مواد غذایی برای جوان سازی پوست

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 27 مهر

مواد غذایی برای جوان سازی پوست

مواد غذایی برای جوان سازی پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

در واقع در درم ( زیر خارجی ترین لایه پوست)، کلاژن پایه و اساس بافت همبند است که از ساختار پوست پشتیبانی می کند و برای جوانتر سازی پوست ضروری است اما با افزایش سن، تولید آن در بدن کمتر می شود و به این علت است که آنزیم ها با شکشتن کلاژن آن را کاهش می دهند و باعث نازک شدن پوست و از دست دادن احساس پری و سبب تشکیل چین و چروک می شوند.

در حالی که بدن برای تعمیر آنچه که آسیب دیده است به طور مداوم ایجاد کلاژن های جدید می کند در حدود سن ۳۵ سالگی، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش یافته، و کیفیت کلاژن نیز به خوبی سال قبل نیست اما خبر خوب این است که علاوه بر محصولات موضعی و درمان، مواد غذایی بهترین راه طبیعی برای افزایش کلاژن در پوست می باشد تحریک کلاژن سازی با استفاده از محصولات موضعی در خانه و انتخاب شیوه زندگی مناسب کمک می کند تا پوست قدرت، استقامت و حجم خود را حفظ کند در این مقاله بهترین غذاها برای بازگرداندن، بازسازی و تعمیر کلاژن آسیب دیده برای جوان سازی پوست و ضد پیری بیان می شود.

سیر

یکی از بهترین منابع تولید گوگرد، که برای تولید کلاژن در بدن لازم استسیر همچنین اسید لیپوئیک و تورین دارد که به بازسازی الیاف کلاژن آسیب دیده کمک می کند.

صدف

صدف طبیعی منابع غنی از روی یک عنصر ضروری برای روند کلاژن سازی است همچنین و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن و ویتامین B12 است، صدف یک گزینه کم کالری است و یک لیست طولانی از فواید سلامتی دارد.

چای سفید

از ساختار کلاژن پشتیبانی می کند با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه کینگستون چای سفید ممکن است از پروتئین های ساختاری پوست به طور خاص کلاژن محافظت نماید اعتقاد بر این است از فعالیت آنزیم تجزیه کلاژن و خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند.

مرکبات

مطالعات نشان می دهد که میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت که سرشار از ویتامین C هستند توانایی در کمک به آمینو اسیدهای لیزین و پرولین برای تبدیل شدن به کلاژن را دارند. آنتی اکسیدان ویتامین C همچنین در کمک به خنثی کردن رادیکال های آزاد که سبب شکستن کلاژن و الاستین در پوست است بسیار مهم می باشند.
 
پروتئین

علاوه بر اینکه شما باید نیاز روزانه به پروتئین را مصرف کنید سفیده تخم مرغ هر دو لیزین و پرولین را دارد بنابراین اضافه کردن سفیده تخم مرغ به رژیم غذایی خود می تواند از تولید طبیعی کلاژن در بدن حمایت کند و برای کسانی که رژیم گیاهی دارند و ترکیب محصولات حیوانی مانند تخم مرغ و یا گوشت بدون چربی را دوست ندارند آجیل بخصوص بادام زمینی دارای پروتئین لیزین است.

سبزیجات نارنجی

بازگرداندن و بازسازی – سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج و سیب زمینی شیرین که سرشار از ویتامین A هستند و سبب بازیابی و بازسازی کلاژن آسیب دیده می شوند.

انواع توت ها

دفع آسیب – تمشک و انواع توت ها رادیکال های آزاد تمیز کرده و سطح کلاژن را افزایش می دهد.

سویا

بلوک کننده پیری – منابع شیر سویا، پنیر یا پنیر سویا، سویا دارای جنیستین ( هورمون گیاهی است با خاصیت آنتی اکسیدان ) که باعث تولید کلاژن شده و به جلوگیری از آنزیم هایی، مانند MMP ها کمک می کند و از پیری پوست جلوگیری می نماید.

ماهی

ایجاد سلول های قوی تر – ماهی مانند ماهی تن و ماهی قزل آلا دارای اسید چرب امگا ۳ است می گوید سلول های پوست توسط یک غشاء چرب محافظ احاطه شده است هنگامی که سلول های سالم باشند آنها قادر به حمایت از ساختار پوست می باشند.

سبزیجات قرمز رنگ

حفاظت از آفتاب – گوجه فرنگی، فلفل و چغندر حاوی لیکوپن آنتی اکسیدان است. لیکوپن به عنوان یک sunblock ( ضد آفتاب ) طبیعی عمل می کند و با افزایش سطح کلاژن از پوست در برابر آسیب محفاظت می کند.

سبزیجات سبز تیره

برگردادن تولید کلاژن – سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین Cمی باشد و می تواند تولید کلاژن را برگردانند در محصولات موضعی، ویتامین C وجود دارد. و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که سبب تثبیت آنزیم پیام رسان شکننده کلاژن می شود این نیز بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و از ضعیف شدن کلاژن جلوگیری می کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي