تاثیر شگفت انگیز ماسک جوانه گندم بر پوست + طرز تهیه

همانطور که می دانید جوانه گندم خواص بسیار زیادی برای بدن به ویژه برای پوست دارد. با استفاده از جوانه گندم می توان به طور طبیعی پوست را لایه برداری کرد. ما در این بخش گهر برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند طرز تهیه ماسک جوانه گندم را بیاموزند، آموزش تهیه آن را منتشر می کند.

تاثیر شگفت انگیز ماسک جوانه گندم بر پوست + طرز تهیه

تاثیر شگفت انگیز ماسک جوانه گندم بر پوست + طرز تهیه

روش تهیه جوانه گندم

مقدار ۲۰۰ گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس کرده و به مدت ۲ روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود ۵ میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه چند نوع ماسک جوانه گندم :

ماسک جوانه گندم برای شادابی و طراوت پوست

گندم جوانه زده را بعد از خشک کردن پودر کرده و به مصرف ماسک برسانيد به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمير کرده و روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقيقه پوست را کاملا شستشو کنيد

ماسک سفت کننده و مغذی پوست

۱ قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را با ۲ قاشق سوپ خوری عرق گل بهار مخلوط کنيد تا خميری یکدست به دست آید سپس ۱ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه نمائيد و به مدت نيمساعت بر روی پوست تميز قرار دهيد و سپس با آب ملایم بشوئيد این ماسک هفتهای ۲ بار قابل استفاده است. ماسک ذکر شده جهت انواع پوستها قابل استفاده است.

ماسک جوانه گندم برای لایه برداری پوست

جوانه گندم را آسياب کنيد و با شير یا ماست آرامآرام مخلوط کنيد. پس ازُبخور دادن، این ماسک را با حرکات دورانی از پایين به بالا روی پوستتان بماليد. پس از ۱۰ دقيقه، قطعات خشک آن را از روی پوست بردارید و پوستتان را بشویيد.

ماسک جوانه گندم برای نرمی و لطافت پوست

۱قاشق غذاخوری جوانه گندم آسياب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنيد تا حالتی خميری شکل به دست آید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقيقه روی پوست قرار دهيد.

در این مدت باید به هيچ عنوان عضلات صورت را تکان ندهيد. سپس صورت را پاک کرده و با آب ولرم بشویيد.

دو نوع ماسک جوانه گندم برای سفت کردن و رفع چین و چروک پوست

۱ ­ماسک جوانه گندم و آووکادو

ابتدا ۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنيد. نصف ۱ عدد ميوه آووکادو را نيز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط نمایيد. سپس ۳ قاشق غذاخوری آرد و ۱ عدد سفيده تخم مرغ را نيز به آن اضافه کنيد. نهایتا شير را به آن مخلوط بيافزایيد. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تميز قرار دهيد و بعد از ۲۰ دقيقه صورت خود را با آب ولرم بشویيد.

۲ ­ماسک جوانه گندم و گل همیشه بهار

برای تهيه این ماسک عالی می توانيد از جوانه گندم همراه گل هميشه بهار استفاده کنيد. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل

هميشه بهار مخلوط نمایيد تا خميری یکدست به دست آید؛ سپس کمی عسل به آن اضافه کنيد. این ماسک را به مدت ۳۰ دقيقه روی پوست تميز قرار دهيد و سپس با آب ملایم بشویيد.

ماسک جوانه گندم و عسل برای رفع لکه های روشن پوست

برای تهيه این ماسک کافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسياب کنيد و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکيب کرده و خميری تهيه کنيد.

این خمير را روی صورت بکشيد و اجازه دهيد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه روی پوست بماند سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویيد.

انواع دیگر از ماسک های جوانه گندم

ماسک جوانه گندم همراه با تخم مرغ

ماسک جوانه گندم و تخم مرغ برای لطافت و لایه برداری پوست شما بسیار مفید است قبل از زدن این نوع ماسک بر روی صورت خود حتما صورتتان را بشویید و به خوبی تمیز کنید.

مواد لازم

جوانه گندم آسیاب شده : ۱ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا جوانه گندم را به خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و زرده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده به خوبی مخلوط کنید بعد از اینکه این نوع ماسک به صورت خمیر شکل در آمد آن را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید. در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم بر روی صورت شما قرار دارد نباید به هیچ عنوان عضلات صورت خود را حرکت دهید بعد از مدت زمان ذکر شده ماسک را از روی سرعت خود بردارید و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک جوانه گندم همراه با شیر

این نوع ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری

شیر : به میزان لازم

دستور استفاده

مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید سپس پوست خود را بشویید و به خوبی بخور دهید و ماسک را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک جوانه گندم همراه با ماست

این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است. اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در طرز تهیه ماسک جوانه گندم و ماست استفاده کنید.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری

ماست : به میزان لازم

دستور استفاده

جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو و انگشت ماسک را بر وری صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک جوانه گندم با  عسل

ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری

عسل : دو قاشق غذاخوری

دستور استفاده

جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند سپس ماسک عسل و جوانه گمدم را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

ماسک گندم برای پوست صورت شما بسیار مفید می باشد که در این بخش از سلامت پوست با طرز تهیه چند نوع ماسک مختلف آشنا شدید. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه