معرفی بهترین و موثرترین مسکن ها برای درد دندان

تاريخ : 17 آبان

بهترین و موثرترین مسکن ها برای درد دندان در ادامه این مطلب به شما عیزیان معرفی می کنیم

معرفی بهترین و موثرترین مسکن ها برای درد دندان, پورتال خبری فرهنگی گهر

به هنگام درد دندان انسان فکری جزء بهترشدن درد دندان دیگر ندارد د این بین با نمایش دارو های که در درمان مسکن نمودن درد دندان است  که انسان به آن دچار می شود و همه ما دوست داریم خیلی زود از شر دندان درد با مسکن خلاص شویم در اینجا بهترین مسکن درد دندان را به شما معرفی خواهیم کرد.

قرص های مسکنی که برای تسکین دندان درد باید استفاده کرد زیاد هستند اما قرص هایی که بتوان کارایی لازم را در کاهش زود هنگام دندان درد داشته باشد تعدادشان انگشت شمار است.

بهترین مسکن برای درد دندان

با داشتن دندان هایی نا مناسب دندان درد ممکن است هر لحظه افراد را گرفتار کند که در چنین مواقعی بیشتر مردم هنگام دندان درد سراغ داروهای تسکین دهنده درد می روند اما چه قرص هایی می تواند تسکین دهنده ی زود هنگام درد دندان باشد. در ادامه با تالاب همراه شوید.

در این میان بهترین و موثرترین روش، راه حل خلاصی از دندان درد مراجعه به دندان پزشک است و همه ی درمان های خانگی در بهترین حالت آن می توانند به طور موقت تسکین درد دندان شما باشد.

تسکین دندان درد اگر چه با مصرف قرص های مسکن می تواند موقتی باشد اما تازه اگر این قرص ها بتوانند درد حاد شما را تسکین دهند، علت درد سر جای خود باقی می ماند و سرانجام شما باید به دندان پزشک مراجعه کنید تا علت درد را برایتان رفع کند، اما در مواردی که واقعا به دندان پزشک دسترسی ندارید، بهترین راه تسکین درد درمان های دارویی است که البته ملاحظات خودش را دارد.

درمان های سنتی شاید به اندازه درمان های دارویی در تسکین درد درمان موثر نباشند. اما داروهای موثر بر دندان درد کدام اند؟ در ادامه، پاسخ این پرسش را خواهید گرفت.

تسکین دندان درد با ایبوپروفن :

ایبوپروفن قرصی که این روزها برای همه مردم آشنا است و در واقع یکی از موثرترین و در دسترس ترین داروهای تسکین دندان درد است. این دارو در بیشتر موارد در صورت مصرف درست می تواند دندان درد شما را تسکین دهد طوری که به داروی دیگری نیاز نداشته باشید. ایبوپروفن در ۲ دوز ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی گرم در بازار دارویی ایران موجود است. تسکین دندان درد

مسکن های برای درد دندان

استامینوفن و تسکین دندان درد :

استامینوفن هم از داروهای موثر بر درد است. استامینوفن با نام Paracetamol هم در دنیا معروف است. هرچند خاصیت ضددردی دارد ولی خاصیت ضدالتهابی شناخته شده ای ندارد.

استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر داروهای ضددرد تجویز می شود. در خانم های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می شود.

زیاده روی در مصرف استامینوفن و تجاوز از دوز مجاز دارو می تواند مشکلات کبدی شدیدی ایجاد کند اما به هر حال این قرص می توان در تسکین دندان درد به افراد کمک کند.

مفنامیک اسید :

معلوم نیست دقیقا چرا مفنامیک اسید به عنوان داروی تسکین دندان درد میان عامه مردم مطحر شده است. قضیه این است که حتی متاسفانه برخی از داروخانه ها هم برای دندان درد به جای ایبوپروفن که داروی موثرتری برای تسکین دندان درد است، مفنامیک اسید می دهند.

مفنامیک اسید و ایبوپروفن از یک خانواده هستند ولی اثر ایبوپروفن در تسکین دندان درد بهتر است و مفنامیک اسید بیشتر در دردهای عادت ماهیانه، میگرن و… تجویز می شود.

تسکین دندان درد با مصرف قرص های کورتون :

دگزامتازون و بتامتازون از جمله داروهای کورتونی هستند که می توانند در تسکین دندان درد موثر باشند اما متاسفانه در کشور ما مصرف و حتی تجویز آنها بیش از حد لازم است که برای سلامت زیانبار است.

برای دریافت کورتون از داروخانه تجویز پزشک ضروری و فروش آنها بدون نسخه ممنوع است. کورتون هایی مانند دگزامتازون در دندان های معمولی نباید استفاده شوند. اثر این داروها بیشتر ضدالتهابی است.

این داروها اصلا در خط اول و دوم تجویز دندان پزشکان نیستند و بهتر است تا جایی که ممکن است از آنها برای تسکین دندان درد استفاده نشود.

آنتی بیوتیک و نقش آن در تسکین دندان درد :

آنتی بیوتیک ها به طور مستقیم اثری روی دندان درد ندارند. بعضی از افرادی که دچار دندان درد می شوند به خیال اینکه عفونت دندان وجود دارد و عامل درد است، سرخود آنتی بیوتیک مصرف می کنند.

در حالی که مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی کمکی به کاهش درد نمی کند. در مواقع تورم و تب، آنتی بیوتیک ها ممکن است در کنترل علائم با کاهش فشار بافتی کمک کننده باشند، ولی آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین اثر ضددردی ندارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي