مناسب ترین لباس برای نوزادان در تابستان

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 10 تیر

مناسب ترین لباس برای نوزادان در تابستان

بسیاری از والدین به اشتباه لباس کودکان را کم و بدن آنها را در معرض اشعه آفتاب قرار می‌دهد.

مهمترین عامل و تأثیر گذار بر روی پوست و در فصل تابستان، نورخورشید و گرمای حاصل از آن است که به دنبال آن تعرق و از دست رفتن آب بدن را به همراه دارد.

با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نورخورشید در ساعات گرم روز یعنی از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر می‌توان از اثرات کوتاه مدت آفتاب سوختگی در فصل تابستان جلوگیری کرد.

مناسب ترین لباس برای نوزادان در تابستان, پورتال خبری فرهنگی گهر

مناسب ترین لباس برای نوزادان در تابستان

در صورتیکه بدون رعایت و نپوشیدن لباس مناسب، بدون پوشش و عدم جبران آب از دست رفته بدن در به مدت طولانی برابر نورخورشید قرار بگریم دچار آفتاب سوختگی و گرمازدگی ناشی از گرما خواهیم شد.

این گونه موارد، بدن به دلیل تعریق زیاد آب خود را از دست می دهد و بالانس آب بدن و مواد شیمایی بدن بر هم می‌خورد و در صورت ادامه وضعیت و عدم رسیدگی به مرگ می‌انجامد.

بهترین راه مبارزه با گرمازدگی ناشی از گرمای تابستان نوشیدن آب خنک و اجتناب از قرار گرفتن ناگهانی در برابر آفتاب و اشعه خورشید است.

افرادی که قصد گرفتن حمام آفتاب دارند باید به تدریج در برابر نورخورشید قرار دهند تا بدنشان به مرور زمان عادت کند و دچار آفتاب سوختگی لک و تیرگی پوست نشوند.

تعریق زیاد یکی از عوامل افزایش دهنده بیماری‌های قارچی و میکروبی است به همین دلیل این بیماری‌ها در فصل تابستان که بدن مرطوب است شایع می‌باشد.

پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد به خصوص کودکان و افراد مسن که پوست حساسی دارند.

این متخصص پوست و مو و زیبایی گفت: «استفاده از چتر و کلاه به خصوص برای کودکان در فصل تابستان لازم است و بسیاری از والدین به اشتباه لباس کودکان را کم و بدن آنها را در معرض اشعه آفتاب قرار می‌دهد.»

آفتاب سوختگی در سنین کودکی به خصوص افراد پوست روشن عواقب جبران ناپذیری در بزرگسالی دارد که ایجاد خال، لک و حتی سرطان پوست از جمله این عوارض می‌باشد.

منبع: ninidari.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي