مهاجرت علی کریمی به کانادا ؟!

مهاجرت علی کریمی به کانادا صحت دارد ؟ علی کریمی بازیکن بازنشسته معروف و سرمربی تیم فوتبال ایران ، قصد مهاجرت به کانادا را دارد ؛ در ادامه جزئیات خبر را می خوانید

مهاجرت علی کریمی به کانادا ؟!

به گزارش یک منبع معتبر : علی کریمی تصمیم دارد کمی از فضای فوتبال فاصله بگیرد و برای زندگی به کشور کانادا مهاجرت کند.

همچنین برادرش نیز مدت های پیش به آمریکا مهاجرت کرده است. علی کریمی  مدتی است خانواده‌اش را به کانادا فرستاده و خودش هم قصد دارد به جمع اعضای خانواده‌اش بپیوندد.

وی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱، بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بود و با ۱۲۷ بازی و ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر این تیم مشترکاً با جواد نکونام به‌شمار می‌رود.

علی کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از او یاد می‌شود. کریمی در سال ۲۰۱۸؛ با کسب ۹۱٪ آراء کاربران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا شناخته شد.او همچنین در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه شرکت داشته‌است.

کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در جام آزادگان و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن ۱۳۷۷ به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد، و پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ نیز حاضر بود.

منبع
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه