محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی

محمدعلی کلی اسطوره و قهرمان بوکس جهان درگذشت

محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی

 

کلی بعد از تحمل یک دوره بیماری طولانی در ٧٤ سالگی در گذشت تا به صدر اخبار جهان بازگردد.

او مدتی طولانی مطرح ترین، محبوب ترین و پولسازترین ورزشکار دنیا بود و در ایران نیز هواداران بی شماری داشت.

کلی بیش از دو دهه از بیماری پارکینسون رنج می برد . او با لقب بزرگترین، از اسطوره‌های تاریخ ورزش است. محمد علی که صبح امروز درگذشته در اوایل دهه ١٣٧٠ سفری هم به ایران داشت.

بیوگرافی محمدعلی کلی

محمد علی (به انگلیسی: Muhammad Ali) با نام قبلی کَسیوس مارسلوس کلی جونیور ((به انگلیسی: Cassius Marcellus Clay, Jr.)) (زاده ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ – درگذشتۀ ۳ ژوئن ۲۰۱۶) لویی ویل، کنتاکی، ایالات متحده) و مشهور به محمدعلی کلی، یکی از مشهورترین بوکسرهای سنگین وزن جهان بود. او پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد. وی همچنین در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد.[۱]

ابتدای زندگی

محمّد علی در لویی ویل دوران کودکی خود را سپری کرد. در سن ۱۲ سالگی هنگامی دوچرخه کوچکش به سرقت رفت، مثل بسیاری از کودکان دیگر گریه کنان نزد پدرش نرفت بلکه ماجرا را برای پلیس محلی شان جو مارتین که یک مربی بوکس هم بود گزارش کرد. مارتین پیشنهاد کرد که راه مبارزه کردن را تحت نظر او یاد بگیرد و این پسر بچه ۱۲ ساله به سرعت تحت فرامین مارتین در امر یادگیری بوکس پیشرفت کرد. تا زمانی که به دبیرستان رفت در کنتاکی موفق به کسب ۶ عنوان شد و با این موفقیتها مسوولین مدرسه در عوض، نمرات ضعیف درسی اش را نادیده گرفتند و اجازه دادند تا او فارغ‌التحصیل شود.

در بازیهای المپیک تابستانی سال ۱۹۶۰ در رم او مدال طلای بوکس در رده سبکِ سنگین‌وزن را کسب کرد و سپس بعد از آن آموزش بوکس حرفه‌ای را زیر نظر آنجلو داندی[۲] ادامه داد و همزمان در همان سالها بود که عقاید مذهبی خود را بروز داد. ضمن اینکه نتایج دور از انتظار و خیره کننده او در مسابقات، و روحیه خستگی ناپذیرش موجب شده بود تا لقب مشت زن لویی ویل را از آن خود کند.

در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۰ در لوییس ویل، کاسیوس کلی در اولین مسابقه حرفه‌ای خود در ۶ راند توانست بر تونی هونساکر[۳] که رئیس پلیس فایتویل[۴]ویرجینیای شرقی بود پیروز شود.

از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ این مبارزه گر جوان در ۱۵ مسابقه نفسگیر دیگر حریفانش را ناک اوت کرد. کسانی مثل تونی اسپرتی[۵]، جیم رابینسون[۶]،دانی فلیمن[۷]، داک سابدانگ[۸]، آلونزو جانسون[۹]، جرج لوگان[۱۰]، ویلی بسمانف[۱۱] و لامار کلارک[۱۲] که در دوره اوج خود بیش از ۴۰ پیروزی قاطعانه داشت.

شاید هیجان انگیزترین و پر افتخارترین موفقیت کلی را در آن دوران پیروزی برابر سانی بنکس[۱۳]، آلخاندرو لاورانته[۱۴] و آرچی مور[۱۵] که سابقه ۲۰۰ پیروزی چشمگیر داشتند، باشد. اگرچه بنکس و لاورانته هر دو پس از این در مسابقات دیگر روی رینگ کشته شدند و کلی تنها مدعی عنوان قهرمانی برابر سانی لیستون[۱۶] شد. رویارویی با سانی لیستون رقابتی بود که همه بوکسورها با هراس از آن حرف می‌زدند و بوکسوری به سن و سال کم کلی نتوانسته بود او را تاکنون شکست دهد و این عنوان را کسب کند.

جنگ کلی و لیستون

کلی هدف بزرگ و انگیزهٔ خوبی داشت، اما لیستون هم از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بود و برای هر مبارزه‌ای آماده! در راند نخستین سرعت بازی کلی موجب حیرت همگان شد، حتی لیستون نیز از این مساله شگفت زده شد. قبل از مسابقه آرچی مور و سوگار ری رابینسون[۱۷] به کلی هشدار داده بودند که مراقب سر خود باشد چرا که سانی ضربات سهمگینی دارد، ضمن اینکه از وزن بالای خود در تحت فشار گذاشتن حریف استفاده می‌کرد. به همین دلیل کلی حسابی در راند اول شرایط را بررسی کرد و سعی می‌کرد به او فرصت ندهد.

در همان ابتدای راند سوم به طرز آشکاری لیستون خستگی خود را بروز داد و کلی از این مساله بیشترین سود را برد و با ضرباتی سنگین او را ضعیفتر هم کرد. در ثانیه‌های پایانی راند سوم با یکی از ضربات کلی زیر چشم سانی شکاف عمیقی خورد و همین خونریزی نیروی او را بیش از پیش تحلیل داد. در راند چهارم لیستون با بهره‌جویی از خستگی کلی کمی خود را جمع و جور کرد، اما بوکسور جوان با استفاده از همین نیروی جوانی تا راند ششم خود را سرپا نگه داشت و منتظر پایان مسابقه بود که به ناگاه لیسون پس از چند ضربه از درد به خود پیچید و اعلام کرد که بازویش در رفته و از ادامه مسابقه بازماند و کلی با قدرت خود را “پادشاه جهان” نامید و با فریاد از همه خبرنگاران حاضر در ورزشگاه خواست که در وصف قدرت نمایی او مقاله‌های جذابی بنویسند!

در یک رقابت نفسگیر و پر استرس او بالاخره قهرمان جهان شد. اما باید پس از آن قدرت و توانایی خود را به سایرین هم نشان می‌داد. در ماه نوامبر ۱۹۶۵ (میلادی) توانست قهرمان اسبق دنیا فلوید پترسون[۱۸] را شکست دهد. در راند دوازدهم داور مسابقه به علت شرایط فیزیکی بد فلوید، بازی را متوقف کرد و کلی را برنده بازی اعلام نمود.

کلی به محمد علی مبدل شد

در فاصله میان این دو مسابقه، کاسیوس به دلایل دیگری نیز مطرح و معروف شد. او دین اسلام را پذیرفت و نام خود را به محمد علی تغییر داد. اگرچه این مساله فقط از سوی عده اندکی پذیرفته شد که او را محمد علی کلی بنامند. سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ برای وی سالهای پر مشغله‌ای بودند. چرا که او مجبور شد هفت بار از عنوان قهرمانی اش دفاع کند. هیچیک از قهرمانان سابق دنیا در طول یکسال این کار را در چنین دفعاتی انجام نداده‌اند.

در مارس ۱۹۶۶ در برابر یکی از سرسخت‌ترین حریفانش که یک بوکسور کانادایی به نام گئورگ چواالو[۱۹] بود در یکی از نفسگیرترین مبارزات به پیروزی رسید. چاوالو پیش از این در رده حرفه‌ای خود هرگز شکست نخورده بود.

پس از این مسابقه او به انگلیس رفت تا با قهرمان‌های انگلیسی: براین لاندن[۲۰] و هنری کوپر[۲۱] که او را در یک بازی دوستانه در سال ۱۹۶۳ شکست داده بودند، دست و پنجه نرم کند. او هر دوی اینها را ناک اوت کرد و به آلمان رفت تا برابر کارل میلدنبرگر[۲۲] اولین آلمانی که برای عنوان ماکس اشملینگ[۲۳] می‌جنگید، به روی رینگ رود.

این مسابقه به اعتراف خودش بسیار سخت و دشوار بود، اما در راند دوازدهم بالاخره میلدنبرگ را ناک اوت کرد. در نوامبر ۱۹۶۶ او باز به ایالات متحده برگشت تا “ویلیامز[۲۴]” را در هوستون شکست دهد! ویلیامز از آن دسته بوکسورهایی بود که ید طولایی در ناک اوت کردن حریف داشت، اما محمد علی به آسانی در راند سوم او را شکست داد.

در سال ۱۹۶۶ بود که وی به از حضور در ارتش آمریکا برای جنگ ویتنام سر باز زد و اعلام کرد که هرگز به روی همنوعان ویتنامی خود آتش نمی‌گشاید، که همین مساله مدتها سر زبانها بود و پس از آن حتی از حضور در رقابتهای بوکس به مدت ۵ سال محروم شد و گواهینامه بوکسش نیز به حالت تعلیق در آمد، البته مدتی بعد این محکومیت به ۳ سال کاهش پیدا کرد.

در سال ۱۹۷۰ پس از سپری کردن دوران محرومیت خود بار دیگر جواز بوکس خود را دریافت کرد، اما به علت وقفه‌ای چند ساله در ورزش حرفه‌ای عنوان قهرمانی سال ۱۹۷۱ رادر مبارزه‌ای با جو فریزر[۲۵]در مادیسون اسکوار گاردن[۲۶] از دست داد.

مبارزه با فریزر، جیمی یانگ، کن نورتون و اسپینکس

 در سال ۱۹۷۵ محمد علی، فریزر را در مانیلِ فیلیپین شکست داد. این مسابقه یکی از جنجالی‌ترین مسابقات بوکس دنیا بود و پس از ۱۴ راند، ادی فاچ[۲۷]مربی فریزر مانع او از ادامه مسابقه شد و دست کلی به عنوان پیروز میدان بالا رفت. مجله رینگ این مبارزه را “مبارزه منتخب سال” نامید.

در ۳۰ آوریل ۱۹۷۶ رو در روی جیمی یانگ[۲۸] قرار گرفت و بدترین مبارزه خود را انجام داد. وی هم اضافه وزن پیدا کرده بود و هم از آمادگی فیزیکی خوبی برخوردار نبود و به نظر می‌رسید رقیب خود را نیز چندان جدی نگرفته بود. عده بسیاری که در کنار رینگ قرار داشتند یانگ را مستحق پیروزی می‌دانستند و حتی مربی کلی هم او را بابت عملکرد ضعیفش سرزنش کرد. در ماه سپتامبر همان سال محمد علی برابر کن نورتون[۲۹] روی رینگ رفت و در استادیوم یانکیها یکبار دیگر از مقام خود دفاع کرد.

در سال ۱۹۷۸ بار دیگر عنوان قهرمانی را که در ۱۹۷۶ از دست داده بود با غلبه بر لئون اسپینکس[۳۰] که تنها ۸ بازی حرفه‌ای داشت به دست‌آورد و برای سومین بار قهرمان سنگین وزن دنیا لقب گرفت.

اعلام بازنشستگی

در ۲۷ ژوئن ۱۹۷۹ محمد علی اعلام بازنشستگی کرد و با دنیای پر هیجان رینگ و بوکس خداحافظی نمود. اگرچه در طی دو سال پس از آن مسابقاتی هم انجام داد ولی در آخرین مسابقه خود برابر ترور بربیک[۳۱] که ۱۲ سال از او جوانتر بود شکست خورد و پس از این شکست در سال ۱۹۸۱ با رکورد ۵۶ پیروزی، ۳۷ ناک اوت و ۵ شکست به طور کامل از بوکس کناره گیری کرد.

محمد علی کلی همیشه فاصله‌اش با حریف نسبت به سایرین بیشتر بود و ضرباتش به سر از هر بوکسور دیگری بیشتر بود. اگرچه شاید این مساله در طول یک مسابقه ریسک بیشتری داشته باشد اما ضربات سنگین به اعضای بدن برای ناک اوت کردن حریف از روی رینگ موثرتر است و کلی معتقد بود نمی‌خواهد با فریب دادن دیگران قهرمان شود.

دوران پس از بازنشستگی

در سال ۱۹۸۲ محمد علی دچار سندروم پارکینسون شد، اما از محبوبیتش نزد مردم و هوادارنش چیزی نکاست و همچنان مورد توجه میلیونها تن در سراسر جهان بود. در سال ۱۹۹۶ افتخار روشن کردن مشعل المپیک را در جورجیای آتلانتا پیدا کرد.

از آنجایی که دخترش لیلا علی[۳۲] به رشتهٔ پدر علاقه فراوانی داشت از سال ۱۹۹۹ بوکس حرفه‌ای را آغاز کرد. اما پدرش پیش از این در سال ۱۹۷۸ در مورد بوکس زنان گفته بود: “زنان هرگز نمی‌توانند به خاطر فیزیولوژی بدنشان مثل مردان بوکس بازی کنند. ضربات سهمگین بوکس باعث بروز مشکلاتی برایشان می‌شود که گاهی جبران ناپذیر است.”

واکنش به حرف‌های ضداسلامی ترامپ

اسطوره مسلمان بوکس دنیا اواسط ژانویه بود که به به اظهارات ضد اسلامی کاندید اصلی جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهور سال آینده آمریکا واکنش نشان داد. نامزد اصلی حزب جمهوری در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا گفته بود این کشور باید ورود مسلمانان به این کشور را ممنوع و شرایط زندگی آن‌ها رد خاک آمریکا را محدود کند.

محمد علی در بیانیه‌ای که NBC آن را منتشر کرده بدون آوردن نام ترامپ نوشت: “ما به عنوان مسلمان باید مقابل این آدم‌ها که می‌خواهند از اسلام برای رسیدن به هدف‌های مقطعی خودشان استفاده کنند بایستیم. این آدم‌ها، خیلی‌ها را از راه شناخت اسلام منحرف کرده‌اند. مسلمان‌های واقعی می‌دانند یا باید بدانند اسلام علیه هیچ کس نیست. ” [۳۳]

مرگ

محمد علی قهرمان و اسطوره سنگین وزن سابق بوکس جهان در روز سوم ژوئن ۲۰۱۶ پس از ۳۲ سال تحمل بیماری پارکینسون بر اثر مشکلات تنفسی در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.[۳۴]

آمار کلی

نتیجهرقیبراندتاریخمکان
باختتروور بربیک –Trevor Berbick۱۰ (۱۰)۱۹۸۱-۱۲-۱۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی ناسائو، باهاما
باختلری هولمس –Larry Holmes۱۰ (۱۵)۱۹۸۰-۱۰-۰۲محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردلئون اسپینکس –Leon Spinks۱۵ (۱۵)۱۹۷۸-۰۹-۱۵محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیو اورلان
باختلئون اسپینکس –Leon Spinks۱۵ (۱۵)۱۹۷۸-۰۲-۱۵محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردارنی شاورس–Earnie Shavers۱۵ (۱۵)۱۹۷۷-۰۹-۲۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
بردآلفردو اوانجلیستا–Alfredo Evangelista۱۵ (۱۵)۱۹۷۷-۰۵-۱۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاندوور، مریلند
بردکن نورتون–Ken Norton۱۵ (۱۵)۱۹۷۶-۰۹-۲۸محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی برانکس، نیویورک
بردریچارد دان–Richard Dunn۵ (۱۵)۱۹۷۶-۰۵-۲۴محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی مونیخ، آلمان
بردجیمی جوان–Jimmy young۱۵ (۱۵)۱۹۷۶-۰۴-۳۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاندوور، مریلند
بردژان پیر چوپمن–Jean-Pierre Coopman۵ (۱۵)۱۹۷۶-۰۲-۲۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی سان خوآن، پورتوریکو
بردجو فریزر–Joe Frazier۱۴ (۱۵)، ۰:۵۹۱۹۷۵-۱۰-۰۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی کزون سیتی، فیلیپین
بردجو بونگر–Joe Bunger۱۵ (۱۵)۱۹۷۵-۰۶-۳۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی کوالالامپور، مالزی
بردران لیله–Ron Lyle۱۱ (۱۵)۱۹۷۵-۰۵-۱۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردچاک وپنر–Chuck Wepner۱۵ (۱۵)، ۲:۴۱۱۹۷۵-۰۳-۲۴محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی ریچفیلد، اوهایو
بردجرج فورمن–George Foreman۸ (۱۵)، ۲:۵۸۱۹۷۴-۱۰-۳۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی کینشاسا، زئیر
بردجو فریزر–Joe Frazier۱۲ (۱۲)۱۹۷۴-۰۱-۲۸محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
بردرودی لابرس–Rudi Lubbers۱۲ (۱۲)۱۹۷۳-۱۰-۲۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی جاکارتا، اندونزی
بردکن نورتون–Ken Norton۱۲ (۱۲)۱۹۷۳-۰۹-۱۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی اینگل وود، کالیفرنیا
باختکن نورتون–Ken Norton۱۲ (۱۲)۱۹۷۳-۰۳-۳۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی سن دیگو، کالیفرنیا
بردجو بونگر–Joe Bunger۱۲ (۱۲)۱۹۷۳-۰۲-۱۴محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردباب فاستر–Bob Foster۷ (۱۲)۱۹۷۲-۱۱-۲۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاندوور، مریلند
بردفلوید پترسون–Floyd Patterson۷ (۱۲)۱۹۷۲-۰۹-۲۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
بردآلوین لوئیس–Alvin Lewis۱۱ (۱۲)، ۱:۱۵۱۹۷۲-۰۷-۱۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی دوبلین، ایرلند
بردجری کیواری–Jerry Quarry۷ (۱۲)، ۰:۱۹۱۹۷۲-۰۶-۲۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردجورج چاوالو–George Chuvalo۱۲ (۱۲)۱۹۷۲-۰۵-۰۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی ونکوور، کانادا
بردمک فاستر–Mac Foster۱۵ (۱۵)۱۹۷۲-۰۴-۰۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی توکیو، ژاپن
بردیورگن بلین–Jürgen Blin۷ (۱۲)، ۲:۱۲۱۹۷۱-۱۲-۲۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی زوریخ، سوئیس
بردباستر ماتیس–Buster Mathis۱۲ (۱۲)۱۹۷۱-۱۱-۱۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی هیوستون، تگزاس
بردجیمی الیس–Jimmy Ellis۱۲ (۱۲)، ۲:۱۰۱۹۷۱-۰۷-۲۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی هیوستون، تگزاس
باختجو فریزر–Joe Frazier۱۵ (۱۵)۱۹۷۱-۰۳-۰۸محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
برداسکار بوناونا–Oscar Bonavena۱۵ (۱۵)، ۲:۰۳۱۹۷۰-۱۲-۰۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
بردجری کیواری–Jerry Quarry۳ (۱۵)۱۹۷۰-۱۰-۲۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی آتلانتا، جورجیا
بردزورا فولی–Zora Folley۷ (۱۵)، ۱:۴۸۱۹۶۷-۰۳-۲۲محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویورک سیتی، نیویورک
بردارنی ترل–Ernie Terrell۱۵ (۱۵)۱۹۶۷-۰۲-۰۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی توکیو، ژاپن
بردکلیولند ویلیامز–Cleveland Williams۳ (۱۵)۱۹۶۶-۱۱-۱۴محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویرک سیتی، نیویورک
بردکارل میلدنبرگر–Karl Mildenberger۱۲ (۱۵)۱۹۶۶-۰۹-۱۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی فرانکفورت، آلمان
بردبرایان لندن–Brian London۳ (۱۵)۱۹۶۶-۰۸-۰۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لندن، انگلستان
بردهنری کوپر–Henry Cooper۶ (۱۵)، ۱:۳۸۱۹۶۶-۰۵-۲۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لندن، انگلستان
بردجورج چاوالو–George Chuvalo۱۵ (۱۵)۱۹۶۶-۰۳-۲۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی تورنتو، کانادا
بردفلوید پترسون–Floyd Patterson۱۲ (۱۵)، ۲:۱۸۱۹۶۵-۱۱-۲۲محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردسونی لیستون–Sonny Liston۱ (۱۵)، ۲:۱۲۱۹۶۵-۰۵-۲۵محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوستن، مین
بردسونی لیستون–Sonny Liston۷ (۱۵)۱۹۶۴-۰۲-۲۵محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردهنری کوپر–Henry Cooper۵ (۱۰)، ۲:۱۵۱۹۶۳-۰۶-۱۸محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لندن، انگلستان
بردداگ جونز–Doug Jones۱۰ (۱۰)۱۹۶۳-۰۳-۱۳محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویرک سیتی، نیویورک
بردچارلی پاول–Charley Powell۳، ۲:۰۴۱۹۶۳-۰۱-۲۴محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی پیتسبورگ، پنسیلوانیا
بردارچی مور–Archie Moore۴ (۱۰)، ۱:۳۵۱۹۶۲-۱۱-۱۵محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لس آنجلس، کالیفرنیا
بردآلخاندرو لاورانته–Alejandro Lavorante۵ (۱۰)، ۱:۴۸۱۹۶۲-۰۷-۲۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لس آنجلس، کالیفرنیا
بردبیلی دانیلز–Billy Daniels۷ (۱۰)، ۲:۲۱۱۹۶۲-۰۵-۱۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لس آنجلس، کالیفرنیا
بردجورج لوگان– George Logan۴ (۱۰)، ۱:۳۴۱۹۶۲-۰۴-۲۳محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویرک سیتی، نیویورک
برددان وارنر –Don Warner۴، ۰:۳۴۱۹۶۲-۰۳-۲۸محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردسانی بانک–Sonny Bank۴ (۱۰)، ۰:۲۶۱۹۶۲-۰۲-۱۰محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی نیویرک سیتی، نیویورک
بردویلی بسمنوف–Willi Besmanoff۷ (۱۰)، ۱:۵۵۱۹۶۱-۱۱-۲۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوییویل، کنتاکی
بردالکس میتف–Alex Miteff۶ (۱۰)، ۱:۴۵۱۹۶۱-۱۰-۰۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوییویل، کنتاکی
بردآلونزو جانسون–Alonzo Johnson۱۰ (۱۰)۱۹۶۱-۰۷-۲۲محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوییویل، کنتاکی
بردداک سابدانگ–Duke Sabedong۱۰ (۱۰)۱۹۶۱-۰۶-۲۶محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لاس‌وگاس، نوادا
بردلامار کلارک–lamar Clark۲ (۱۰)، ۱:۲۷۱۹۶۱-۰۴-۱۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوییویل، کنتاکی
برددانی فلیمن–Donnie Fleeman۷ (۸)۱۹۶۱-۰۲-۲۱محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردجیمی رابینسون–Jimmy Robinson۱ (۸)، ۱:۳۴۱۹۶۱-۰۲-۰۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردتونی اسپرتی–Tony Esperti۳ (۸)، ۱:۳۰۱۹۶۱-۰۱-۱۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردهرب سیلر–Herb Siler۴ (۸)۱۹۶۰-۱۲-۲۷محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی میامی بیچ، فلوریدا
بردتونی هونساکر–Tunney Hunsaker۶ (۶)۱۹۶۰-۱۰-۲۹محمدعلی کلی درگذشت + بیوگرافی لوییویل، کنتاکی
۵۶برد۵باخت۱۹ تصمیم گیری۳۷ ضربه فنی۰ تساوی
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه