برخی از فعالیت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به همراه آدرس اتاق بازرگانی تهران و شماره تلفن های این نهاد در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
آدرس اتاق بازرگانی تهران
سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیتهای صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.
اتاق بازرگانی تنها به پشتیبانی از بدنه تجاری کشور می پرداخت و بر همین اساس از مدتی قبل صنایع کشور نیز اقدام به تاسیس نهادی به نام اتاق صنایع و معادن کردند.
سال 1336 پیش نویس طرح این اتاق جدید، چندین بار تقدیم مجلس شد، اما سناتور نیکپور به عنوان رئیس اتاق بازرگانی که تشکیل این اتاق را عامل تضعیف کننده نهاد متبوع خود می دانست با آن به مخالفت پرداخت.
برخی از فعالیت های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
1-ارائه تصميمات در کميسيون هاي تخصصي به قواي سه گانه در جهت حمايت بخش خصوصي به دنبال راه حل جويي مشکلات فراراه توسعه اقتصاد کشور و اثرگذاري در مصوبات قانوني مطرح در دولت و مجلس.
2- ارائه تسهيلات و کمکهاي فني و اقتصادي با همکاري سازمان سرمايه گذاري و کمکهاي فني و اقتصادي ايران بمنظور جذب سرمايه گذاري خارجي.
3-برقراري ارتباط با انجمنها و تشکلهاي اقتصادي و معرفي اعضاء جهت عضويت در نهادهاي مذکور.
4- ارتباط و همکاري با اتاقهاي بازرگاني و صنايع و معادن ساير کشورها.
5- صدور و تمديد کارت بازرگاني و عضويت اتاق.
6-صدور گواهي مبداء
7- تاييد اسناد تجاري
8-امور ويزاي تجاري
9- برگزاري دوره هاي آموزشي در خصوص بازرگاني خارجي و امور مالياتي
10-ارائه خدمات مشاوره در زمينه سرمايه گذاري خارجي در ايران
ماموریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
1- تلاش و پیگیری برای مطالبه خواستههای مشروع بخش خصوصی از حاکمیت.
2- تقویت کمیت و کیفیت ارائه خدمات متنوع حرفهای به اعضا با هدف توسعه پایدار اقتصادی.
3- رشد و بالندگی فعالان کسب و کار و ارتقا استانداردهای زندگی در منطقه.
خطمشی بهبود کیفی خدمات
1- تلاش در جهت افزایش رضایتمندی اعضا با بهبود خدمات و جلب بیشتر اعضا برای تقویت بدنه فعالان بخش خصوصی.
2- تقویت توان کارشناسی بدنه اتاق برای بهبود کیفیت خدمات مشاورهای و افزایش حوزههای مشاوره در صورت لزوم.
3- بررسی دائمی نقاط ضعف و قوت اتاق به منظور بهبود ساختار در جهت افزایش بهرهوری.
4- تمرکز روی ارائه خدمات جدید مانند بیمه تکمیلی، بازرگانکارت و دیگر خدمات نوین.
5- تلاش برای اثرگذاری در سیاستهای کلان اقتصادی با محوریت خواستهها و مطالبات بخش خصوصی با ارائه پژوهشها و مطالعات قوی که مورد استفاده فعالان اقتصادی و مسوولان دولتی قرار گیرد.
6- پایش مستمر واحدهای مختلف اتاق تهران برای به حداقل رساندن امکان خطا.
7- ارزیابی کارکنان و ایجاد انگیزه با تشویق کارکنان نمونه برای پاسخگویی سریع و دقیق به مخاطبان.