مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

اگر سلامت قلب تان برای شما مهم است باید مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید.

هر روزه متخصصین قلب اثرات رژیم غذایی بسیار ضعیف را برای قلب دنبال می کنند .برای این متخصصین ، غذاهای خاصی وجود دارد که برای سلامت قلب هرگز به این غذاها لب نمی زنند.

در ادامه 8 مورد از این غذاها معرفی شده است که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند ، همراه ما باشید.

شناسایی مواد غذایی مضر برای قلب

مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

 ۱. گوشت فراوری شده فست فودی (سوسیس ، کالباس و …)

 هات داگ و سوسیس و ژامبون بخش عمده ای از مواد غذایی مورد استفاده مردم است، این مواد غذایی به معنای واقعی کلمه از چربی های اشباع شده استفاده می کنند،  اکثر ما این حقیقت را می دانیم که این فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس با سرطان و نارسایی قلبی ارتباط دارند.

 اما گوشت فرآوری شده دقیقا چیست؟

گوشت فراوری شده به گوشتی گفته می‌شود که برای افزایش ماندگاری  آنها را تا حدی پخته و تخمیر می کنند و مقدار زیادی نمک به آن می زنند ، لازم به ذکر است که تخمیر این فرآورده های گوشتی به این دلیل است که مواد اصلی آنها ضایعات گوشت و مرغ است و برای اینکه قابل تشخیص نباشد آنها را تخمیر می کنند ، این مواد غذایی چه در استفاده کم یا چه در استفاده بیش از اندازه به طور قطع برای قلب ما مضر هستند.  پس اگر سلامتی قلب شما برایتان مهم است حتی المقدور از این فرآورده های گوشتی استفاده نکنید.

 2. گوشت قرمز

 یک استیک آبدار با کمی سس قارچ خوشمزه غذایی است که ممکن است بخواهید برای مناسبت های خاص استفاده کنید اما باید این را بدانید که این استیک خوشمزه سرشار از چربی‌های اشباع شده ، نمک و کلسترول است . وقتی که گوشت قرمز مصرف می کنید و یا قصد کباب آن را دارید باید از ادویه‌ها و گیاهان برای طعم دادن آن استفاده کنید و برای سلامت قلبتان نباید از کره، خامه و سس برای طعم دهی آن استفاده کنید.

 ۳. چیپس سیب زمینی

مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

اسنک و یا چیپس سیب زمینی یک میان وعده پر از چربی های ترانس ، کربوهیدرات و سدیم است.
یک تحقیق و بررسی در یک مجله پزشکی در انگلستان نشان داد که روزانه ۹۹ درصد از مردم در سراسر جهان بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کنند در حالی که مقدار توصیه شده سدیم روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم است ،  کسانی که بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف می‌کنند یکی از هر  ۱۰ مرگ و میر قلبی عروقی  را به خود اختصاص می دهند.
آیا این تحقیقات علمی برای خداحافظی شما با چیپس سیب زمینی کافی نیست ؟ پس اگر نمی توانید خوردن چیپس سیب زمینی را کنار بگذارید سعی کنید سراغ چیپس های پخته شده بروید نه سرخ شده!

 4. پیتزا

مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

 خوردن یک پیتزا در هفته چیزی است که بسیاری از مردم از آن لذت می برند اما متاسفانه تنها چیزی که از خوردن پیتزا به بدن ما می رسد مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات با نمک و پنیر فرآوری شده است.  حتماً لازم نیست که این غذای مورد علاقه هفتگی خود را کنار بگذارید شما می توانید یک پیتزا سالم تر با مرغ تازه، قارچ، مقدار خیلی کمی فلفل،  روغن زیتون و پنیر تازه بز تهیه کنید.

 ۵ . جوش شیرین

 استفاده از جوش شیرین در رژیم غذایی بسیار بدتر و مضر تر از شکر و یا قند است ،  استفاده از جوش شیرین می تواند منجر به افزایش وزن شود که این خود باعث نارسایی در قلب شما خواهد شد. چاق بودن شما را در معرض خطرات بسیار بالاتری  همچون سکته ، فشار خون بالا و دیابت قرار می دهد.

6. نمک

خیلی از افراد دوست دارند  غذای خود را با نمک بیشتری سرو کنند اما نمک می تواند باعث مشکلاتی نظیر فشار خون شود ، اگر فشار خون شما بیش از حد بالا باشد شریان های  قلبی می‌توانند باریک و سفت شوند و احتمالاً منجر به سکته قلبی خواهد شد . بنابراین اگر در حال حاضر با فشارخون بالا مواجه هستید سعی کنید استفاده نمک را محدود کرده و به جای آن از ادویه هایی  همچون ، زیره، رزماری، سیر و دارچین استفاده کنید چرا که اینها به کاهش فشار خون شما در حد زیادی کمک خواهد کرد

 ۷. نوشیدنی های انرژی زا

مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

اکثر نوشیدنی های انرژی زا  ادعا می کنند که یک نوشیدنی سالم برای تقویت و افزایش انرژی شما هستند. این شرکتها چند تقویت کننده انرژی طبیعی را با کافئین مخلوط می کنند و این باعث می شود که  ضربان قلب شما را بر هم بزند ،  نوشیدنی های انرژی زا همواره باعث می‌شوند که بدن فرد کمبود خواب بسیار زیادی را تجربه کند.

۸. نان سفید

مواد غذایی مضر برای قلب را بشناسید

 شاید شما بخواهید برای سلامتی تان نشاسته کمی مصرف کنید چرا که نشاسته فقط به قند تبدیل می شود اما این را باید بدانید که نان سفید سرشار از نشاسته می باشد در این مواقع باید سعی کنید از نان سبوس دار استفاده کنید چرا که حاوی فیبر  بیشتری نسبت به انواع نان سفید هست و بسیار آرام تر هضم می‌شود  و این به تنظیم قند خون کمک خواهد کرد.
منبع : ba-bamail
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه