مشکل آب ریخته شدن روی لپ تاپ و راه حل آن

نکاتی در مورد مشکل آب ریخته شدن روی لپ تاپ و راه حل آن در ادامه عنوان می کنیم.

مشکل آب ریخته شدن روی لپ تاپ و راه حل آن

مایعات و الکتریسیته ترکیب خوبی نیستند. زمان ملاقات این دو با هم، مایعات می‎توانند حجم زیادی از مدارهای الکترونیکی را از بین ببرند و حتی اگر مراقب نباشید، شوک زیادی به شما وارد کنند، بنابراین هنگامی که دستگاه شما با رطوبت تماس پیدا می‎کند تا به طور کامل خشک نشده از آن استفاده نکنید.

فورا بعد از ریختن مایع، مطمئن شوید که دست‎هایتان و دکمه‎ی پاور لپ‎تاپ خشک هستند. اگر لازم است از پارچه‎ای برای این منظور استفاده کنید.

لپ‎تاپ خود را خاموش کنید، برای این منظور دکمه‎ی پاور را فشار دهید تا بعد از گذشت 5 ثانیه دستگاه شما به طور کامل خاموش شود.

در مرحله‎ی بعد، آن را از هرگونه منبع برق جدا کنید. اگر آن را به شارژ زده‎اید از پریز برق بکشید؛ سپس باتری را در آورید، البته اگر امکان برداشتن آن وجود دارد.

حالا دیگر از شوک برق در امان هستید. هرچیزی که به لپ‎تاپ متصل است نظیر موس، کابل‎ها، فلش‎درایوها و موارد دیگر را بکشید. هر قطعه‎ای که امکان برداشتن و باز کردن آن به سادگی وجود دارد را جدا کنید. به عنوان مثال رم، هارد یا SSD را جدا کنید.

اگر مایع نظیر آبمیوه،چسبناک است، برای تمیز کردن کامل لپ‎تاپ را پیش یک کارشناس ببرید؛ ولی اگر فقط آب بر روی دستگاه شما ریخته است، می‎توانید خودتان نیز آن را خشک کنید.

ابتدا با استفاده از یک حوله تمامی بخش خارجی را به طور کامل خشک کنید. سپس لپ‎تاپ را روی یک میز خلوت که روی آن حوله‎ی تازه‎ای را پهن کرده‎اید، قرار دهید. تا می‎توانید در لپ‎تاپ را باز کنید، به نحوی که صفحه‎ی نمایش و صفحه‎کلید در یک صفحه قرار گیرند. سپس لپ‎تاپ را رو به سمت پایین و بر روی میز و حوله‎ای که روی آن پهن شده قرار دهید. حداقل چندساعتی اجازه دهید به همین حالت باشد تا رطوبت آن بتواند خشک شود.

سپس قطعات را دوباره به هم متصل و بررسی کنید لپ‎تاپ به خوبی کار می‎کند یا خیر. اگر جواب منفی است لپ‎تاپ خود را به پیش یک کارشناس ببرید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه