاهای زیبا، کوه‌های برفی و سواحل منحصر به فرد در اختیار افراد قرار می‌دهد. در سفر بعدی خود به اسلوونی می‌توانید از مکان‌هایی که امروز معرفی خواهیم کرد بازدید کنید.

  1. ماریبور:

بعد از لیوبلیانا، ماریبور بزرگترین شهر در اسلوونی است. این شهر در نزدیکی مرزاتریش واقع شده و در کنار رودخانه دراوا واقع شده است. ماریبور به خاطر فرصت‌های زیادی که در آن وجود دارد مشهور و شناخته شده است. در ماریبور شما می‌توانید Stara trta را مشاهده کنید که قدمت آن به ۴۵۰ سال پیش برمی‌گردد. بازدید از میدان بزرگ در ماریبور را از دست ندهید که شامل میدان Slomškov، میدان اصلی و میدان قلعه است و معماری تاریخی و زیبایی در اختیار افراد قرار می‌دهد.

  1. کاپر:

کاپر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ساحلی در اسلوونی ، بخش جدایی ناپذیر زیر ساخت کشور است. این شهر هنوز هم یکی از نقاط ساحلی است که در امپراطوری Venetian مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها ، این منطقه بخشی از یوگسلاوی شد. امروزه کاپر یکی از مقاصدی است که کمتر شناخته شده است اما جاذبه‌های بسیار خوبی برای افراد فراهم می‌کند. شما می‌توانید از میدان تیتو بازدید کنید که قلب شهر است. بازدید از کاخ پرتورین مرمت شده یا بالا رفتن از برج Campanile برای بدست آوردن نمای منحصر به فرد از شهر توصیه می‌شود. یک ساحل رایگان در کاپر وجود داردکه همه افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این ساحل برای شنا یا برگزاری پیک نیک بسیار عالی است.

  1. Kranjska Gora:

این مکان برای ورزشکاران زمستانی بسیار محبوب است و در شمال غربی اسلوونی قرار گرفته است. در طول فصل زمستان، این مکان با وجود بازدید کننده‌هایی که برای اسکی و برف بازی آمده‌اند پر می‌شود. تابستان در این منطقه همچون زمستان جذاب و شگفت انگیز است. به لطف پیاده روی و کوهنوردی‌های چالش برانگیز در تابستان، این مکان بسیار شلوغ می‌شود. شما می‌توانید دوچرخه‌های کوهستانی را نیز اجاره کنید. حتی اگر علاقه ای به ورزش‌های ذکر شده نداشته باشید، Kranjska Gora یک ناحیه زیبا و خوش منظره برای استراحت در هتل های لوکس و مجللی است که در آن قرار دارد.

  1. Celj:

یکی از قدیمی‌ترین شهرها در اسلوونی، Celje است که یک شهر بسیار کوچک در کنار رودخانه ساوینجاست. جاذبه اصلی و بزرگ در این شهر، قلعه‌ بزرگی است که در قرن چهاردهم ساخته شد و امروزه نمای بسیار خوبی به شهر دارد. بهترین روش برای گذراندن روز در Celje، پیاده روی در Old Celje ( مرکز شهر تاریخی که ساختمان‌های آن به قرون وسطی برمی‌گردد ) است. شما می‌توانید در خیابان‌های سنگ فرش آن قدم بزنید، غذاخوری‌های سنتی را تحسین کنید و از معماری سنتی لذت ببرید.

  1. Ptuj:

در کنار رودخانه دراوا، شهری به نام Ptuj قرار دارد که یک مقصد بسیار زیبا در شرق اسلوونی است و مجموعه‌ی شگفت انگیزی از معماری را در خود دارد. این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرها در نظر گرفته می‌شود و در فرهنگ محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه برخی از جاذبه‌های بزرگ آن شامل بنای یادبود اورفئوس که به دوران روم باستان باز می‌گردد ، مجموعه ای از آثار و مصنوعات هنری در Ptuj Grad، تالار شهر که در سال ۱۹۰۷ ساخته شده است، صومعه دومینیکن قرن سیزدهم (امروزه میزبان بزرگترین موزه شهر است) می‌باشد. همچنین در این شهر چشمه‌های آبگرمی وجود دارد که برای استراحت عالی است.

  1. پیران:

در نوک جنوب غربی اسلوونی و در ساحل دریای آدریاتیک ، کانون رفت و آمد مکرر به نام پیران Piran قرار دارد. این مقصد یادآور ایتالیاست زیرا برای بیش از ۵ قرن ،بخشی از امپراطوری Venetian بوده است. پیران اندازه کوچکی دارد اما تاریخی، خوش منظره و عجیب است. افرادی که علاقه مند مکان‌های تاریخی هستند می‌توانند از چشم اندازها و مناظری همچون میدان اصلی با نام Tartinijev trg، قدیمی ترین ساختمان در شهر با نام خانه Venetian و کلیسای سنت جورج بازدید کنند. شما می‌توانید در دریای آدریاتیک شنا کنید.

  1. پستجنا(Postojna):

پستجنا یک شهر نسبتا قدیمی در جنوب غربی اسلوونی است اما مقصدی است که به خاطر مناظر زیبا و منحصر به فردش باید مورد بازدید قرار گیرد. این شهر به خاطر سیستم غار گسترده‌اش مشهور و شناخته شده است که دارای یک فضای ۲۰ کیلومتری از اتاق‌ها، راهروها، گالری‌هاست. همچنین یک تور با قطار نیز وجود دارد که شما را به بخش‌های مختلف غار می‌برد و می‌توانید از بخش‌های جذاب و دیدنی آن بازدید کنید. در شمال این شهر یک قلعه متعلق به قرون وسطی قرار دارد که به سمت غار ساخته شده است و یک نمای دیدنی ایجاد می‌کند.

  1. پارک ملی Triglav:

اگر دوست دارید از فضاهای طبیعی لذت ببرید و در بیرون قدم بزنید سری به این پارک ملی بزنید. بیشتر قسمت‌های پارک از جولین(رشته کوه‌هایی است که در جنوب شرقی رشته کوه‌های آلپ می‌باشند) تشکیل شده است. برای داشتن یک نمای منحصر به فرد می‌توانید در کوه‌های Triglav به کوهنوردی بپردازید یا مسیر راحت‌تر را انتخاب کنید .ماجراجویان می‌توانند از Vintgar Gorge بر روی یک پل چوبی متعلق به قرن نوزدهم عبور کنند یا از پله‌های شیب دار بالا بروند تا آب‌های خروشان آبشار ساویکا را مشاهده نمایند. قایق سواری در رودخانه سکا یک فعالیت محبوب است.

  1. Lake Bled:

این مکان به عنوان یک دروازه برای پارک ملی Triglav کار می‌کند و دارای مناظر زیبایی از رشته‌کوه‌های جولین است. دریاچه زمردی رنگ زیاد هم بزرگ نیست و می‌توان در عرض چند ساعت از آن بازدید کرد. چیزی که این مقصد را بیشتر از سایر موارد جذاب تر می‌کند، جزیره کوچکی در وسط دریاچه است که میزبان یک کلیسای متعلق به قرن هفدهم است. شما ممکن است بخواهید در سواحل آن اسب سواری کنید، قایقی را اجاره نمایید یا از قلعه موجود بالا بروید. قدمت این قلعه به قرن هفدهم برمی‌گردد و نمای بسیار زیبایی به خود دریاچه دارد.

  1. لیوبلیانا:

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در اسلوونی پایتخت آن یعنی لیوبلیانا است. اگرچه این شهر بسیار کوچک تر از بیشتر پایتخت‌های اروپایی است اما جذابیت منحصر به فردی دارد که بازدید از آن را بسیار با ارزش می‌سازد. بزرگترین جاذبه در این شهر Tromostovje است که با عنوان پل سه گانه نیز مشهور و شناخته شده است که سه پل زیبا بر روی رودخانه در کنار یکدیگر قرار دارند. شما می‌توانید از قلعه‌ها و میدان قرون وسطی در شهر قدیمی دیدن کنید. همچنین دیوارهای رومی قدیمی نیز ارزش بازدید را دارد. این شهر به عنوان پایتخت اسلوونی میزبان هنرهای زیبا و موزه های معماری جذابی است. این شهر همچنین باغ وحش و تئاتر ملی اسلوونی را نیز در خود جای داده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي