معرفی انواع کوله پشتی مسافرتی

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 1 خرداد

یکی از مهمترین وسایل سفر و مسافرت و کمپینگ، کوله پشتی است. در زمان خرید کوله پشتی باید به نکات زیادی توجه داشت. کوله پشتی مناسب باید با فرم بدن شما هماهنگ باشد. توجه داشته باشید از خرید کوله پشتی بزرگتر از فیزیک خودتان به شدت اجتناب کنید. برای آشنایی با انواع کوله پشتی این بخش گهر را بخوانید چرا که به معرفی انواع کوله پشتی مسافرتی می پردازیم.

معرفی انواع کوله پشتی مسافرتی

معرفی انواع کوله پشتی مسافرتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

انواع کوله پشتی

کوله پشتی ها در همه شکل و اندازه موجودند، ولی باید توجه کنید چه که کوله پشتی برای سفر شما مناسب است. برخی افراد از یک کوله بسیار سبک بدون بخش های اضافی لذت می برند. دیگران زوائد بیشتری را می پسندند. حتی اگر باعث وزن اضافی شود. اکنون کوله پشتی ها با انواع مختلفی از نوارها و ساختارهای حمایتی همراهند تا از فشار زیاد بار بر کمر انسان بکاهند. در گذشته های دور کوله های ساخته شده از کرباس کتانی که با یک پوشش شمعی ضد آب شده بود، به دلیل مقاومت خوبشان در برابر نفوذ آب بسیار مورد توجه بودند، اما پارچه این کوله ها بسیار سنگین و نسبت به خراشیدگی آسیب پذیر بود و اگر کاملاً خشک نمی شد و در جایی انبار می شد، خیلی زود کپک می زد.

امروزه پارچه کوله پشتی ها از جنس نایلون قوی و مقاوم در برابر خراشیدگی است. بیشتر کوله پشتی های امروز جدای از جنسشان، پوششی ضد آب بر لایه درونی و همین طور درزهایشان دارند، هرچند اگر در باران شدید گیر بیفتند، پارچه بیرونی کاملاً خیس شده و آب از اطراف زیپ ها نشست می کند. هر رطوبتی که داخل کوله برود همانجا می ماند. بنابراین همیشه در هوای نا مناسب از یک روکش کوله (یا کیسه پلاستیکی آشغال) استفاده کنید تا به طور کامل مانع ورود آب باران به داخل کوله شوید. امروزه بسیاری از تولید کنندگان روکش های بارانی بی نظیری در چندین مدل متناسب با تعداد زیادی از کوله پشتی های موجود در بازار درست می کنند.

خرید کوله پشتی

یکی از مهمترین ملاحظات هنگام خرید یک کوله پشتی، خرید کوله پشتی با اندازه مناسب با نیازها و شکل و اندازه بدن شما می باشد. وقتی یک کوله پشتی متوسط برای شما مناسب است آن را بخرید و از خرید کوله پشتی بزرگتر اجتناب کنید.

شما کوله ای می خواهید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام ابزار شما در آن جای گیرد. اگر یک کوله بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد وزن بار به طور یکنواخت در آن توزیع نخواهد شد و موجب ناراحتی خواهد شد. اگر کوله خیلی کوچک باشد روی لگنتان تکیه نخواهد داشت. روی شانه هایتان فشار خواهد آمد و احساس می کنید کوهی روی شانه دارید. اگر خیلی بزرگ باشد، کمربند زیر لگنتان خواهد افتاد. به بیان دیگر کوله باید متناسب با اندازه بدنتان باشد.

از همه مهمتر پیش از آنکه کوله را بخرید، اطمینان حاصل کنید که راحت است. توجه کنید آیا کوله روی پشت شما تغییر جهت می دهد یا وزن را به جای لگن، روی شانه هایتان می اندازد. پیش از آنکه تصمیم به خرید بگیرید تا جای ممکن کوله های مختلف را امتحان کنید. راحتی مهمترین اصل است. بی جهت تحت تأثیر رنگ ها یا ویژگی های پر زرق و برق کوله ها قرار نگیرید. وقت را برای پیدا کردن کوله ای که مناسب شما باشد، صرف کنید.

گنجایش کوله پشتی

یک راه برای تخمین ظرفیت مورد نیازتان این است که همه چیزهایی را که می خواهید در سفر با خود ببرید را در یک کیسه آشغال بزرگ بگذارید و ارتفاع، عرض و طول کیسه پر شده را به سانتیمتر اندازه بگیرید. این اعداد را برای تشخیص حجم به سانتیمتر مربع که برای کوله تان نیاز دارید، در هم ضرب کنید. تولید کنندگان آمریکایی اندازه کوله را به وسیله اینچ مربع فهرست کرده و دیگر کارخانه ها حجم را در لیتر مکعب اندازه می گیرند. بنابراین پیش از این که به خرید کوله بروید، تبدیل واحد انجام دهید.

اندازه کوله پشتی

اندازه کوله پشتی باید مطابق اندازه بالاتنه شما باشد یعنی فاصله بین شانه ها و استخوان لگن. البته تولید کننده ها با توجه به نوع و ویژگی مدل های مختلف کوله پشتی دستورالعمل های مناسب برای انتخاب اندازه کوله پشتی ارائه می دهند. اما به هر حال برای انتخاب اندازه مناسب کوله پشتی در موقع خرید طبق راهنمای زیر عمل کنید:

تمام بندهای کوله پشتی را شل کنید و آن را حدود ۲۰ تا ۳۰ پوند با قرار دادن وسایل مختلف سنگین کنید. کوله پشتی را بر روی پشت خود قرار دهید و سگک های آن را ببندید. کمربند را تا آنجایی سفت کنید که کوله به راحتی روی استخوان لگن شما قرار گیرد. در کوله پشتی هایی که میزان آویزش آن ها قابل تنظیم است، نوارهای شانه ای باید به کوله پشتی وصل باشند.

تهویه کوله پشتی

شاید شما هم کسانی را که پس از مدتی استفاده از کوله پشتی، پشت آن ها خیس از عرق شده است، دیده باشید. این افراد حتی در هنگام استراحت کوله را از پشت بر نمی دارند زیرا بیم آن را دارند که پشت آن ها در معرض باد قرار گرفته و دچار سرما خوردگی شوند. این عرق کردن تا حدی به این علت است که در طراحی کوله، تمهیداتی برای تهویه ناحیه پشت در نظر گرفته نشده است. اکنون در بازار می توان کوله پشتی هایی یافت که در طراحی و ساخت آن ها به این موضوع توجه شده است. در نتیجه تعرق در ناحیه پشت به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و دمای پشت فرد نیز به مقدار قابل ملاحظه ای پایین می آید.

در ساخت قسمت پشت این کوله ها ضمن رعایت نکاتی که به عبور هوا کمک می کنند، از اسفنج خاصی هم استفاده شده که به علت تخلخل ویژه ای که در ساخت آن به وجود آمده، هوا به راحتی از آن عبور می کند و در نتیجه تهویه بهتری در ناحیه پشت فرد به وجود می آید.

نشانه های کیفیت کوله پشتی

هنگام خرید، با دقت به دوخت های کوله نگاه کنید و کمی به درزها فشار آورید. فواصل بین دوخت ها یا نخ های پاره شده نشانه هایی از این هستند که کوله پشتی در حد استاندارد نیست. مطمئن شوید که درزها کاملا به هم دوخته شده اند و نشانه ای از در رفتگی وجود ندارد. سگک هایی که به راحتی آزاد می شوند. ابزارهایتان را محافظت کرده و دسترسی آسان را برای شما فراهم می کنند. بندهای قابل تنظیم شما را قادر به اضافه یا کم کردن حجم بار می کنند. یک پوشش بارانی کوله تان را خشک نگه می دارد. نقاط اتصال و وصله های چرمی سوراخ دار بر سطح خارجی کوله به شما اجازه اتصال ابزار اضافی را می دهند. این ها همگی ویژگی های استاندارد روی یک کوله خوب هستند.

آزمایش کوله پشتی

فروشندگان تخصصی اغلب وزنه هایی را در اختیارتان می گذارند تا کوله را در مغازه امتحان کنید. تقریباً ۱۱ کیلوگرم وزنه در کوله بگذارید. سپس به اطراف قدم بزنید تا ببینید چگونه است، هیچ بخش از کوله نباید ناراحت باشد. کمربند باید به نرمی دور لگن شما قرار گرفته و بیشتر وزن را تحمل کند. تناسب آن را به وسیله بلند کردن یک زانو امتحان کنید، اگر حرکت کوله را ناموزون می کند، احتمالاً کمربند خیلی بالا یا خیلی پایین است. نوارهای شانه نباید به زیر بغل فرو بروند. کوله نباید وقتی راه می روید به پشتتان ضربه بزند. کوله ای که خوب و متناسب تنظیم شده باشد باید تقریباً تمام وزن را روی لگن بیاندازد، نوارهای شانه فقط کوله را از افتادن به عقب حفظ می کنند.

همچنان که به اطراف مغازه قدم می زنید، گاهی سریع گام بردارید و بالا و پایین بپرید. به جلو خم شده و نوک شست پایتان را لمس کنید. بلند شوید و یک پا را روی یک نیمکت یا صندلی بالا بیاورید، سپس بدنتان را از سویی به سوی دیگر تکان دهید. کوله باید با شما حرکت کرده و نباید تعادلتان را برهم بزند. اگر روی پشتتان به این سو و آن سو حرکت کند، در تنظیم دوباره آن بکوشید. اگر مؤثر نیافتاد، به سراغ کوله دیگری بروید.

انواع کوله پشتی های ورزشی و مسافرتی

کوله طرح پوما بندی

کوله بلیزر طرح آدیداس

کوله بندیلکی طرح آدیداس

کوله پشتی طرح نایک

کوله بلیزر آسیکس

کوله بلیزر ویلسون

کوله جمع شو نایک

کوله طرح پیرکاردین

کوله آدیداس سه خط

کوله های مدرسه ای

کوله مدرسه ای چرخدار

کوله مدرسه ای کارتونی

کوله مدرسه ای قلبی

کوله مدرسه ای بلیزر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي