ماجرای فیلتر و بسته شدن سایتهای دانلود فیلم

روز سه شنبه 9 مهرماه سایتهای دانلود فیلم یکی پس از دیگری در تیررس فیلتر قرار گرفتند و بعضا سایتهایی که سرور داخل ایران داشتند اطلاعات هاست دانلود آنها به طور کلی مسدود شد!

اما چرا و به چه دلیلی به یکباره بایست این سایتها بسته شوند؟

جزییات بسته شدن سایتهای دانلود فیلم

ماجرای فیلتر و بسته شدن سایتهای دانلود فیلم

مدیر یکی از سایتهای دانلود فیلم ادعایی مبنی بر شکایت سایتهای VOD نظیر نماوا و فیلیمو از آنها می داند و می گوید که این دو سایت از آنها شکایت کرده اند.

در فضای مجازی بیشتر بحث بر سر نماوا داغ است چرا که اکثر کاربران باور دارند شکایت این سایت باعث بسته شدن سرورهای دانلود سایتهای فیلم شده است!


پس از بسته شدن سایت دیبا موویز یکی از سایتهای پربیننده دانلود فیلم مدیر این سایت در یک بیانیه تند در کانال تلگرامی اینگونه نوشت : 

«سرورهای دانلود به دستور ستاد فیلترینگ توقیف شد. مدیران نماوا شروع کردن به پرونده سازی برای سایت های فیلم مثل دیبا و چندتا دیگه از همکاران، این پرونده ربطی به دوبله نداره، و کلا میخوان که جمع کنیم. امروز علاوه بر دیبا چند سایت همکار دیگه هم سروراشون دان شده. بقیه همکاران عزیز هم خوشحال نباشن چون قضیه گسترده هست و از بالا شروع کردن دارن میرن پایین و هیچ سایت فیلم که آزاد فعالیت میکنه چه رایگان چه vip در امان نمیمونه مگر اینکه سروراش خارج کشور باشه.

تا اینجا فقط گفتم که بدونید جریان چیه، ما فعلا مشخص نیست چه تصمیمی بگیریم، اما من همون موقع جلوی خودشون قسم خوردم اگه با همکاری کردن بی خیال ما نشن نذارم اسمی از اونا تو ایران بمونه قسم سنگینی هم خوردم که نمیتونم بشکنم، من به قسم خودم عمل میکنم، اسم یک vod و شرکت پشتیبانشو طوری پاک میکنم که دیگه هیشکی یادش نمونه.»


اما ماجرا به اینجا ختم نشد و کاربرانی که اوقات فراغت خود را صرف دانلود فیلم از این سایتها می کردند پویشی علیه سایتهایی VOD مثل نماوا و فیلیمو ترتیب دادند که واکنش ها را در ادامه می بینید.

آذری جهرمی در پویش کامنتی در صفحه توئیترش پاسخ یک کاربر که به تندی از وی انتقاد کرده بود اینگونه داد:

ماجرای فیلتر و بسته شدن سایتهای دانلود فیلم

و در پویش دیگر سایت معروف فیلم نتفلیکس در پویشی که کاربران در صفحه اینستاگرام این سایت راه انداختند اینگونه نوشت : “گویا نماوا از من دزدی می‌کند “

حال باید دید سرانجام این سایتها به کجا خواهد رسید؟

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه