نمونه متن قرارداد اجاره نامه و تمدید

دسته بندي : 🔥 خبرهای متفرقه
تاريخ : 9 اردیبهشت

برای اجاره هر ملکی باید قراردادی تنظیم شود و همچنین برای تمدید هم این کار صورت گیرد. گهر در این بخش نمونه متن قرارداد اجاره نامه و تمدید را منتشر می کند.

نمونه متن قرارداد اجاره نامه و تمدید

نمونه متن قرارداد اجاره نامه و تمدید, پورتال خبری فرهنگی گهر

در هنگام عقد قرارداد اجاره‌نامه باید به نکات زیادی توجه شود که هیچ‌یک از طرفین قرارداد متضرر نشوند به همین دلیل تنظیم یک قرارداد اجاره‌نامه جامع و کامل که تمام جزئیات در آن ذکرشده باشد امری مهم و حیاتی است.

شاید مهم‌ترین بخش اجاره‌نامه، زمان تحویل، مدت‌زمان اجاره ملک و میزان اجاره‌بهای آن است که باید به‌صورت مفصل و با جزئیات کامل در اجاره‌نامه ثبت شود تا برای موجر و مستأجر کاملاً واضح باشد.

در اجاره‌نامه تمام شرایط قرارداد عنوان می‌شود. موجر حق تغییر کاربری ملک را نخواهد داشت و نمی‌تواند ملک را به شخص دیگری واگذار نماید. در این اجاره‌نامه نحوه‌ی پرداخت اجاره و مهلت زمان پرداخت آن معلوم می‌گردد.

موارد فسخ قرارداد اجاره‌نامه

اگر موجر بیش از یک ماه در پرداخت اجاره‌بها تأخیر کند.

از بخش‌های مهم اجاره‌نامه پرداخت هزینه‌های ملک است که حتماً باید در اجاره‌نامه ذکر شود که پرداخت این هزینه ها بر عهده موجر است و یا مستاجر

هزینه‌هایی که بر عهده مستاجر است.

  • هزینه‌های مصرفی آب، برق، گاز، تلفن، شارژ و فاضلاب شهری
  • هزینه نگهداری آپارتمان ( حق شارژ و غیره) وهمچنین افزایش احتمالی آن
  • مالیات بر درآمد و مشاغل ( اداری- تجاری)
  • هزینه‌های جزئی مربوط به استفاده از مورد اجاره

هزینه‌هایی که بر عهده موجر است.

هزینه تعمیرات و هزینه‌های کلی از قبیل نصب و راه‌اندازی به‌منظور بهره‌برداری از دستگاه تهویه ، شوفاژ ، کولر ، آسانسور و شبکه آب ، برق و گاز

مالیات مستغلات و تعمیرات اساسی و عوارض شهرداری

رسید دریافت کنید.

مستأجر موظف است در موعد تعیین‌شده اقدام به تخلیه ملک نماید و مورد اجاره را به همان نحوی که از موجر تحویل گرفته است به موجر تحویل دهد و رسید دریافت نماید و اگر خسارتی به مورد اجاره واردشده باشد مستأجر متعهد به جبران خسارت است.

در زمان تخلیه و پس از تسویه‌حساب نهایی اجاره موجر مبلغ قرض‌الحسنه دریافتی (ودیعه) را به مستأجر بازگرداند و رسید آن را دریافت کند.

تمدید قرارداد اجاره‌نامه

تمدید اجاره‌نامه تنها با توافق کتبی طرفین قبل از اتمام مدت‌زمان قرارداد امکان‌پذیر است. در صورت تمدید قرارداد اجاره الحاقی با شرایط و تغییرات موردتوافق بخش لاینفکی از قرارداد اجاره خواهد بود.

نکته، این موضوع را در نظر داشته باشید که به‌محض پایان مدت قرارداد مستأجر موظف است مورد اجاره را تخلیه نماید، در غیر این صورت به ازای هرروز دیرکرد مستأجر باید مبلغی را به‌عنوان جریمه به موجر بر طبق مبلغ توافق شده پرداخت نماید.

امروزه به دلیل ساخت‌وساز زیاد و افزایش تعداد ماشین‌های شخصی، استفاده از پارکینگ سایرین به‌صورت استیجاری بسیار باب شده است. لازم است برای این کار نیز اجاره‌نامه‌ای تنظیم شود تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

این قرارداد نیز شامل طرفین قرارداد، مدت‌زمان، نحوه پرداخت، نحوه پرداخت هزینه‌ها و خسارات مورد اجاره و سایر شرایط است.

نمونه قرارداد اجاره نامه مسکونی

مورد اجاره و حدود آن : ………………………………………………………………………………….. محدوده و مورد ثبت …………… جلد سند مالکیت ثبت شده ذیل شماره ……………… صفحه …………………دفتر ………… املاک بخش مربوطه دارای شماره چاپی …………………. که در تاریخ ………………….. مورد اجاره مشتمل است بر ……………………………………………………………….و…..رشته تلفن بشماره………………………….. که مستاجر مورد اجاره را دیده و به تصرف نامبرده حسب القرار داده شده است جهت سکونت شخص مستاجر و عائله اش که جمعاً           نفرند باجاره واگذار و مال الاجاره زیر با توافق و تراضی طرفین تعیین شده است .

مدت : …………. كه ابتداي آن تاریخ ذیل الذکر است .

مال الاجاره : در کل مدت مبلغ …………. ریال وجه رایج که مستاجر متعهد است در اول هر ماه از مدت مبلغ ……………… ریال آن را بموجب یک برگ قبض رسمی به موجر بپردازد و در صورت تاخیر در پرداخت هر قسط بیش از ده روز یا تخلف از هر یک از شروط آتی موجب خیار فسخ است جهت موجر در بقیه مدت .

شروط :

مالیات مستغلاتی و تعمیرات لازمه اساسی با موجر و از اله زبانه و برفروبی و تنظیمات و تعمیرات جزئی و جبران کسر و انکسار شیشه و درب و قفل و دستگیره و تمام وسائل موجوده و منصوبه که تمام آن صحیح و سالم تحویل مستاجر شده است بعهده مستاجر است که در پایان مدت و یا هنگام فسخ به همین نحو صحیح و سالم تحویل موجر نماید. مستاجرحق واگذاری منافع مورد اجاره را کلاً یا جزاً به غیر ندارد .

اجرت المثل از تاریخ فسخ یا انقضاء مدت تا           روز تخلیه و تحویل طبق اجرت المثل است . هزینه مصرفی نیروی برق و آبونمان و مکالمات تلفن های دایر شده طبق تشخیص فیش های مصرفی و آب بهای مصرفی و هزینه سوخت گاز شهری طبق تشخیص کنتورهای اصلی منصوبه و هزینه نگهداری تاسیسات کلاً به عهده مستاجر است که متعهد است قبوض آنها را همه ماهه به سازمان های متبوعه پرداخته، رسید آن را تسلیم موجرنماید . حسب الاظهار مستاجر و تصدیق موجر هیچ گونه وجهی به عنوان ودیعه و یا قرض الحسنه و پیش پرداخت بین نامبردگان رد و بدل نشده است . مستاجر متعهد است در انقضا مدت مورد را بدون هیچ گونه عذر و بهانه ای صحیح و سالم تخلیه نموده و به تحویل و تصرف موجر بدهد مگر آن که با توافق و تراضی یکدیگر مدت اجاره نامه تمدید گردد و چنانچه مستاجر در پایان مدت مورد اجاره را صحیح و سالم تخلیه و تحویل نماید و موجراز تحویل گرفتن استنکاف ورزد ذمه مستاجر از پرداخت اجرت المثل بری خواهد شد مشروط به این که مستاجر مراتب تخلیه صحیح و سالم مورد اجاره را با تامین دلیل قانونی از مراجع ذیصلاح به اطلاع موجر برساند .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي