مواد محترقه مجاز برای چهارشنبه سوری + لیست

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 13 اسفند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور ابلاغیه‌ای، فهرست مواد محترقه بی‌خطر و سازندگان آن را ابلاغ کرد.

مواد محترقه مجاز برای چهارشنبه سوری + لیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

سایت صبحانه نوشت: با نزدیک شدن به پایان سال جاری، باز هم بازار خرید و فروش مواد محترقه در کشور گرم می شود و روزی نیست که مسئولان مربوطه، خبر از کشف و ضبط هزاران عدد از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را اعلام کنند. هرچند مسئولیت خانواده ها در آشنایی فرزندان با خطرات این مواد محترقه، کم نیست اما دولت نیز تلاش کرده این اقلام را به صورت استاندارد در اختیار علاقمندان قرار دهد.

بر اساس مسئولیت قانونی قوه مجریه که به استناد آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز تعیین شده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است مصادیق مواد محترقه موضوع این قانون را تهیه و منتشر کند که بر این اساس، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور ابلاغیه ای، این کار را انجام داده است.

مواد محترقه مجاز برای چهارشنبه سوری + لیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

بر اساس این ابلاغیه وزیر دفاع که صبحانه به نسخه ای از آن دست پیدا کرده است، فهرست مواد محترقه بی‌خطر و سازندگان آن به صورت مصداقی ذکر شده است. نکته مهم در این فهرست، مشخص کردن ۱۸ نوع مواد محترقه برای استفاده افراد آموزش دیده و ۴۴ نوع برای مردم عادی است که این تفکیک کمک خواهد کرد خانواده ها، دقت بیشتری را در خرید خود داشته باشند.

همچنین بر اساس این ابلاغیه، مشخص می شود که تنها سه شرکت مهم ایرانی توانایی تولید مواد محترقه را دارند که با توجه به بازار بزرگ آن، به نظر می رسد پاسخگوی نیازهای مربوطه نباشد. همچنین در این فهرست، خبری از تایید اقلام وارداتی نیست که شاید این وظیفه به سازمانی دیگر واگذار شده و یا هیچ اقلام خارجی مورد تایید وزارت دفاع قرار نگرفته است.

مواد محترقه مجاز برای چهارشنبه سوری + لیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد محترقه مجاز برای چهارشنبه سوری + لیست, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

  1. A////Z

    ممنوعه ولی ما از تولید (ملّی) حمایت میکنیم

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي